Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINÄKUUN IHANUUDET*** viikko 7

15.02.2010 |

29.6. Han, 1

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Tyttå89, 1

1.7 Tassu 1, Jorvi

1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS

2.7. HanniS, 2, 21, KYS

2.7. Zajka, 1, Porvoo

2.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

4.7. Britney87

4.7. Nupsu, 4, TAYS

3.7. Tani, 3, Kättäri

5.7. Nestor, 2

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vimpula, 2

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

6.7 Tuikku, 2

7.7. Insku83, 2

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

8.7. Fanni, 1

9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto

9.7. shira, 3, 25, MKS

9.7 vaniliini, 1

9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS

10.7 Tridian, 1, 25

10.7. miruliini, 2, tays tai phks

10.7 -Tuikku-, 2

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

11.7. Heldels, 2, 34, kättäri

12.7. irma

12.7. iinea, 2

12.7. tur-koo-si, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

12.7. toukokuu, 4, Kys

13.7. onnenkantamoinen

13.7. Bonnie 83, 2

14.7. Karkki, 1, 23, OYS

14.7 Miukkis, 1

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

17.7. Hexuli, 5

19.7. Whitecat, 3

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

22.7. Banfigo, 1, KYS

23.7 Illuvatar, Lohja

23.7 Kivi 3

25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7 HK, 1, 28,

26.7. Keräkurmitsa, 2

27.7. nasuste, 2, koks

29.7 mama87, 2

29.7. Memm!, 1, Jkl

30.7 Sunniee

30.7 äityli-76, 3, EKKS

31.07 Suvi83, 1, Kättäri

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

Banfigo, 1

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkaa jo jännittää huomisaamun ultra... saankohan edes nukutuksi. Pieni pelkokin hiipii mieleen... entäs jos kaikki ei olekaan kunnossa...

Painosta... esikoisen aikana mulle tuli noin 15 kg. Osa painosta putosi aika helposti, mutta sitten tuli muita mutkia matkaan, kuten kilpirauhasen vajaatoimintaa ja niinpä tämän raskauden alussa olikin ylipainoa aika tavalla. Neuvolassa on suhtauduttu hienotunteisesti, odotin kovempaa saarnaa painosta. Tämän hetkistä painonlisäystä en tiedä tarkalleen. Viimeksi oli lähtöpainoon tullut 3 kg, mutta tästä on jo viikkoja aikaa. Seuraava neuvola on vasta maaliskuun alussa ja silloinhan nuo vaa'an lukemat taas näkee. Meidän neuvolassa on samanlainen käytäntö kuin iinealla, eli itse käydään vaa'alla ja lukema vaan sanotaan sitten terkalle.

Iinean tavoin myös minä nautin tämänpäiväisestä auringonpaisteesta. Ja odotan innolla kevättä... Mä pidän kesälomaa pari viikkoa ennen äippälomaa ja niinpä sitten odotan päivämäärää 10.5. jokaon sitten eka lomapäivä. Sen jälkeen en uhraa työasioille ajatustakaan yli vuoteen! :)

Nyt ei ajatuksissa pyöri muuta kuin huominen rakenneultra, joten palailen huomenna ultrauutisten kera palstalle!

Hyvää yötä!

t. Sanjuska (joka yrittää lähteä treffeille nukkumatin kanssa) + pikku-heppu rv 21 (joka pitää pieniä bileitä yksiössään) =)

Vierailija
22/35 |
18.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh, just kun pääsin tästä aiheesta puhumasta, niin putosi syliin todellinen henkilökohtainen uutispommi: 10 vuotta minua nuorempi serkkutyttö (joka on siis viimeisin vauva jolle MINÄ olen vaippoja vaihtanut!) ilmoitti juuri plussanneensa ja olevansa 7 viikolla raskaana!!!

