Kestovaippakysymys
Eli haluaisin käyttää pariviikkoisella vauvallani ä-pakkauksen kestovaippoja (on meillä muutamat villahousut ja harsot ja lisäimuja (mikrokuitu sekä hamppu) myös. Mutta, kun vauva syö kolmen tunnin välein ja nukkuu välit, ongelma on että kestovaipan kanssa ei nuku, ilmeisesti pinta jää märäksi ja tuntuu sitten ikävältä. Muutenkin on rankkaa imettäminen (imee väh tunnin kerralla) niin en viitsisi ylimääräisiä toista valvottaa. Mikä eteen? Pitäisikö vain odottaa kestoilussa, että alkaa olla pidempään valveilla muutenkin, jolloin vaipan vaihto ei haittaa unta? Vai suositteletteko jotain hyvää pintakuivaa matskua?
Tarkennus vielä, olen nyt käyttänyt ä-pakkauksen vaippaa, sen päällä se lisäimu (ilman tuli pissat läpi!) ja sen päällä vielä sellainen riisipaperi.
Kiitos avusta kokeneille :) Tuntuu hölmöltä maksaa vaipoista kun olen jo ostanut melko paljon noita suht kalliita kestojuttujakin.
Kommentit (6)
Meillä on sellaisia vaippoja, joissa on tasku vaippaa varten. Kuorellisia taskuvaippoja? Vaippoina bambufroteiset vaipat. Vaipat ompeli innokas sukulainen...
Ostin nyt sitä riisipaperia. Minne se siis laitetaan? Vaipan sisälle/päälle? :)
Tunnen itseni aika hölmöksi....
Meillä on sellaisia vaippoja, joissa on tasku vaippaa varten. Kuorellisia taskuvaippoja? Vaippoina bambufroteiset vaipat. Vaipat ompeli innokas sukulainen...
Ostin nyt sitä riisipaperia. Minne se siis laitetaan? Vaipan sisälle/päälle? :)Tunnen itseni aika hölmöksi....
ne äp.n kestot ei ollu hyviä. Hommasin disanan nauhavaippoja ja ne sopi muutenkin paremmin vauvalle. Siihen pistin sit imuja ja kuivaliinoja. Kestot pitää vaihtaa useemmin ku kertikset. Sit vauvoissakin on eroja, toiset ei tykkää yhtään jos vaippa on hiukankaan markä, oli kyse kestosta tai kertiksistä. Älä turhaan rasita ittees jos kestovaippailu tuntuu hankalalta.. Voit toki kestoilla myöhemminkin, tai olla sekakäyttäjä.. Älä ota stressiä :-)
jotakin kuivaliinapintaisia lisäimuja peppua vasten. Ainakin tulee mieleen esim. Myllymuksujen Muksut ImuIisi. Googlaappas vaikka. Minä käytin tuollaisia vastaavia itse tekemiäni niiden äp. vaippojen kanssa.
ne äp.n kestot ei ollu hyviä. Hommasin disanan nauhavaippoja ja ne sopi muutenkin paremmin vauvalle. Siihen pistin sit imuja ja kuivaliinoja. Kestot pitää vaihtaa useemmin ku kertikset. Sit vauvoissakin on eroja, toiset ei tykkää yhtään jos vaippa on hiukankaan markä, oli kyse kestosta tai kertiksistä.
Meillä 2-viikkoinen vauva ja nyt viikon verran on käytetty juuri noita nauhavaippoja. Yleensä villahousujen kanssa. Kerran on sinapit tulleet lahkeesta ulos, mutta muuten kyllä pysyy tosi hyvin noissa vaipoissa pikkuvauvankin kakka sisällä.
Muuten, mistä sitä riisipaperia voi ostaa? Meillä oli jotain vanhoja tallessa mutta loppuivat jo. Vauvaa ei tosin tunnu märkä vaippa haittaavan, mutta ajattelin että ehkä pitemmän päälle olisi iholle parempi jos käyttäisi niitä ihoa vasten. Plus tietysti että kakan siivoaminen vaipasta olisi helpompaa...
vaippatalon verkkokaupasta: www.vaippatalo.fi. Imse vimse kuivaliinoja olen pitänyt parempana kuin niitä toisia (Junior joy), nuo junior joyt tuntuvat jotenkin kankeammilta ja karheammilta.