Synnytyksen jälkeen alapään luut kipeänä?!?
Mulle ei tullut synnytyksessä kuin ihan pieni repeämä. Pystyin istua heti synnytyksen jälkeen ja olo oli muutenkin loistava.
Muutaman päivän kuluttua alapää alkoi kipeytyä. Lähinnä ulkosynnyttimet. Alkuun pissaaminen tuntui ikävältä, mutta se tunne väistyi parissa päivässä.
Nyt synnytyksestä on 10 päivää ja alapään luut ovat jumalattoman kipeät. Kävin äsken tekemässä kevyitä lumitöitä ja sen jälkeen en ole pystynyt kävellä kunnolla. Alapään luut vihlovat kävellessä ihan älyttömästi.
Onko muilla ollut tällaista?
Kyseessä kolmas lapsi, aikaisemmin ei ole ollut mittän tällaista.
Kommentit (7)
kävelen kuin ankka. Ja silloinkin vihloo niin, että tulee vedet silmiin. Ei mitään pikku vihlontaa.
jostain oon lukenu että voi olla joku liitos levinny... eti googlella, en muista mikä se oli...
Alapään luut kipeytyivät varsinkin liikunnan jälkeen niin, etten melkein kävelemään päässyt. Lääkäri epäili lantion häpyliitoksen ruston "revähtäneen". Kipu kesti noin 3-4kk synnytyksen jälkeen.
Täytyy varmaan ottaa asia puheeksi lääkärin kanssa, vaikka tuskin siihen auttaa muu kuin aika. Ei varmaan kipsata ;)
T: Ap
Lääkäri väläytti mahdollisuutta, että häpyliitos olisi korjattu leikkauksessa jollain rautalangan tapaisella tai jotain. Jotenkin se ei mua innostanut. Aika paransi. Jos nukut kyljelläsi, niin pidä tyyny jalkojen välissä. Se auttoi ainakin mua rentouttamaan lihaksia, ja pienensi kipua. Tsemppiä!
sellainen tilanne, että olen viimeisilläni raskaana, la ensi kuun alussa ja luut ovat jo nyt todella kipeät. Lääkäri sanoi, että paikat "venyy", menee yliliikkuviksi ja tekee tilaa vauvalle syntyä, joten häpyluutkin voivat kipeytyä.. On kuulemma saatavilla jotain tukivöitä helpottamaan oloa ja liikkumista!
ja ilmeni liikunnan jälkeen. Kesti n. puoli vuotta.