Eräs kaverini sanoo aina että kaikki miehet pettää
minä ihmettelen että onko tosiaankin muka niin, miksi sitten edes ajatella naimisiin menemistä tms. Jos ennuste on noin synkkä?
Hän on ollut itse aviossa ja liitto päättyi hänen omaan uskottomuuteensa. Hän sanoo nähneensä niin paljon miesten uskottomuutta. Mutta en itse kyllä
usko että kaikki miehet ovat autommattisesti, ilman mitään poikkeusta, epäluotettavia.
Ihmettelen mistä tälläinen asenne juontaa?
Kommentit (19)
itse pettämään halukas on sitä mieltä että niin tekevät kaikki muutkin.
Ja sen perusteella ei luota miehiin. itselläni vähän samankaltainen kokemus, seurustelin 3vuotta miehenkanssa joka petti kolmesta vuodesta kaksi vuotta. aloitin vastikään seurustelun ja sain kuulla että mieheni pani eksäänsä. luottamus on todellakin huonommalla puolella. ja kun tätä palstaa lukee niin suurin osa miehistä on pettänyt jollain tapaa.
En minä kaikkia miehiä tuomitse, mutta vaatii pitkän tutustumisen ennen kuin voin olla mitään mieltä.
ja kaikki av-mammat ovat täydellisiä suihinottajia...
kaikki, aina jne.
p.s. olen mies ja kaveripiirissäni 10 kaverusta, yhden tiedän pettäneen,tosin avioliitto oli lähes seksitön ja odottivat sopivaa ajankohtaa erota (lasten takia olivat yhdessä hieman ylimääräistä).
On toisetkin 10 kaverusta, joita en ihan niin hyvin tunne, mutta tod.näk tietäisin jos joku näistä olisi pettänyt, eivät ole!
eli luottakaa vaan miehiinne!
ja miehiä jotka ovat olleet uskollisia...mutta otan miehetkin yksilöinä. Heillä on siihen oikeus.
Mutta sellaiset miehet, joilla on voimakas libido, ja jotka tahtovat seksiä monta kertaa päivässä, ovat suuressa riskiryhmässä.
Laivoilla, seminaareissa, baareissa yms. nämä kiltit perheenisät ovat valmiita pettämään.
Jos miehellä on heikompi libido, ja moraliteetit kohdallaan, hän ei petä. Mieheni on tällainen. Juu ja minä se meillä vonkaan seksiä, että kääntöpuolensa heikolla libidollakin sitten on ) :
tai kuten kaverisi sanoo, siitä, että on nähnyt niin paljon miesten uskottomuutta. Tai vaikka molemmista.
Minäkin olen vahvasti sitä mieltä, että "kaikki" miehet pettää - vaikka tiedänkin, ettei niin ole, olen tavannut ja jutellut paljonkin ihan uskollistenkin tapausten kanssa. Oma mieheni esimerkiksi ei ole koskaan pettänyt ketään kumppaneistaan (tästä tosin vain hänen sanansa, mutta miten sitä muuten todistetaan?).
Isäni ja isäpuoleni aikoinaan, lapsuudessani, pettivät äitiäni. Äidiltä he pyrkivät sen salaamaan, mutteivät meiltä lapsilta muuten, kuin kieltämällä äidille kertomisen. Isä saattoi ottaa meidät lapset mukaan "työmatkalle", kun meni toisen naisensa luokse, isäpuoleni taas toi muita naisia meille kotiin, kun äiti oli töissä ja isäpuoli "vahti" meitä lapsia. Isäpuoli lisäksi vikitteli isosiskoani, sanoi mm. että jos siskoni olisi viisi vuotta vanhempi, isäpuoli vaihtaisi äidin lennossa siskooni. Lisäksi useimmat ex-poikaystävistäni ovat pettäneet minua ihan surutta. No, olen itsekin pettänyt yhtä exääni, hän petti kostoksi takaisin ja suhde päättyi siihen. Voihan olla, että kaverillasi on vastaavia kokemuksia.
vietin illat baareissa tosin tuolloin niistä käytettiin nimitystä ravintola.
Täytyy todeta että ukkomiehet haki ahkerasti seksiseuraa ja tulipa heidän kanssaan pelehdittyä ahkerasti.
Tarpeet kohtasi ja kummatkin tuli tyydytetyksi ja mikä parasta ei jälkimaininkeja. Tosin joskus törmättiin uudestaan tarkoituksella tai vahingossa ja otettiin hommat uusiksi.
Minulla oli useita vakipanoja jotka oli naimisissa olevia miehiä. Ei keskusteltu siitä miksi pettävät sillä se ei minua kiinnostanut - jaoimme ihania ja nautinnollisia seksihetkiä.
suurin osa kyllä pettää enemmin tai myöhemmin, jos on ns. riskiryhmässä. Mikäpä parisuhde ei olisi tylsä ja rutinoitunut vuosien saatossa. Sitten alkaa vieras kiinnostaa kovin helposti ja tilaisuus tekee varkaan. Pettämisherkät miehet on yleensä kohtuullisen hyvännäköisiä (tai ei siis ihan seinästä repäistyjä), osaavat jutella, menestyvät (naisia kiinnostaa menestyvät miehet) ja ovat paljon kotoa pois esim. työreissujen takia.
