Jos et pääsisi viikkoon kauppaan, kuolisitteko nälkään?
Siis miten paljon kotonanne on hätävararuokaa?
Me pärjäisimme tuon viikon todennäköisesti ihan mainiosti ja toisenkin vielä perään kuolematta nälkään, mutta silloin menisi jo aika tiukoille.
Kommentit (30)
vaikka nytkin tuntuu, että jääkaappi on aika tyhjä, kun ei olla viikko käyty kaupassa.
Pakastin on pullollaan, mutta ainoa, mitä kaipaisi, olisi maito, kerma ja salaattiainekset.
mutta maito loppuis kyllä heti ylihuomenna.
kuolematta nälkään. Siitä tulikin mieleeni että tästä päivästä (tuhkakeskiviikko) alkaa 40 päivän paasto kohti pääsiäistä.
Nyt on torstai! ruoka pitäisi aivot virkeänä...
kuoltaisi nälkään, mutta aika yksipuolisesti syötäisiin, tuoreita kasviksia ei ole paljon, muuten menisi parikin viikkoa ihan hyvin.
mä en ymmärrä miksi mä olen sellainen hamsteri, mutta minulla on aina oltava ruokaa kaapit täynnä. Varmaan jossain edellisessä elämässä olen kuollut nälkään.
tylsää se ruokavalio voisi olla. Ja maidot, kermat, joostot ja niin edelleen jäis kyllä pois. Lihaa ja kalaa löytyy, veteen tehtävää puuroa, pastaa, riisiä, vihanneksia. Mut maitotuotteita ei tosiaan riittäis viikoksi.
mutta aika ykstoikkoista saattais ruokapuoli olla: puuroa, puuroa, jotain pavuista :)
Minä en pidä mitään hätävararuokajemmaa, lähinnä kuiva-ainekaapin ja pakastimen tarpeista väsättäis ruokaa.
Nyt on torstai! ruoka pitäisi aivot virkeänä...
Pakastimessa on lihaa ja kalaa yhteensä 5 kiloa. Sitten on vähän leipää, pullaa, juustosarvia, karjalanpiirakoita. Ja pullaa :) Ja toki marjoja ja pakastevihanneksia. Jätskiäkin taitaa olla, eli herkutellakin voitais.
Kuiva-ainekaapeissa on riisiä, pastaa, hiutaleita, ryynejä, jauhoja, kuivahiivaa, säilykkeitä, sokeria, siirappia, pähkinöitä, kahvia, teetä ja mausteita (ainakin). Niin ja näkkäriä ja hapankorppuja.
Jääkaappi onkin sitten toinen juttu, huomenna olisi kauppapäivä. Siellä ei ole kuin muutama kananamuna, voita, reilu litra maitoa, vähän juustoa ja leikkelettä sekä ketsuppia, öljyä ja jotain maustekastikkeita. Niin ja puoli kiloa porkkanoita ja yksi iso lanttu.
Mutta eiköhän noilla ruoilla eläisi muutaman viikon pakon edessä, ehkä vähän laihasti. Mutta ei me nälkään kuoltais.
on näkkileipää ja jauhoja, ryynejä ja hiutaleita, perunaa, porkkanaa, riisiä.
valmispussikeittoja.
maito loppuis kyl äkkii mut ei sil sit vois mitään.
vitamiineja popsittais kyl kun niitä on kaapissa.
marjoja pakastimessakin reilusti.
pakkasessa on jätskiä ja jauhelihaa, pullaa, perunapakasteita, valmista hernekeittoa ym.
löytyy myös säilykkeitä: paljon tonnikalaa, tomaattisurvosta, ananasta, pari purkkii stroganoffia, päärynää, sekahedelmäsalaattia, persikoita.
mehua ja keksejä, kahvia, teetä.
kuivahiivaa, kananmunia, suolakurkkuja.
On perunoita,makaronia ja riisiä kaapissa. Pari purkkia tonnikalaa. Pakasteessa on lihaa, kanaa ja leipää. Jauhojakin on ainakin 2 kiloa kaapissa.
Tuoretavaraa eli hedelmiä ja vihanneksia kaivattaisiin, mutta ei niiden puutteeseen viikossa kuole. Ja vettä tulee hanasta.
Viinakaappikin on pullollaan :)
kun joku kirjoitti, että 25eurolla pitäisi pärjätä lapsilisiin asti. Että onko ihan yleistä, että kotona ei ole mitään peruselintarvikkeita, millä pärjäisi, jos rahat on lopussa. Eri asia on tietysti, jos nekin varastot on syöty.
Ap
Pakastimessa marjoja, leipää, kasviksia, lihaa, kalaa, kanaa, sieniä.
Kaapissa pastoja, riisiä, jauhoja, puurohiutaleita, säilykkeitä ym.ym.
Jääkaapissakin on just nyt paljon maitoa, juustoa, margariinia, kananmunia, rehuja...
suosituksia vähemmän ja ehkä vähän tylsäksi porkkanan/kaalin purennaksi menisi tuore puolellakin viikon päästä.
Mies kävisi kaupassa, jos en itse pääsisi :DDDD
Kaksikin viikkoa pärjättäis, tosin maito, juusto, kasvikset jne loppuisi hyvinkin pian, mutta eläähän sitä ilmankin, jos tarve olisi. Pakkasessa on kyllä marjoja aika paljon vielä.
Pakastin on täysi, ja kuivaruoka kaapitkin melko pullollaan..Voisihan se yksitoikkoinen ruokavalio olla, mutta säilykkeissä on kyllä hedelmiäkin..
Pitäiskin joskus kokeilla, saisi pakastimen joskus tyhjäksi ;D
Maidotkin riittäis ensi tiistaihin jos vähän nuukailisi (pä1väys 23.2). Kahvi oli tosin tänään ihan loppu, sitä vois vaikka lainata naapurista paketin.
Pakastin täynnä lihaa, marjoja, kasviksia, äyriäisiä, valmiita ruokia... Kellarissa perunaa ja juureksia, kaapit täynnä hiutaleita, jauhoja, pastaa, säilykkeitä, kuivattuja sieniä jne.
Ollaan järkyttäviä hamstereita! Oman osansa toki tekee se, että ostetaan lihaa vain muutaman kerran vuodessa - kerran kutakin lajia: poroa, hirveä, possua, karitsaa. Marjoja ja omaa satoa monenlaista muuta pakastetaan, tehdään hilloja, mehuja, kuivataan sieniä ja vaikka mitä!
Maitoa ja maitotuotteita toki tulis ikävä, mutta ilmankin pärjättäis.
Että auto on rikki, ja ilman ruokaa pitää selvitä nyt ainakin maanantaihin. En usko kuolevani, vaikka pariin päivään en ole syönyt. Joka kuukausi näitä useamman päivän syömättömyysputkia on, rahaa ei riitä kyllä kerätä varastoja. Tänään taidan syödä ehkä pari lusikallista sinappia, eiköhän se jotain auta, veden lisäksi.