Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

raskaus ja pissa/munuasitulehdus?

Vierailija
17.02.2010 |

heissan kaikille. eli mulla viikko sitten otettiin kaikki pissanäytteet, myös se pidempiaikainen viljely ja mitään ei kuitenkaan näkynyt, myös verikokeet otettiin ja ne oli vaan sen verran koholla että ei viitannut tulehdukseen, mutta nyt kuitenkin oireena on erittäin kova ala-selkä kipu. pelottaa siis että tulehdus on munuaisissa. kuinka nopeasti pissatulehdus siis voi mennä munuaisiin, ja olisiko se viikossa nyt sinne siis jo voinut mennä. vai voiko kyseessä olla lihaskipuja. pissatessa EI ole mitään kipuja tai poikkeavaa, ei kuumetta ei pahaa oloa, vain ihan sietämätön kipu toisella puolella alaselkää. esim kävely ei pahenna sitä ja jossain asennossa ei tunnu lainkaan, oisko aiheellista varata huomena kuitenkin aikaa uuteen pissakokeeseen, kun siitäkin kuulemma näkee onko munuaisissa tulehdusta tai anataa ainakin osviittaa... kokemuskia kertomuskia kaikki käy :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on välillä aivan järkyttävän kova kipu vasemmalla puolella alaselässä. liikkuminen on TODELLA vaikeata. olen kerran jopa oksentanu kivun takia. epäilin munuaista aluksi kanssa, mutta kävikin ilmi että lihakset ovat "krampissa". ehkäpä se on sullakin vain selkä jumissa=)

Vierailija
2/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon kovasti että näin olisi. sillo viikko sitte äitipolin lääkäri kokeili tota selkää justii tolta puolelta ja sano että tää on aivan jumissa. kipu tuntuu eniten ns jenkkakahvojen kohdalla ja siitä sinkoilee sitten vähä joka puolelle. hitsi ku ei tiiä yhtää et kuinka nopeesti sitte mahdollinen munuaistulehdus syntyy, kai se on sit huomena taas lääkärille mentävä :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hyvä käydä tarkistuttamassa. itse sain tavallaan mielenrauhan, kun kuulin että oli selkä vain niin jumissa. muista juoda vettä paljon ja levätä jos vain mahdollista. sellaista se on odottavalla toisinaan=)

Vierailija
4/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli loppuraskaudessa vähän väliä punasoluja ja proteiiniä virtsassa.. ei ollut mitään oireita missään.. no sit iski raskausmyrkytys ja synnytys käynnistettiin. Proteiini arvot olivat hyvin laskeneet kun kotiuduin.. nyt 7vko synnytyksestä jouduin lääkäriin, koska labran virtsakokeessa taas punasoluja ja proteiineja, mut bakteeriviljelyssä ei ollut mitään... ottivat sit 4 putkee verta ja virtsanäytteen sekä pitää tää vuorokausi kerää kaikki virtsat purkkiin ja viedä huomenna labraan. Mulla ei siis mitään oireita missään.. välillä polttelee ehkä alaselästä...mut seki voi olla lihakset.. maanantaina saan labratulokset.

Vierailija
5/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivon vaan niin paljon että jos selkäjomotus/kipu nyt liittyy johonkin tulehdukseet että olis ns vaan se pissatulehdus eikä vielä munuaisissa asti :/ kun tosiaan viikko sitte torstaina kaikki otettii, ja maamantaina vielö kontrolliveri koe ja siinä ei tulehduksesta mitään merkkejä. eli toissapvänä ainaki verikokeet normaalit. voiko tulehdus mennä munuaisiin asti viikossa? kun edes mitää pissaongelmaa ei ole? ja voinko odottaa huomiseen aamuun että varaan aikaa vai onko päivystykseen aihetta mennä? Ensimmäinen lapsi tulossa ja sen huomaa näistä peloista

Vierailija
6/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

proteiinia tai punasoluja virtsassa ? Jos ei niin tuskin on munuaisperäistä ongelmaa... t. 5:nen

Vierailija
7/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei äitipolilla eikä neuvolassa ainkaa mitää oo sanottu mulle niistä, et tuskin. valkosoluja oli, mutta niistäkään ei mitään jatkotoimenpiteitä, kai ne olis sanonu tai laittanu lisätutkimuksii jos olis ollu. ja tosiaa viikko sitte katottu vilejly ja muut pissasta ja myös ne verikokeet otettu.

Vierailija
8/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikee kuinka nopee tulehdus voi munuaisiin mennä mut kannattaa sen ainaki just raskaana ollessa käydä tutkimassa

Vierailija
9/9 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et se voi mennä munuaisii ilman pissatulhedusta