Lisäksi ikä kanssa altistaa pettämiselle ja se, että suhde on alkanut nuorena ja vieraat jäänyt kokeilematta. Sitten jos miehen "markkina-arvo" on noussut sitten nuoruuden, niin alkaakin haikailla jotain "tasokkaampaa". Hyvä tuntemani esimerkki on pariskunta, joka tutustui nuorena, kun mies oli ujo insinööriopiskelija ja nainen parturi-kampaaja. Sitten mies alkoi menestyä uralla ja ulkonäkökin kohentui hienojen pukujen mukana. Nelikymppisenä rouva oli plösähtnyt kampaaja ja mies menestyvä businessmies. Sitä voi kuvitella, kuinka mies alkoi ajatella, että saisikin paremman... Niin ja alkoi pettää. Lopulta vaihtoi vaimon nuorempaan ja uralla menestyvään, koulutettuun naiseen.
yhtälailla kaikki naiset on valmiita pettämään!
jotka itse pettävät miehiään. Epäilevät jatkuvasti miehiään ja ovat mustasukkaisia heistä. Voihan se olla, että tavallaan toivovatkin, että mieskin pettäisi.
Ja sama toisinpäin pettävät miehet ovat myös tällaisia.
Olen vaan huomannut, mutta ei tietenkään pidä yleistää.
mutta minusta hänen käsityksenä miehistä ovat vähän rajoittuneita muutenkin. Isä on kuollut (hän oli ollut aina uskoton äidille ja hän puhuu siitä usein) ja veljiä ei ole. jne.
ap.
mutta osa kuitenkin. Itsekin uskoin ja luotin mieheeni 15 vuotta. On pettänyt minua useamman kanssa ja viimeisimmän kanssa ollut suhde pari vuotta. Hän on elänyt hyvin taitavaa kaksoiselämää. Meillä piti olla kaikki hyvin, enkä tällaista olisi koskaan uskonut tapahtuvan. Mieheni kuuluu juuri näihin edellä mainittuihin suht hyvännäköisiin, menestyviin ja sosiaalisiin tapauksiin.
Hän on ollut itse aviossa ja liitto päättyi hänen omaan uskottomuuteensa. Hän sanoo nähneensä niin paljon miesten uskottomuutta.
Ihmettelen mistä tälläinen asenne juontaa?
Asenne juontaa selkeästi siitä että hän on todennut (tai luulee?) jonkun luottamansa miehen pettäneen ja on siitä katkera, ja siksi olettaa että kaikki miehet pettävät. Ja tämän kuvitelmansa perusteella hänkin voi pettää - ettei vain jää sellaista tilannetta että häntä on petetty mutta hän ei ole pettänyt.
Keskusteluapua tarvitsee tuollainen ihminen.
Pettämisherkät miehet on yleensä kohtuullisen hyvännäköisiä (tai ei siis ihan seinästä repäistyjä), osaavat jutella, menestyvät (naisia kiinnostaa menestyvät miehet) ja ovat paljon kotoa pois esim. työreissujen takia.
Olisiko ennemmin tyyppejä jotka mielellään vastaisivat kuvaustasi, mutta eivät vastaa, ja etsivät itsetunnolleen pönkitystä... Tiedän tapauksen joka ei todellakaan ole hyvännäköinen jne. vaan hyvin tarvitseva, onnettoman elämän elänyt ikääntyvä fruitcake.
että mun mies on kaveriporukastaan ainoa joka ei ole pettänyt vaimoaan/tyttöystäväänsä. Ja elän siinä uskossa edelleen. Mutta kyllä on kauhea määrä mukavia ja fiksuja perheenisiä, jotka ovat vaimojansa joskus pettäneet. Se on vaan uskomatonta.
ja seuraavana päivänä mieheni kehuskeli niitä pariskuntia, joissa edelleen näyttää olevan rakkautta jäljellä vuosikymmenien jälkeenkin. hän myös muistaa aina mainita, jos tietää jonkun ystävänsä olleen uskollinen vaimolleen parikymmentä vuotta kestäneen avioliiton ajan ja mieheni tuntuu jotenkin henkilökohtaisen ylpeältä näistä ihmisistä tai sanoo, että se ja se rakastaa miestään tai vaimoaan niin paljon, että on pysynyt uskollisena. mieheni myös juttelee ystäviensä seksielämästä (josta ilmeisesti kavereitten kesken puhutaan paljonkin) ja jos joku ystävä pettää vaimoaan/miestään on mieheni jotenkin suunnattoman pettynyt.
olen joskus pohtinut, josko mieheni mahtaa olla maailman tunteellisin mies, kun tuollaiset asiat ystäväperheissämme ovat hänelle niin tärkeitä.
uskon, että ystävissämme on pariskuntia, joissa mies ei koskaan ole pettänyt vaimoaan ja jopa niitä, jotka vielä vuosikymmentenkin jälkeen rakastavat puolisoitaan. itse kuulun näihin kyynikoihin, jotka uskovat, että oma mies saattaisi hyvinkin pettää, jos sellainen tilanne sattuisi eteen. mutta olen toisaalta myös sitä mieltä, että ei se vahtimalla, murehtimalla tai mustasukkaisuudella parane. jos mies on pettääkseen, hän tekee sen vaikka työpäivän aikana, enkä voi koko aikaa pohdiskella, josko hän on uskollinen. minunkin kun on tehtävä oma työni. on siis paljon helpompaa uskoa hänen pysyvän uskollisena ja käsitellä päinvastaista tilannetta jos sellainen eteen sattuisi.
ja pettymyksistä.