Nyt neuvoja, pk:n toiminnasta!
Poika oli tänään laittanu kielensä lyhtypylvääseen ja sehän oli tietty kiinni siihen jäänyt. Toisen ryhmän hoitaja oli tullu paikalle, ottanu hartioista kiinni ja repässy pojan irti siitä. Oli vieny omaan ryhmäänsä ja pyyhkiny paperilla veriä pois. Kun hain pojan, kukaan ei kertonu minulle mitään. POika itse kertoi tapahtuneesta itkuisena automatkalla. Kieli aika hurjan näköinen ja niin kipeä ettei pysty syömään mitään.
Onko toi nyt ihan oikeaa toimintaa että revitään väkisin irti?? Otan asian kyllä puheeksi heti aamulla mut ajattelin kysellä teidän mielipiteitänne ennen kun rupean "raivoamaan" asiasta, mun mielestä kyllä todella väärin toimittu.
Kommentit (18)
pitäisi tietää, että haalealla vedellä irrotetaan kieli!
Päiväkodissa on useita kymmeniä lapsia ja yks on niin idiootti että menee pistämään kielensä lyhtypylvääseen niin tuskinpa vika päiväkodin hoitajassa on, vaan siinä idiootissa. Ihan oikein teki, muistaapa poika ettei enää nuoleskele pylväitä. Elämä on.
Ei missään nimessä noin voi kukaan toimia! Tottakai otat asian puheeksi ja vaadit selitystä, miksi näin toimittiin! Itse en kuitenkaan alkaisi raivoon, vaan keskustelisin (tosin tuohtuneena).
Itse olen lapsena nuolaissut lyhtypylvästä eikä kukaan ollut auttamassa, joten se oli vaan itse repästävä irti. Ja kyllä sattu!!
Jo se, ettei asiasta ole sinulle kerrottu on aihe huomautukseen. Saati se, että on lasta turhaan satutettu noin.
on vettä termarissa ihan tuota varten. Lapsista kun yleensä jokainen vuorollaan kokeilee tuota ainakin kerran. Apn tapausta voisi pitää jo pahoinpitelynä. Kamalaa!!!
Mutta oletko aivan varma, että kieli on "revitty väkisin"? Poika on saattanut itsekin riuhtaista itsensä tai irrotus on muuten sattunut... Älä nyt ainakaan heti syytä pk:n väkeä...
Päiväkodissa on useita kymmeniä lapsia ja yks on niin idiootti että menee pistämään kielensä lyhtypylvääseen niin tuskinpa vika päiväkodin hoitajassa on, vaan siinä idiootissa. Ihan oikein teki, muistaapa poika ettei enää nuoleskele pylväitä. Elämä on.
Onks sulla kaikki ihan kotona? En ymmärrä miten täällä palstalla aina riittää teitä... :(
Onneksi meidän päiväkodin pihassa kaikki metallipylväät on vuorattu muoviputkella. Ovat vissiin muutamia kieliä irrotelleet tolpista :)
Voihan se olla, että hoitaja on panikoitunut tilanteesta ja hätäpäissään tehny virhearvion ja vetäissyt pojan irti. Kurja tapaus, mutta lasten kanssa hyvin tavallinen sattumus.
Väärin tuo, ettei sinulle kerrottu, siitä on ihan aiheellista sanoa.
Meillä on pk:lla laitettu mustat jätesäkit lyhtypylväiden ympärille ja roudarinteipillä kiinni ja tämä varatoimenpide tehdään hyvissä ajoin syksyllä. Ja on toiminut usean vuoden ajan.
oli ottanut olkapäistä kiinni ja repinyt pojan irti siitä. Tottakai kuuntelen myös hoitajan version tapahtuneesta mutta kyllä toi kielen ulkonäkökin jo kertoo ettei ole vedellä irrotettu. Tekee pahaa pojan puolesta..
ap
lapsi on kieli pylväässä ja pelästynyt, hoitaja tulee paikalle, laskee kätensä lapsen hartioille.
Mitä tapahtuu?
Lapsi on hädissään ja yrittää alkaa selittää mistä on kysymys, ja samalla kas kieli irtoaa ja nahkat jää pylvääseen.
nimimerkillä omien lastensa kohdalla tämän monesti kokenut
tottakai on, miksei olisi, outoa edes sanoa noin, työtä se on muiden joukossa!
Yhdellä lapsella jäi juri vast'ikään kieli kiinni lyhtypylvääseen. Yksi hoitaja rauhoitti lasta ettei tämä repisi kieltä väkisin irti. Toinen kävi hakemassa sisältä lämmintä vettä. Irrottivat kielen nätisti ilman vaurioita. Näin toimii HYVÄ päiväkoti.
Mikä tässä olisi mielestäsi ylivoimaisen vaikeaa?
En kyllä suotuisi omaa lastani laittamaan kuvailemasi kaltaiseen keskitysleiriin.
Mutta voin kuvitella entisessä työpaikassani olevan yhden tädin toimivan näin. Ja varmasti on muitakin.
että häntä oli lyöty lumilapiolla huuleen "ihan ilman syytä, tosta noin vaan"! No, totuus oli toisenlainen, enkä edes ajatellut, että poika tarkoituksellisesti valehteli. Tilanne verentuloineen ja kipuineen oli vaan niin lamauttava, että tilanne ennen sitä häipyi mielestä..
Kerrot mitä lapsi sanoi. Raivota ei kannata, koska sillä ei saa kuin huonot välit. Oliskohan täti ollut hädissään ja tehnyt hätäisen virheen?
Pyydä, että jatkossa haluat ehdottomasti kuulla vastaavanlaiset tapahtumat. T: täti pk:sta
Mä oon sitä mieltä, että aina kun on jotain hampaankolossa niin siitä pitää sanoa, mutta asiallisesti. Ja jos oikein harmittaa niin saa sanoa napakastikin! Päiväkodin hoitaja on toiminut väärin, kun on jättänyt kertomatta (tai sitten on katkos hoitajien välillä, jos ko. hoitaja oli jo lähtenyt kotiin) ja eipä tuo kielen irroittaminenkaan ole tainnut sujua suositusten mukaisesti.
Mä ottaisin asian aamulla puheeksi, että tällaista tuli lapsen kanssa keskusteltua, että mitähän on mahtanut tapahtua. Ja ihan jatkon kannalta voisi tietty esittää toiveen, että kertaavat henkilökunnan kanssa sen, että miten tuollaisessa tilanteessa toimitaan, jos osa ei muista/tiedä. (talossa on usein harjoittelijoita yms.) Jos henkilökunta suhtautuu nuivasti niin soitapa johtajalle.
Avoimuutta olla pitää, se on lapsen parhaaksi.
t. toinen pk:n täti, tosin nyt kotona omien kanssa
ehdottomasti siitä olisi pk:n hoitajien täytynyt teille kertoa, että tällanen tilanne on pojalle käynyt...ei muuta kuin ottaa asia puheeksi aamulla!
t,tarhan täti