14 vuotiaani on tehnyt abortin
Tyttö on ollut todella kiukkuinen ja outo jo jonkin aikaa. Ajattelin sen johtuvan vastasyntyneestä pikkuveljestä.
Sorruin lukemaan tytön päiväkirjaa ja sain asian sieltä selville. Olen aivan shokissa ja järkyttynyt. En tiennyt hänen edes harrastaneen seksiä. En voi ottaa asiaa puheeksi paljastamatta lukeneeni päiväkirjaa.
Mitä tehdä?
Kommentit (32)
olisko mahdollista että tyttö on kade uudesta sisarruksesta ja tavallaan fantasio sen abortoimisesta? Jotenki sairasta kyllä, mutta mahdollista.
niin olisin todella iloinne tässä ikävässä asiassa, että tyttäresi on ottanut vastuun tapahtuneesta. Miettinyt vaihtoehdot ja tehnyt päätöksen, sekä vienyt sen loppuun asti.
Nyt menet sen tyttösi luo. Halaat oikein kovasti ja sanot, kuinka kovasti häntä rakastat. Kerrot että olet aina tukena, tapahtui mitä tahansa.
Ymmärrän hyvin shokkisi siitä että 14-vuotias on voinut harrastaaa seksiä. Hyvän ystäväni tytär antoi mm. suu seksiä maksusta miehille. Tämä oli todella kova pala äidille paljastuttuaan.
Tilanne ei parane syyttelemällä tai sillä että jälkiviisastelijat ja hurskastelijat sättivät sinua. Luonto se on joka vetää tikanpojankin puuhun.
paljasta lapsellesi, että olet lukenut hänen päiväkirjaansa. Mikään ei koskaan, milloinkaan tuo enää sitä luottamusta takaisin, jos tuommoinen asia paljastuu.
Teinisi on voinut kirjoittaa asian päiväkirjaan vain testatakseen sinua.
Ja jos asia on oikeasti tapahtunut, ei siitä auta enää syytellä jälkikäteen.
Sinun on oltava lapsesi kanssa väleissä vielä seuraavat 40 vuotta.
Tottakai lapsen kanssa tulee keskustella, mutta et voi ikinä paljastaa, että luit päiväkirjan. Miksi edes luitkaan, voi miksi!!!!
Minä en lue edes 8-vuotiaani päiväkirjaa enkä kirjeitä, enkä toivottavasti turvaudu siihen keinoon sittenkään kun tyttö on teini. Muulla tavoin pitää yhteys säilyä.
...lastensuojelu on rikkonut lakia, jollei tutki perhettänne!!!
Inhottavia ihmisiä sinun kaltaisesi,ikä on vain luku itse olen 14 vuotta ja seksiä harrastanut noin 15 kertaa... ja nyt kait raskaana ja aijon abortin hankkia vanhemmaltani salaa!! Turha itkeä että 14 vuotias ei olisi seksaiin valmis,eläisitte itse meidän iässämme! Huomaisitte nopeasti kuinka normaalia se niinknuin pilvi,alkoholi,nikotiini. Ette voi elää noin tietämättöminä -___- Itseen ainakaan abortista puhuisi,ja tuskin innostaisi jos vanhempi tulisi kertomaan lukeneensa päiväkirjaani,varmaan pakkaisin kamat ja häipyisin :) TAPAN SIKIÖNI :DDDD Repikää siitä :'DD
14-vuotias on lapsi, tajuat sen itsekin aikuistuttuasi. Päihteet ja seksi eivät normaalisti kuulu lapsen elämään.
14-vuotias on lapsi, tajuat sen itsekin aikuistuttuasi. Päihteet ja seksi eivät normaalisti kuulu lapsen elämään.
Mielestä 14v on lapsi, mutta kun lukee näitä av-mammojen juttuja niin aika monen elämään tosiaan kuuluu päihteet ja seksi tossa vaiheessa. Itselleni toi kaikki tuli vasta todella paljon myöhemmin. Ja hyvä niin.
jos on valmis seksiin on myös valmis kantamaan seuraukset!
missähän maailmassa sinä elät?
Ja abortti ei edelleenkään kulje murhanimikkeellä, kuin hihhuleiden päässä, joten pidä huoli omista asioistasi.
jos on valmis seksiin on myös valmis kantamaan seuraukset!
missähän maailmassa sinä elät?
Ja abortti ei edelleenkään kulje murhanimikkeellä, kuin hihhuleiden päässä, joten pidä huoli omista asioistasi.
Ja tyttöhän kantoi fiksusti seuraukset tekemällä abortin.
eikä vanhemmille todellakaan kerrottu. Tosin itse kerroin myöhemmin ja "appi"vanhemmat tiesi ja painostivat aborttiin.
Mutta omat ekat jälkiehkäisypillerit oli kyllä 15-vuotiaana (eikä edes eka kerran jälkeen, vaan ehkä viidenneltä seksikumppanilta, silloin 19 vuotta sitten).
Uskomatonta?!
ja olen 15 vuotias, ysiluokalla. Ylensä säännölliset menkat jo pari päivää myöhässä, jälkiehkäisy pilleriä en saanut mistään koululta, en terkalta enkä kuraattorilta kun yritin kysellä kuraattorilta. Eikä ollut rahaa käydä ostamassa apteekista, eikä kyllä löydy intoa mainita tästä äidilleni tai kavereilleni. Ja mitä sanoisin tuohon sinun tilanteehesi, jos oma äitini paljastaisi lukeneensa päiväkirjaani en missään tapauksessa antaisi sitä anteeksi. Loukkaisi yksityisyyttä. Eiköhän tyttö tule asiasta puhumaan kun on valmis jos haluaa, ei tää meiän ikäsillekkään ole helppoa vaikka vois luulla että naurettaisiin vaan koko asialle.
onko tosiaan mahdollista että sossut tai esimerkiksi valtio maksaisi tai jotain muuta,elleivät menkat tästä nyt kohta ala?
aborttihan ei ole mikään ilmainen lysti, vai onko alaikäiselle?