Että kyllä pakko myöntää että itselläkin ensimmäinen reaktio oli vähän sen tyyppinen että "voi herranjumala, tietääköhän nää mitä ovat tekemässä!?!" :D :D

Mutta täytyy toivoa heille kaikkea hyvää ja vahvaa tukiverkostoa ympärille. En olisi itse ollut 18-vuotiaana vielä alkuunkaan valmis äidiksi, mutta jokainen elää oman elämänsä niinkuin parhaiten osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättä kohti mennään koko ajan ja kun aurinkokin on jo ilmestynyt taivaalle päivisin niin tietää, ettei siihen enää kamalan pitkä aika olekaan! :) Noista ikäasioista: Kaikilla on noista omat mielipiteensä niinkuin moni on varmasti tässä nyt huomannut. On varmasti vaikeaa ymmärtää miksi joku haluaa todella nuorena lapsia kun taas toiset haluavat yli kolmekymppisinä jne. Jokainen joka lapsia saa niin toivottavasti kuitenkin tietää mitä ITSE haluaa. Sehän se siinä onkin tärkeintä. Ja ennen kun ryhtyy toimeen on tärkeää miettiä mitä itsellään on lapselleen antaa, pystyykö antamaan sen kaiken mitä lapsi tarvitsee nyt, vai vasta hieman myöhemmin. Ja tietysti jos itse on ollut eri elämäntilanteessa esim. 18-vuotiaana kuin joku toinen 18-vuotias nyt, voi olla vaikeaa ymmärtää miksi hän olisi valmis jos ei itse ollut. Minun mielestäni on aina hienoa kun saadaan lapsia, oli sitten minkä ikäinen tahansa. Kyllä jokainen osaa vastuunsa kantaa ja ymmärtää, että kaikki muuttuu kun elämään saapuu se kolmas pyörä. Ainakin toivottavasti! Minun puolesta ainakin onnea niin nuorille kuin vähän vanhemmillekin äideille, sillä juuri te itse olette se mitä teidän lapsenne elääkseen tarvitsee. Mutta lapsen rakkaus on silti mielestäni itse ansaittava! Eikä lapsia "tehdä" mielestäni omien tarpeiden takia vaan itse lapsen takia. Vaikka kyllähän vauvakuume on tarve sinäänsä. ;) No mutta sitten vielä omaa napaa: Masu kasvaa koko ajan lisää ja pikkuisella on joka päivä bileet pystyssä. Tuntuu jo aika koviakin potkuja/kopsahduksia. Alle viikon päästä on jo rakenneultrakin. :) En tiedä vielä mitä teen sukupuoliasian kanssa, täytyy miettiä vielä. :D Puolessa välissä kuitenkin jo mennään! Sitten vielä toinen puolisko.

Vaniliini 20+0

Vierailija
24/35 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Itselle ei mitään kummenpaa kuulu, ultra vasta tasan kahden viikon kuluttua ja neuvola joskus sen jälkeen (ehkä kolmen viikon kuluttua).

Liikkeitä ei vieläkään juurikaan tunnu, pieniä töytäisyitä silloin tällöin, jotenkin on sen vuoksi epätodellinen olo. No onneksi aika menee nopeasti.

Vakuutuksia meinaan alkaa selvittelemään heti ultran jälkeen, koska sellainen taas ehdottomasti otetaan tulokkaalle. IF.stä otettiin esikoiselle ja siinä on aika kova omavastuu, mutta on silti ollut hintansaväärti kun neidin korvat putkitettiin alle kolmevuotiaana korvakierteen jälkeen. Kakkoselle otettiin Tapiolasta ja siihen olen ollut oikein tyytyväinen. On niin helppoa kun voi mennä heti yksityiselle eikä tarvitse jäädä odottamaan julkisen puolen aikoja. Korvatulehduksia on sairastanut ja nyt keväälle pohditaan nielurisaleikkausta (neiti kuorsaa kun toinen on ylisuuri ja se kuulemma vaikuttaa unenlaatuun ja tulevaisuudessa oppimiseen).

Onko kukaan perehtynyt 4d ultraan? Muistelen lukeneeni jostain että siitä saa vaan kelakorvauksen jos käy ennen vkoa xx? En vaan muista mikä tuo viikko määrä oli... Ajateltiin taas siis mennä Femedaan Brunolle.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

T: Skidimadinka 17+5

Vierailija
25/35 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan ja jännityksellä odotettu rakenneultra oli tänään heti aamulla. Viime yönä ei tahtonut uni tulla millään ja kun lopulta tuli, olinkin synnyttämässä näillä viikoilla. Ei siis kovin rentouttava tai levollinen uni.

