possun suikalelihakastike
miten teette? Miten lihasta saisi sellaista mureaa eikä semmoisia sitkeitä kumisia paloja, mitä minä saan aikaiseksi? Avusta kiitollinen.
Kommentit (7)
Hauduta lihoja kastikkeessa tunnista kahteen joko uunissa tai hellalla.
älä usko niitä ohjeita, joissa sanotaan tulevan valmista 30 minuutissa. Ei tule. Nykyään possunliha jopa suikaleina vaatii tolkuttoman pitkän hauduttamisajan, muuten on just sellasta vinkuvaa possua, jopa vainaana. Sitten on sellainen vanha sanonta, että joka keitetyn paistaa se makean maistaa. Tätä ajattelin koklata seuraavalla kerralla kun yritän saada noista ikivinkujalihoista syömäkelpoista...
pannu kuumaksi, siihen lihasuikaileet (parissa osassa jos niitä paljon) ja pikainen ruskistus pinnasta. Sitten kaada lihat kattilaan/uunivuokaan ja päälle vettä/kermaa +tarvittaessa mausteita ja anna hautua 1-2 tuntia hellalla/uunissa.
(itse ostan naturel-suikaleita ja teen itse marinadin jossa lihasuikaleet saavat 1-2 tuntia muhia ennen paistamista)
Niin, ja esim. olut mureuttaa lihaa hyvin :) Eli tilkka olutta marinadiin niin on mureaa ja hyvää :)
Ruokalistassa pitkästä aikaa meilläkin possunsuikalekastiketta. Laitatteko jotain muutakin kastikkeeseen? Minä ajattelin laittaa herkkusieniä. Ja kerma-koskenlaskijajuustopohjaisena.
Nauta on helpompaa ja sitä pitää hauduttaa pitkään jotta tulee mureaa.
Possu on vähän vaikeampaa saada onnistumaan. Se pitää ottaa jääkaapista esille vähintään tunti ennen valmistamista.
Hauduta lihoja kastikkeessa tunnista kahteen joko uunissa tai hellalla.