Mitä mieltä nimestä Eeti?
Haussa vanha suomalainen pojan nimi, joka on helppo lausua.
Kommentit (24)
poika on Eeti. Nimikirjasta löysin, vanha pojan nimi hakusessa, mielellään ei niin yleinen.
Pari miinusta olen huomannut, ekana juuri tuon samankaltaisuuden Veetin kanssa, aina saa toistaa ja selittää että ei Veeti, vaan Eeti.
Toisekseen varsinkin vanhat ihmiset mieltävät helposti naisen nimeksi (on siis sekä miehen että naisen nimi, yllättävää minulle on ollut se, kuinka yleisesti ennen on ollut juuri naisen nimenä, nykyään kuitenkin tavataan pelkästään pojilla tätä nimeä).
Mummoni nimi oli Edith ja häntä sanottiin Eetiksi, en siis osaa mieltää pojan nimeksi.
meillä se kulkee suvussa naisen nimenä, mummolla ja serkulla ja pikkuserkulla, kaikki siis naispuoleisia.
Minusta on kaunis nimi, mutta ehkä olen puolueeton :-)
mutta se on mun mielipide, itsehän päätätte minkä nimen annatte
Minusta miehen nimi. Kiva minusta, vaikka en tunne ketään Eetiä. Eevi tulee mieleen, mutta se naisen nimi ja Eelis, joka miehen.
Muita samantyylisiä vois olla Atte tai Taavi
tai ainakin kaikki muut lässyttää hänelle. Lässytysnimi.
Eeti on lapsenlapsemme nimi ja ei oo lässytys poika ollenkaan, iloine reipas ja tosi rakas. Eeti Johannes.
Tiedän yhden pikku-Eetin ja laittaisin tuon nimen omalle pojalleni, jos vielä lapsia tekisin.
Tuli mieleen sekä Eevi että Eeli. Kun hetken miettii ja makustelee, niin kiva pojannimihän tuo on (en ollut siis ennen kuullut sitä).
mä en ymmärrä näitä nimiä.. minusta se kuulostaa Veetiltä taikka sitten laita reilusti Eetu. Nää on niin samaa sarnaa ku Tinja,Minja,Rinja, Niki, Tiki,Viki....
Pienen pojan ja vanhan miehen. Ihan ok nimi.
Ajattelin ensin laittaa sen pojallemme, mut sitten löytyi vielä sopivampi nimi. Ainoa miinus samankaltaisuus niin yleisen Veetin kanssa.