Mutta sitten siihen ultratutkimukseen. Oli ihana kätilö, joka tarkasti kertoi, mitä ruudulla näkyi ja mitä mittoja otetaan, mitä tutkitaan ja miksi. Helpottavaa oli kuulla, että kaikki mitat ja rakenteet oli niin kuin pitääkin. Vauvelilla oli aamujumppa menossa, kovasti nyrkkeili ja potkiskeli sekä kääntyili. Painoarvio oli 460 g. Kaivoin just esiin esikoisen ajalta äitiyskortin ja tuolloin rakenneultra tehtiin viikolla 19+2 ja painoarvio oli 260 g. Nyt siis viikkoja oli 21+1. Te, jotka olette jo käyneet rakenneultrassa, mikä teidän vauvoilla on painoarvio ja millä raskausviikolla se oli?

Pieni pippelikin sieltä bongattiin, eli poikaa odotellaan. Vahvistui oma epäilys, että poika olisi tulossa. Saapa nähdä, mitä tuleva isosisko sanoo… hän kun kovasti on sitä mieltä, että äidin (tyttöjen) masusta syntyy tyttöjä ja pojat syntyy poikien masusta… :) Esikoinen on jo jonkin aikaa sanonut, että äidin masussa on Jyri, vaikka onkin siis sitä mieltä, että vauva on tyttö. Jyri-nimi tulee lastenohjelmasta Pipsa Possu, jota neiti on katsellut. Mieskin on leikkisästi puhunut masulleni Jyristä ja kun tänään varmistui, että masussa on poika, niin mies heti kommentoi, että nimikin on sitten valmiina. Mä en vaan oikein tykkää tuosta nimestä, joten taitaa olla pientä kädenvääntöä nimestä tiedossa… Oletteko muut jo pohtineet nimiä?

Nyt väsyttää aika tavalla, kun viime yö meni miten meni. Taidan oikaista sohvalle hetkeksi vaaleansinisten unelmien kera…

Hyvää perjantain jatkoa ja viikonloppua kaikille!

t. Sanjuska + pikku-heppu ”Jyri” rv 21+1

Vierailija
26/35 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta vauvan painoarviosta,meillä oli siis maanantaina se rakenneuä ja meijän tytsky paino n. 306 g ja vauva vastasi viikkoa 19+4 vaikka sillon olikin siis 20+1 :) eli muutamaa päivää pienempi oli. mutta ei LA muuttunut mihinkään..

Mä kävin jo ostamassa ihania mekkoja ym. vaaleanpunaisia juttuja

Vierailija
27/35 |
19.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän typykän painoarvio rv. 20+4 oli 340g. vastasi viikkoja joten la. säilyi 2.7.

T:HanniS + paputar 21+0 eli taas uudella viikolla mennään :D

Vierailija
28/35 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirviä vastaamisen määrä... (no ei) Jaa että kouluaste, no tuota, ensimmäistä vuotta ammattikoulussa kuvislinjalla - tosin joudun kertaamaan ku oon ollu niin laiskana XD Ikää mulla 20v (olin laiskana myös kauan peruskoulun päätyttyä) ja avokilla 17... viikko tai pari lasketun ajan jälkeen täyttää täysi-ikäiset :D Sitte naimisiin (kenties nimiäisten yhteydessä) ja adoptioprosessi vireille, ellei siihen ole ikärajana joku 25 kuten joissain kuulemma on...

Iinealle kiitokset mielipiteestään of onnellinen ja tasapainoinen perhe-elämä, nähtäväksi jää, pyörtääkö puheensa kuullessaan mieheni olevan nainen sekä raskaana oleva osapuoli X3

Muru kovin kiukustui tästä virhepäätelmästä, vaikka mikäs ihme se on, kun kuitenkin (ja tarkoituksella) kirjoitain niin ympäripyöreästi että mahdotonta sanoa jollei pilkuntarkkaan perehdy. "Meillä on niin ja näin" ja sitä rataa... joskin asiasta oli selkeä maininta jo jossakin aiemmassa ketjussa, mutta se oli taas niin että viikko juuri vaihtumassa eikä sitä sitten enää kukaan käynyt lukemassa :/ Mahtaakohan tälle käydä sama?

