Onko muilla miehiä, jotka suorastaan karttelee vauvanhoitoa?
Nyt kolmannen lapsen kohdalla sama päällä taas: mies on todella vähän kotona, haalii kaikki mahdolliset ylityöt ja töiden jälkeen menee aina tekemään lumitöitä (jotka minä olen kyllä jo tehnyt)ja muutenkin keksii kaikenlaista tekemistä poissa kotoa. Otta kyllä joskus isommat lapset mukaan, mutta silti aika ankeaa hoitaa vauva yksin.
Sitten kun 1-vuotispäivä koittaa on mies todella osallistuva ja touhuaa lasten kanssa jopa enemmän kuin minä. ONko vauvan hoito joillekin miehille niin pelottavaa että sitä pitää vältellä?
Ja kysymykseen miksi hankit tällaiset miehen kanssa kolme lasta, vastaus: ihan siksi, että jaksan kyllä vauvavuoden (lähes) yksinkin kun mies hyppää sen jälkeen remmiin mukaan ja on todella mahtava isä. IHmettelen vaan tätä vauvan välttelyä.
Kommentit (5)
Ehkä siinä osittain on se, että ne kokee, ettei "pärjää" samalla tavalla kuin äiti. Äidit imettää ja useinkin herkemmin kuulevat itkusta mikä hätänä. Elikkä ehkä "lukevat" vauvoja paremmin. Sitten ku ne osaa jo ilmaista itteään, niin miehet syttyy lapsenhoitoon.
Mutissut jotain että kun ei voi tehdä sille mitään jos alkaa huutamaan tissin perään ja myöntänyt myös että tylsää on. Eipä siinä mitään, vuosi menee vaikka päällään seisoen mutta kyllä tämä joskus ottaa päähänkin :(
Ap
ja siksi rankkaa. Mutta kuinka moni äitu voi valita sen pois ja muutenkaan ne lapsenhoidon osat, joista eniten pitää? Fiksu, aikuinen mies osallistuu myös vauvanhoitoon, eikä pelkästään satunnaosena apurina tai vaimon painostuksesta.
juuri tuli vaippaa vaihtamasta ja vielä sanoi ettei haissut miltään... Miehellä on onneksi nuha!
Oikeasti ei välttele koskaan, tykkää hoitaa; syöttää, kylvettää, vaihtaa vaipat, pesee hampaat... Hoitanut alusta asti aina kotona ollessaan. Ihmettelisin minäkin tuollaista käytöstä, onneksi hoitaa sentään isompia lapsia.
En itsekään innostunut ennen kuin lapseni olivat n.vuoden ikäisiä. Se perushoito ilman mitään kunnon kontakstia on vaan niin...unettavaa:)