Ovatko lapsemme mielestänne liikaa hoidossa?
Meillä lapset 3 ja 5- vuotiaat ovat kerran kuukaudessa mummolassa viikonlopun hoidossa. Joskus saatamme olla miehen kanssa siellä myös mutta noina viikonloppuina yleensä käymme leffassa/syömässä/ystäviä tapaamassa.
Tämän lisäksi mummu ja pappa hoitavat lapsia joka torstai 1,5 tuntia kun olemme miehen kanssa harrastuksessa. Ja Maanantasin mummu hakee lapset luokseen muutamaksi tunniksi että saan siivottua heillä ja kotona.
Mummu on lapsille tosi läheinen ja on itse ehdottanut tapaamisia. Vastapalveluksena käyn yleensä siivoamassa heidän talonsa, leivon pullaa, sämpylöitä yms.
Erään ystävän mielestä lapsemme ovat liikaa hoidossa, omasta mielestäni eivät. Ja lapset itse tykkäävät. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (17)
Siis tällöin voi viikonloppu hoidossa tarkoittaa että 12 päivän putkeen te vanhemmat olette lastenne kanssa hoidon jälkeen 6:na päivänä, ettekä yhtenäkään vapaapäivänä! Tämä on minusta liikaa, jos lapset tekevät täyttä päivää hoidossa. Ihan eri asia on jos ovat kotihoidossa.
Nuo lyhyemmät ajat ovat ihan ok. Koko viikonloppu voisi olla lyhyempi (yksi yö) tai ymmärrettävää jos on loma-aika.
Meijän isovanhemma/muut sukulaiset/ystävät asuu niin kaukana, ettei tuollaista apua saa mistään. Ottaisin kiitollisena vastaan.
Jos ovat kokopäivähoidossa, tuo mummottelu on liikaa.
Jos lapset kokopäivähoidossa kerran kuussa viikendi mummolassa on liikaa. Jos ovat kotihoidossa, tuntuu ok:lta.
Lapset näkevät vanhempiaan vähän, jos ovat kokopäivähoidossa.
mummo jaksaa ja omasta halusta hoitaa, eihän tuossa mitään. Ja tehän autatte vastavuoroisesti.
Ja pääpointti se, että teidän lapset on jo tuon ikäisiä, joten 1 yö kerran kk ei ole liikaa.
Jos lapset on päiväkodissa viikot ja 1/4 viikonlopuista mummolla ja vielä pari iltaa viikossa lisäksi, niin ei teillä juuri lapsiperhe-elämää ole. Mutta jokainen tavallaan.
paskavanhemmista jotka jättivät pienet autoon itkemään kun olivat baarissa, niin ei tuo tunnu missään. Lapsenne ovat turvassa, hyvässä hoidossa. Kaikki hyvin.
Minulle tuo olisi liikaa, minulla samanikäiset lapset, mutta ei teidän perheelle kun homma sujuu (eikä välttämättä minun lapsillekaan, ovat läheisiä mummien kanssa, itse vaan olen heissä aika kiinni).
Lepo vaan. Luota enemmän omaan arviointikykyysi omien lasten kohdalla kuin ystävän arvioon.
1 yö/kk ei ole liikaa. Kaveri on kateellinen. kannattaako tuollaiselle tuosta edes kertoa? Toivottavasti päiväkoti päivät ei ole liian pitkiä, että eivät ole aina muiden kuin omien vanhempien hoidettavina.
koska puheterapeutti on heille sitä suositellut aika on 8-13, maanantasin ovat kyllä yleensä pois koska minulla silloin vapaapäivä. Muutoin olen heidän kanssaan 13-20 joka päivä lukuun ottamatta tuota torstaista harrastusta.
Itsestä tuntuu että vietän heidän kanssaan enemmän aikaa kuin moni muu vanhempi, siksi tuo kommentti ystävältäni tuntui omituiselta.
ap
mutta kadehdittavan paljon saat apua.
mummo hoitaa lapsia noin paljon? Ilmeisesti olet huono äiti kun mummon pitää noin useesti puuttua kasvatukseen!!!
Kuulostaa ihanalta! Ja kun tarhapäivätkin ovat noin lyhyitä. Tosi mukavaa että lapsilla on noin hyvät välit isovanhempiin, se on suuri rikkaus.
olet tekstisi perusteella ihana ja loistava äiti, ap!
mummo hoitaa lapsia noin paljon? Ilmeisesti olet huono äiti kun mummon pitää noin useesti puuttua kasvatukseen!!!
Vietät lapsiesi kanssa enemmän aikaa, kuin keskiverto vanhempi suomessa. Olet kyllä leffailtasi miehen kanssa ansainnut! Kateellisia ovat, jotka arvostelevat. Itseänikin isovanhemmat auttavat tarvittaessa.
minäkin olen. Kumpa minullakin olisi vanhemmat jotka hoitaisivat edes pari tuntia lapsia silloin tällöin.
mukavalta ja luontevalta yhdessäololta. Varmasti kaikki voittavat :-)