Painoarviot saadaan tietoomme vasta tiistaina (pian pian!) mutta nimiksi on vaihtoehtoina Miika ja Tessa~ Asia keskusteltiin halki jo heti raskauden alussa, molemmilla kun on omat nimimieltymyksensä ja avokki ne mun mieltymykset aika tehokkaasti teilasi. Tytönnimi on semmonen "kelpaa molemmille" ja pojan 50-50-kompromissi :D

Ai niin muuten, meillä on sukupuolesta vedonlyönti~ Oli vaikea valita kumpaa veikkaa, mutta päädyin veikkaamaan tyttöä, ja jos ultrassa näin päästään toteamaan, muru maksaa Subin BD Jos tulee poika niin mä maksan. Ja jos synnytyksessä toteamus osoittautuu väärässä, häviäjä maksaa 2 Subia!

Siksi toivon nyt enemmän tyttöä.

Vierailija
29/35 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh,meilläkin jo nimiä mietitty.. mulla on kyllä jo yks mielekäs tyttönimi ja yks poika nimi :D

en malttais oottaa et pääsis näkemään vauvan että näyttääkö yhtään "ellalta" jos tyttö on ! :)

(.) maha senkus kasvaa ja potkut tuntuu paremmin :p voi että kun on ihana tunne ! naama kukkii vieläkin :( en tykkää yhtään. ja kamala päänsärky vaivaa melkein joka toinen päivä. huoh

mutta nyt täytyykin jo rientää kauppaan

sunniee ja masukas rv 17+3

Vierailija
30/35 |
21.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yritän taas kirjottaa, jos tämä suostuu toimimaan.

niin siis ultrassa on joo käyty, tyttö on tulossa.. :) tuleva isi oli vähä pettynyt kun poikaa kovasti ootti.. mutta pääasia että on terve :) siitä tulee meijän piku prinsessa!

Vierailija
31/35 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masussa vilisee joka päivä, eilenkin potki niin, että en tie pelasko futismatsia yksin!

Perjantain rakenneultra lähenee ja ei olla vieläkään päätetty kysytäänkö sukupuolta vai ei. Ollaan mietitty kysymisen ja kysymättä jättämisen hyviä ja huonoja puolia, mutta kun molemmat ois niin hyviä vaihtoehtoja! Saas nähdä millaseen päätökseen päädytään :)

Nyt työmatkalle ja radiosta tietysti Suomi-Ruotsi-matsi!

Fanni 20+4

Lisäystä: Aloin suunnitella isyyspakkauksen tekemistä, en vielä tiedä annanko sen miehelle synttärilahjaksi huhtikuussa vai sitten kun saamme äitiyspakkauksen. Netistä löytyi hyviä ideoita mitä sinne voi laittaa. Itse ajattelin mm. sikarin, sisuja, kahvipaketin, nikotiinipurkkaa (mies yrittää lopettaa vauvan tuloon mennessä), korvatulppia, tutin Leijonien logolla, puklupyyhkeitä, äidinmaidonkorviketta + tuttipullo, kylpylelu ja valokuva-albumi. Googlettamalla löytyi myös "kotoapoistumislupa"-hakemus (tosi hauska, kannattaa katsoa!), sen laitan myös siihen. Ja tietty kortti, jossa selitetään kaikkien käyttötarkoitus.

Onko muut ajatelleet tehdä jotakin tällaista tulevalle isälle?

Vierailija
32/35 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla toisten rakenneultra kuulumisia ja että kaikki on hyvin. :) Meillä rakenneultra 3 viikon kuluttua, aika jännittävää kyllä, eikä malttais odottaa! Paljon on ollut nyt juttua, että kätilöt ei niin vaan enään kerrokkaan sukupuolta ja ovat töykeitä jos sitä kysytään. Miksiköhän?

Itse ajattelimme, että jos sieltä näkyy kumpi se on niin sen saa meille kertoa mutta pakko ei ole jos kätilöllä on "huonopäivä"! :p

Tällä hetkellä mua mietityttää kovasti mun vauvamasun kasvu ja lähinnä se kun se ei ole oikeen kasvanut niinkun olin ajatellut! Viikkoja on nyt 17+4 ja jos ei tiedä, että olen raskaana ni ei sitä kyllä näekkään. Turvotusta on havaittavissa iltaisin ja päivisinkin mutta varmistelen joka pv onko kasvua tapahtunut vetämällä vatsaa sisään ja vauvamasu ei taida vetäytyä!? :) Alavatsa on jo tosin kovettunut ja sieltä se sit varmaan lähtee.

