Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaan lapsen hoitaminen

Vierailija
09.02.2010 |

Kuinka yleensä Tesissä on?

Yritin meidän Tesiä lukea, mutta en löytänyt kohtaa. Täytyy kai etsiä uudestaan.

Jos lapsi on sairas ja toinen työssäkäyvä vanhempi on myös sairaana, saako toinen jäädä palkallisesti hoitamaan lasta?

Muistaisin lukeneeni jostain joskus, että sairastaminen on työssäkäyntiin rinnastettava tilanne. Onko niin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään (tietääkseni) ei saa jäädä palkallisesti hoitamaan lasta. Se kolmen päivän palkallinen vapaa on sairaan lapsen hoidon järjestämiseen.

Varsinaiseen asiaasi en osaa vastata.

Vierailija
2/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon kolmen päivän ajaksi. Lukee ihan työnantajan ohjekirjassa.

En tiedä miten sitten toimitaan jos lapsi ja toinen vanhemmista on sairaana. Meidän perhe on tosin toiminut niin, että sitten sairas lapsi ja sairas vanhempi ovat kotona, terveet hoidossa ja töissä. Kokemusta on flunssasta ja mahataudista, luovuudella selviää kyllä niistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v:lla jatkuu tauti vielä, miehellä alkoi nyt illalla.

Meillä tosiaan se 4 pv on hoidon järjestämistä varten, mutta käytännössähän se on hoitamista varten.

Olen hiukan ihmeissäni kuinka voin jättää tuon sairaan 3v:n oksentelevan ja ripuloivan miehen kanssa huomiseksi. Mulla olisi vielä pitkä päivä (ylitöitä.)

Menen kyllä töihin, jos mies on edes jonkinlaisessa kunnossa, mutta nyt näyttää aika pahalta.

ap

tuon kolmen päivän ajaksi. Lukee ihan työnantajan ohjekirjassa. En tiedä miten sitten toimitaan jos lapsi ja toinen vanhemmista on sairaana. Meidän perhe on tosin toiminut niin, että sitten sairas lapsi ja sairas vanhempi ovat kotona, terveet hoidossa ja töissä. Kokemusta on flunssasta ja mahataudista, luovuudella selviää kyllä niistäkin.

Vierailija
4/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen olevan sairas? Meillä ainakin vastaavassa tilanteessa ilmoittaisin töihin jääväni hoitamaan sairasta lasta, ja mies ilmoittaisi töihinsä olevansa sairas. Ei sen kummempaa.

Vierailija
5/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos olet ollut kolme päivää pois ja voit olla neljä päivää, niin mistä sitä työnantaja tietää, että miehesi on kotona.

Olen ollut lasten kanssa kotona, niin että sekä itselläni että silloin 1 vuotiaallamme oli mahatauti. Miehen oli pakko mennä töihin (teki kyllä lyhyemmän päivän). Silloin meidän 5v. katsoi koko päivän leffoja, voiteli itse leipänsä (olin levittänyt tarvikkeet pöydälle), minä ja pienempi lapsi maattiin olohuoneen lattialla. Jotenkin siitä selvittiin, vaikka ei se herkkua ollut.

Vierailija
6/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vannon, ettei toinen vanhemmista ole kotona.

Mutta käytännössä sitä ei vaadita.

Olen ollut vasta tämän päivän lapsen kanssa kotona ja anopin piti tulla huomenna. Mutta en voi anoppia pyytää nyt, kun miehellä juuri alkoi tauti. Anoppi on muutenkin heikoilla sairastaessaan ja mahatauti on todella paha.

Katson aamulla miehen tilanteen ja teen sitten ratkaisun.

ap

Vierailija
7/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin saa jäädä silloin jos toinen vanhempi ei ole kotona, eli vaikka olisi kotona sairaana niin tätä oikeutta ei ole. Eihän esim. mies voi käyttää tätä tilapäistä hoitovapaata jos kotona oleva vaimo (+lapsi) sairastavat. Toki poissaolo pakottavista perhesyistä tulee tällöin kyseeseen mutta se on palkaton.

Vierailija
8/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää sairas lapsi, 3v, lähes tajuttoman miehen vastuulle?

Siis jos jatkuu miehellä samaan malliin kuin tämä ilta.

ap

Vierailija
9/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...soittanut työnantajalle ja kertonut tilanteen ja ollut palkattomalla vapaalla kotona.

Vierailija
10/10 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistaisin jostain lukeneeni, että sairastaminen rinnastetaan työssäoloon. Ja ei muistaakseni missään mainita sanaa kotonaolo. Puhutaan vanhempainvapaista yms.

Mutta onko sulla linkkiä tms.?

ap

Kotiin saa jäädä silloin jos toinen vanhempi ei ole kotona, eli vaikka olisi kotona sairaana niin tätä oikeutta ei ole. Eihän esim. mies voi käyttää tätä tilapäistä hoitovapaata jos kotona oleva vaimo (+lapsi) sairastavat. Toki poissaolo pakottavista perhesyistä tulee tällöin kyseeseen mutta se on palkaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme