Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mustasukkainen koira ja vauva..

Vierailija
17.02.2010 |

onko kellään kokemusta ja neuvoja..

meillä siis reilu parivuotias narttukoira joka on musta aika mustasukkainen, ja muutenkin aikalailla mun perään (olen etätoissä joten koira on päivät aikalailla mun jaloissa), kun mies tulee halaamaan ja pussaamaan niin koira tunkemassa väliin jne.

nyt meille on tulossa vauva perheeseen, miten parhaiten toimia koiran kanssa ? kauhuskenaario on että koira tunkee väliin kun hoidan vauvaa ja jopa alkaa murisemaan vauvalle jossain vaiheessa ??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOuduin luopumaan koirasta ja antamaan sen toiseen kotiin vauvan takia. Se oli mustasukkainen vauvasta. Mietin jälkeenpäin että olisiko jotain vielä ollut tehtävissä. Koiraa on ollut ikävä ja luopuminen siitä on ollut erittäin raskasta. Joten yritä jo raskausaikana tehdä asialle jotain. Ettei tulisi niin pahoja ongelmia, että joutuisit luopumaan.

Vierailija
2/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäs päälle ja silleen esti sen. Mutta kun vauva tuli, tykkäs vauvasta kamalasti. Laitokselta tultaessa koira sai heti haistella vauvan mun sylistä. Nukkui vauvan pinniksen alla, makasti samalla filtillä lattialla, nuoli kaikki puklat, yök. Mutta, koskaan ei silti jätetty koiran kanssa kaksin! Jos menin vessaan, otin koiran mukaan, samoin jos hain jotain toisesta huoneesta, koira mukaan jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran??

Et sitten ajatellut omaa jälkeläistäsi ottaa mukaan? Vaikka niin lutuna tuo rotikka toki onkin.

Varmaan tulipalostakin veisit ensin rekun turvaan...

Vierailija
4/15 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvinnut esim. vessassa miettiä mihin vauvan sijoittaa kun itse asioilla. Mutta pakko kai se on jonkun tästäkin rääpiä päätään.

Vierailija
5/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillistät liikaa. Sen sijaan koira voi hämmentyä ja oireilla, kun sen elämä muuttuu. Halauksiin se tunkee väliin siksi, että koirien kielessä kaksi toisiaan vasten jäykistelevää hahmoa enteilee tappelua, ja se tulee rauhoittamaan teitä.

Vierailija
6/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttamutta. Jos koira on kovinkin tarkka emännästään, vahtii ja pahimmillaan puolustaa, voi vauva aiheuttaa ongelmaa. Sen takia kaikki koiran elämää koskevat muutokset tulisi tehdä ennen kuin vauva tulee taloon (esim. jos koiran nykyistäå elintilaa rajataan vauvan takia, joitain tapoja muutetaan tms). Toisekseen, varmista että et koskaan joudu jättämään vauvaa ja koiraa keskenään samaan tilaan vaan saat koiran aina erotettua siksi aikaa vauvasta kun et kykene katsomaan perään.

Lisäksi koiralle tulee tehdä selväksi että vauva on pomojen erityissuojeluksessa. Muistattehan kuitenkin huomioida ja helliä myös koiraa.

Vierailija
7/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista huomionhakua esim. miehesi pussaillessa sinua ei saa palkita. Huomio koiraa silloin kun sinä haluat, ei silloin kun koira vaatii! Muista palkita koiraa toivotusta käyttäytymisestä. Ja huomioida sitten vauvan synnyttyäkin.

Useimmat koirat sopeutuvat vauvan ongelmitta. Siitä huolimatta muistakaa pitää huoli, että ette jätä sitten aikanaan koiraa ja vauvaa valvomatta samaan tilaan.

Vierailija
8/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaan että todellakin inhimillistän koiraa liikaa, ja onhan se tavallaan ollu meille sellanen lapsen korvike jolle lässytetään ja muuta.. nyt ihan oikea sitten tulossa ! meidän tuttavaperheen koira (vanha narttu) oli "inhonnut" perheeseen tullutta vauvaa, en muista varmaksi oliko jopa sitten murissut vauvalle.

tuosta samaan tilaan jättämisestä, kuinka tarkka pitää olla, mihin laitan koiran kun menen vaikka vessaan ? hankalaksi menee jos pitää koira sulkea eri huoneeseen tms joka käänteessä..

Vierailija
9/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi kätevästi pistää koiran tarvittaessa toiseen huoneeseen (kun pitää vaikka itse päästä vessaan) niin että koiralla säilyy kuitenkin näkökontakti muuhun "laumaan".

Vierailija
10/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi kätevästi pistää koiran tarvittaessa toiseen huoneeseen (kun pitää vaikka itse päästä vessaan) niin että koiralla säilyy kuitenkin näkökontakti muuhun "laumaan".

Voihan toki sen vauvankin "sulkea" eri tilaan lapsiportilla, jos käyt itse vaikka suihkussa ja vauva nukkuu.

Vierailija
11/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun lapsi tuli niin pari kertaa jopa hyppi päälle kun vauva oli sylissä. Kovasti murjotti eikä tullut enää luokse, muuten kuin vauva oli poissa näkyvistä. Nyt ollaan pikkuhiljaa totuteltu että ollaan vauvan kanssa silitetty yhdessä ja kolmistaan maattu lattialla (vauva 4kk).

Ikinä en ole jättänyt vauvaa koiran kanssa kaksistaan samaan huoneeseen jos vauva on lattialla. Minulla on yleensä herkkuja mukana, että pyydän koiraa mukaani niin voin jättää vauvan lattialle.

Vierailija
12/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos perheeseen tulee juurikin pieni vauva voi koira oireilla murisemalla ja kyllä olen kuullut että voi toklaista ellei ole vanhemmat valppaana.

Vaikka kuinka kiltti koira olisi koskaan ei voi olla varma mitä tulee tapahtumaan ja varsinkin koira joka tulee ihan tuolleen kuin ap sanoi hänen ja miehensä väliin.. koira voi ihmetellä kun sinun aikasi menee kokoajan vauvaan ja voi osoittaa mieltänsä ja kyllä olla myös mustasukkainen sinusta.

Vierailija
13/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran maailmassa lauman alempi jäsen ei tunge pomojen väliin heidän pussaillessa tms. Hellyyttä annetaan kun pomo niin päättää ja pomon ehdoilla, ei ikinä kun koira tunkee kuononsa ihmisten sekaan.

Tässä vaiheessa viimeistään on aika tehdä koiralle selväksi paikkansa laumassa. Tuollaista huomionhakua esim. miehesi pussaillessa sinua ei saa palkita. Huomio koiraa silloin kun sinä haluat, ei silloin kun koira vaatii! Muista palkita koiraa toivotusta käyttäytymisestä. Ja huomioida sitten vauvan synnyttyäkin.

Useimmat koirat sopeutuvat vauvan ongelmitta. Siitä huolimatta muistakaa pitää huoli, että ette jätä sitten aikanaan koiraa ja vauvaa valvomatta samaan tilaan.

Vierailija
14/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella hyvä idea, mutta meidän koiran olen nähny hyppäävän aika korkealle, luulen että tulee portin yli suht helposti, ainakin jos saa otettua vauhtia edes jonkin verran..

ap

Vierailija
15/15 |
17.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osoita sille paikkansa. Sen ei tarvitse aina edes olla jaloissasi makaamassa jos et niin tahdo.