Masentaa vaan hieman kun esim. Sunniee:lla on sama LA ku mulla ja sulla ilmeisesti jo iso maha!? Tiedän, että mahankasvu on yksilöllistä kaikilla, luotankin viikkoon 20 josko alkaisi jotain tapahtua!? :) Neuvolassa viime vk.lla mitattiin kohdun kasvua/nousua ja kaikki oli ihan normaalit. Sydämmensykkeetkin kuulin, 150 oli syke :) Kyllä siellä pieni ihminen oleilee, ei vaan vielä halua näkyä! :)

No joo mutta tää on tätä mun panikointia! :) Tiedän, että vatsa alkaa väistämättäkin kasvaa jossain vaiheessa ja jotkut ovatkin sanoneet, että nauti vielä kun ei ole isoa mahaa edessä, ehkäpä sitten niin! :)

Mukavaa maanantaipäivää kaikille kanssa siskoille! :D

Memm! 17+4

Vierailija
33/35 |
22.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tääläkään näy vielä masua 19+1. Jos tietää niin juuri ja juuri huomaa, muuten menee ihan keskivartalolihavuuden piikkiin. Töissäkään eivät oo vielä huomannu. Ehkä se tästä pikkuhiljaa. Yks kaveri oli 17+3 yhtä iso ku toinen kaveri 25+5 eli melko yksilöllistä. Mut teidän tunteen, todella turhauttavaa kun ei oo mitään näkyvää :) (eikä tuntuvaa) Mutta toisaalta ajattelen että ehkä se masu ei sit ehdi ihan hervottomaksi kasvaakkaan niin on sitten loppuajasta vähän helpompi liikkua. Mun kohdunkasvua ei oo neuvolassa vielä edes mitattu ja seuraava neuvola vasta 16.3. Ehkä siihen mennessä jo on jotain mitattavaa.

-raksu-

Vierailija
34/35 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän asian kanssa! :) Hiljaa hyvä tulee, mennään sillä sitten! :) Kaks kertaa oon tuntenu jo jotain vatsassa mut ei siis mitään potkuja vaan hipaisuja. Jännä kuitenkin kun kaveri alkaa olee jo 17cm kokoinen ni mihin onkaloon se on koteloitunut!? :)

Lohduttaa kuitenkin huimasti tieto siitä, että elämää siellä on havaittu ja nähtykkin jo kahdessa ultrassa. :) Kohta sitten rakenneultraan ihmettelemään.

Koitetaan olla maltillisia -raksu- tämän maha asian kanssa, vielä tulee meidän hetkemme,hehe!

Memm! 17+5

Vierailija
35/35 |
23.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä lumipyryn keskeltä :) lunta tupruttaa taivaan täydeltä ja ei paljon kiinnosta lapioida ku kohta on sama määrä..

Eilen kerroin pomolle töissä kesästä ja mahasta.. oli kuulemma arvellut jotain sellaista.. totesi vain et "jo heinäkuussa niin aikasee" en tiiä luuliko että kerron tyyliin heti plussan jälkeen.. jäi vähä paha fiilis..mutta nyt se on tehty.. uskaltaakohan tässä enää töihin mennäkkään.. vaikka ymmärrän kyllä että sillä on nyt tuuraajan hakua ja muuta harmia.. meijän pikku kyläkauppa-pahaseen ku ei kovin helposti työntekijää hankita..

Ultraan on vielä reilu pari viikkoa..voiku aika menis nopeesti..vaikka potkut kyllä muistuttaa vauvan olemassaolosta.. musta tuntuu että sisarukset pitää yhtä jo nyt, ku jos isoveikka huutaa ja raivoaa nii kyllä rupee mahakin kapinoimaan :)

Nimeä olen pähkäillyt pitkänaikaa mutta vain tytönnimi on valmiina.. pojalle en millään keksi.. ku haluaisin et nimpparit ois silleen et ei ois muita juhlapäiviä lähellä.. ku nyt molemmat lapset on heinäkuisia ja synttärit tulee vietettyä varmaan kimpassa niin jos ressu sais ees nimppareissa olla ainoa sankari :)

no joo lunta lapioimaan.. siis..heippa

nasuste rv 18