Miten opettaja voi olla osittaisella hoitovapaalla nin, että se toteutuu lapsenkin näkökulmasta?
Onko palstan opettajilla omia kokemuksia? Itse olen kuullut esimerkistä, että opettaja sai kyllä vähemmän oppitunteja mutta enemmän hyppytunteja. Päivä ei lyhentynyt yhtään mutta palkka pieneni. Miten teillä on asia toteutettu?
Kommentit (11)
pitää viikossa yhden kokonaisen vapaapäivän?
Haluan olla aamut tai iltapäivät hänen kanssaan. -ap
että opella kaikki päivät klo 8-12. Kai se on rehtorin hyvästä tahdosta kiinni..
alkuopetuksessa mahdollisimman perustuntimäärällä?
Minä olin yhden päivän viikossa pois kokonaan. Opetusvelv oli tuolloin 23h ja yhtenä päivänä oli jo valmiiksi lukujärjestyksessa 3h päivä. Joten olin sen päivän pois. Anoessani hoitovapaata ilmoitin että tahdon toteutuksen noin ja esimies suostui. Aion yrittää osittaista uudestaankin jossain vaiheessa nimenomaan tuolla yhden päivän poissaoloidealla. Parhaiten se onnistui heti lukuvuoden alussa meillä alakoulussa sanoi nykyinen esimieheni. Silloin hän voisi lukujärjestykseen jo valmiiksi suunnitella minulle esim 18h=4pvää töissä viikon.
Eli ei se ainakaan minulla ole ollut ongelma.
t. luokanopettaja
Taitaa olla niin, että asia riippuu rehtorin hyvästä tahdosta. Kuinkahan moni on kohdannut niin hyväntahtoista rehtoria? -ap
Yksi opetukseton päivä viikossa vai lyhyemmät työpäivät?
osittainen hoitovapaa tarkoittaa sitä, että yläkoulun opettajana teen vähemmän tunteja enemmillä hyppytunneilla eli suomeksi sanottuna palkka laskee 20% mutta päivät ei lyhene.
En jäänyt sitten osittaiselle.
Sääntö on, että jos sopimukseen ei päästä rehtorin kanssa, niin se on 18 tuntia viikossa opetusta, mutta luottamusmiesten mukaan ei ole mitään rajoitusta hyppytunneille.
T. Ope