Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvalla olla koira-allergia?

Vierailija
09.02.2010 |

Meidän kuopus on nyt 9kk ja olen alkanut epäillä, että hän olisi allerginen koiralle. Meillä on kolme koiraa, suurimman osan ajasta ovat ulkona, mutta koiran karvoja on sisällä, vaikka miten koittais puhtaana pitää. Kuopuksella on jatkuvaa nuhaa kotona ja aina iho tulee laikuille kun koskee koiriin.

Olen myös huomannut, että kun on oltu miehen vanhemmilla tai muilla tutuilla, jossa ei ole lemmikeitä niin siellä kuopus on oireeton kaikin puolin.

Allergioista ei ole pahemmin kokemusta. Siksi mietinkin, että voisko näin pienellä olla koira-allergia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä lemmikkien kanssa heti syntymästään asti eläminen (=altistuminen hilseelle)suojaa allergioilta mutta ei tietenkään aina. Minä käyttäisin allergiatestissä.

Vierailija
2/5 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä tule allergiatesteissä lävitse.

Selviää vain altistamalla ja kokeilemalla joissakin tapauksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa siitä, että naapurin koira oli ulkona tytön vieressä. Ei silloin sitä tajuttu, vajaa 3v sai astmakohtauksia koirapaikoissa kunnes allergia jo niin paha, että sai pelkkien vaatteiden välityksellä (ihmisellä koira kotona) astmakohtauksen. Aloitettiin siedätyshoito heti 5v. Hoito auttoi niin, ettei enää saa vaatteiden välityksellä oireita, mutta koirapaikoissa voi käydä harvoin ja silloinkin lääkkeiden ansiosta.

Allergia testattiin verikokeella aikoinaan, koira-allergia-arvo oli pahin allergialuokituksessa...

Vierailija
4/5 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa allergialta, mahdollisesti koiralle.

Kannattaa käydä allergialääkärillä keskustelemassa asiasta.

Itselläni koira-allergia ja silti omistan kaksi koiraa. Tavallaan olen siedättynyt niiden avulla. Tosin allergiaoireita ei tule juurikaan omista koirista mutta joidenkin muiden tulee.

Luulen että riippuu koiran hilseen "tyypistä".

Itse pesen koirat melko usein, siivoan min. kerran viikossa kunnolla ja toisen kerran pikaimuroinnilla.

En usko että ne iho-oireet sinänsä niin vakavia, mutta keskustelisin silti onko mahdollisuus esim. astman puhkeamiselle, sehän se vakavampi juttu on.

Vierailija
5/5 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sillon kaksi koiraa, jotka olivat paljon ulkona, mutta eivät silti ihan ulkokoiria. Kun vauvalla todettiin allergia niin emme halunneet heti luopua koirista vaan meidän koirista tuli ulkokoiria ja tällä meidän vauvan oireet hävisivät. Jos käytiin kylässä paikassa, jossa koiria niin sitten vauvalle annettiin lääkettä niin vältyttiin pahalta allergiselta reaktiolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi