Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piste-sanan käyttö lauseen lopussa kielii alhaisesta koulutustasosta.

Vierailija
13.02.2010 |

Ja yleisestä junttiudesta. Eikä tosiaankaan anna viestille sitä painoarvoa, mitä kirjoittaja kuvittelee sille tulevan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sorru kansanomaisiin ilmaisuihin edes kirjoittaessaan ala-arvoisella keskustelufoorumilla indernätissä. Viestiä värittämään ja tehostamaan tarkoitetut alemmasta sosiaalisesta statuksesta kielivät termit ovat poissuljettuja ja keskustelu pysyy asiallisella, sekä värittömällä linjalla. Amen. Piste. Ap:lla on ongelma.

Vierailija
2/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa piste vasta kieliikin kouluttautumattomuudesta. Ugh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t akateeminen

Vierailija
4/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstalla, näet heti älykkyysosamäärä hyppäsi kattoon. Piste.

Vierailija
5/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomokin käyttää sitä puheessaan, vaikka on korkeasti koulutettu.

Vierailija
6/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

foorumeilla usein käytetään puhekieleen verrattavaa ilmaisua, mikä onkin järkevää, kun yritetään välittää kirjoitetun viestin kautta paljon muutakin, kuin vain se, mikä on luettavissa teksistä. Jos jokainen täällä kirjoittaisi täydellistä kirjakieltä ja käyttäisi ilmaisussaan ainoastaan akataamiseen tekstiin sopivaa rakennetta, olisi lukijoita verrattain vähän. Minä painiskelen teksin kanssa monella eri tavalla joka päivä, enkä todellakaan ole kiinnostunut kielen täydellisyydestä enää illalla. En lukijana, enkä kirjoittana. Piste.

Vierailija
8/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piste

Vierailija
9/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se yleinen junttius sinun mielestäsi on? Mistä sinä sitä paitsi tiedät, mitä kirjoittaja sillä pisteellään kuvittelee saavuttavansa. Minä oon ajatellut, että kirjoittaja ikään kuin päättää asian puinnin osaltaan siihen, eikä suostu muuttamaan esim. mielipidettään. Kuten joku jo aiemmin kirjoittikin, niin minusta piste kielii enemmänkin aggressiivisuudesta.

Ja vielä tahtoisin sanoa, että kun aletaan arvostella toisia junttiudesta, ja vedetään johtopäätöksiä toisten koulutustasosta, niin pitäisi itse kirjoittaa sitten sääntöjen mukaan. Eikös sekin jotain kieli koulutustasosta? Minä kyllä aattelin kakkosen kysymyksen piikiksi sulle itelles...

Vierailija
10/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tohtorit käytetään termiä 'ugh'.

Vierailija
11/11 |
13.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä aattelin kakkosen kysymyksen piikiksi sulle itelles...

Se ironia on vaikea laji.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan