Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työt vs. kotityöt ?

Vierailija
11.02.2010 |

Mitä mieltä olette äidit:

Pääsetkö helpommalla kun olet lasten/lapsen kanssa kotona vai palaamalla töihin?

Moni ystäväni on halunnut palata heti äitiysvapaan loputtua töihin päästäkseen helpommalla... Ja minua tämä ihmetyttää. Itse rakastan työtäni, enkä koe sitä raskaaksi. Olen tällä hetkellä kotiäiti (lapset 6kk, 6v. ja 8v.)ja viihdyn kotona. Mies tekee vuorotöitä ja on paljon poissa kotoa ja koska asumme omakotitalossa, kotitöihin kuuluu myös lumityöt, puidenhakua ja takan lämmitystä. Siis nämä työt kuuluvat minulle muiden kotitöiden lisäksi. Mutta silti jäisin vielä mielelläni kotiin kun vanhempainvapaa loppuu. On ihanaa olla lapsilleen läsnä aamuisin ja kun he tulevat koulusta kotiin. Ja olisi tällä kertaa ihana nähdä kuinka nuorimmainen oppii uutta koko ajan. MUTTA on pakko lähteä töihin, koska kotiäitinä ei pärjää taloudellisesti. Olkaa onnellisia Te, jotka saatte olla kotona lapsienne kanssa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona 1v2kk kanssa ja lisäksi meillä kaksi ylä-aste ikäistä.

Nautin todella rauhallisista päivistämme.

Minä kanssa teen lumi-ja puuhommat.

Tuntuu että tämä on perheelle hyväksi, kun saan päivällä laittaa kodin kuntoon ja tehdä ruokaa, illalla sitten on aikaa olla yhdessä.

Rakastan sisustamista ja remontoimista ja nyt siihenkin on mahdollisuus.

Työssä käydessäni olin aina ihan poikki eikä kotihommia saanut tehdyksi, kämppä oli aina levällään. Silloin olin stressaantunut ja kiukkuinen äiti.

Vierailija
2/4 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 ja 8-vuotiaiden + vauvan kanssa onkin ihana olla kotona, mutta välillä pitää päästä johonkin.

Itsestäni ei vain ollut kotiäidiksi, kaipasin liikaa muita aikuiskontakteja sekä "älyllisiä haasteita". Jos talous ja tilanne muuten antaisi myöden, tekisin ehkä 4-5 tunnin päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että varaa ei tähän kotona olemiseen todellakaan olisi, lainanmaksut seisoo ja eletään kädestä suuhun, mutta pärjätään.

Vierailija
4/4 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä 3 lasta, kaikki alle 8v.

Jää tarpeeksi aikaa sekä kodille että työlle. oikein hyvä ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi