Tyttären kummitädin lahjat ovat lähes loukkaavia
juu, lahjoista ei saisi valittaa ja tärkeintä on antaa eikä saada, mutta tyttäremme kummitädin (=miehen siskopuoli) lahjat kummilapselleen ovat kyllä lähes noloja. Nyt tuli 4-v lahjaksi alkuvuoden Thaimaan reissulta ostettu piraatti-lastenDVD, jossa ei tietenkään ole suomeksi puhetta tai tekstiä ja joka pätkii ihan uutena (no eihän ne kadulta ostetut piraattikamat mitään deluxe-laatua tietenkään ole). Jouluksi hän sai Ikean vispilän ja kauhan (=arvo 3,90 ja ei edes leiki keittiöleikkejä, ja kummitäti hyvin tietää tämän) ja sitä edellinen lahja taisi kesällä oli Tiimarin vesipyssy (90 senttiä).
Eihän raha tietenkään ratkaise, mutta minusta on kyllä outoa, että lahjat ikään kuin tarkoituksella etsitään aina halvimmasta päästä eikä mietitä yhtään, sopiiko/miellyyttäkö ne lasta vai ei. Ja kun rahasta ei edes todellakaan ole pulaa (kuten voi arvata jo siitä Thaimaan reissusta). Mua itseäni hävettää oma ärtymys aiheesta mutta jotenkin tää juttu on ruvennut rassaamaan mua pahasti!
Sen sijaan että ostaisi tällaisia kerrassaan noloja lahjoja niin kutsuisi tyttären mieluummin vaikka uimaan tai kylään. Niin, no, se uintireissu taitaakin kyllä maksaa enemmän :-)
Kommentit (22)
että anteeksi, mutta voisitko seuraavan elokuva-lahjan kanssa katsoa että olisi puhuttu suomeksi?
pelkästään lahjojen arvosta, vaan siitä että ostetaan täysin epäsopivaa tavaraa. Mä loukkaantuisin kans jostain Thaimaan videosta... En ikinä kehtaisi antaa kenellekään!
Jos halvalla haluaa ostaa, voi silti ostaa kivaa ja sopivaa lapselle.