Poika ei yhtäkkiä enää haluakaan enää mennä isälleen, oon ymmälläni
Meillä on muutaman kk päästä 6v täyttävä poika ja tähän asti hän on mennyt isälleen mielellään. Asumme lähekkäin ja näkevät lähes päivittäin. Poika on isällään 2-3viikonloppua ja tämän lisäksi isä käy meillä poikaa katsomassa/hoitamassa, jos minulla menoja, esim. harrastus kahdesti viikossa.
Nyt tässä kohta 2kk ajan poika on aina viedessäni hänet isälle tai isän hakiessa itkenyt ja sanonut, ettei halua lähteä. Ollaan ex-mieheni kanssa keskusteltu ja mitään ikävää ei ole tapahtunut, että poika siksi käyttäytyisi noin ja kuitenkin isällä ollessaan viikonlopun se on sujunut ihan normaalisti, vaikka lähtiessä onkin sanonut, ettei halua.
Tiedän ex-miehelläni olevan uusi nainen, mutta hän ei ole tätä uutta naisystäväänsä vielä esitellyt pojallemme eikä kuulemma aio esitellä ennen kun voi olla varma, että tuosta suhteesta tulee jotain vakavampaakin. Samoin minä olen jo pitkään tapaillut erästä miestä ja nyt kun näyttää siltä, että tästä tulee vakavampaakin niin tämä mies on muutaman kerran käynyt meillä niin, että on nähnyt myös poikamme. Yötä ei ole ollut ja olen sanonut pojalle tämän miehen olevan äidin ystävä.
Olen pohtinut pääni puhki, mistä nuo itkut isälle lähtiessä voisi johtua vai koittaakohan poika vaan rajojaan ja sitä, että saako tahtonsa läpi.
Kommentit (11)
Sen huomaa jo ihan tavan arjessa. Lapsi ja moni aikuinenkin kaipaa rauhallista olemisa, leikkimistä ja oleilua ilman jatkuvaa lähtemistä jonnekin. Jos lapsi menee joka aamu hoitoon/esikouluun, hän voisi varmaan mielellään vaan olla esim. illat.
En tarkoita syyllistää tms. kunhan veikkaan, mikä voisi mättää.
enemmän kuin kerrot?
Eli voisiko olla huolissaan asemastaan ja vain mustasukkainen?
Haluaa ehkä olla "vahtimassa" sinua. Tää tuli mulle heti mieleen.
ymmärtää tosiaan enemmän ja pelätä menettävänsä paikkansa.
ap
enemmän kuin kerrot?
Eli voisiko olla huolissaan asemastaan ja vain mustasukkainen?
on tehnyt ja tekee kaikkensa ettei vaan saada miehen kanssa olla hetkeäkään kahdestaan. On siis mustasukkainen musta..
kun äiti haukkuu isää ja lapsi ei halua olla äitiä vastaan.
Ei lapselle kukaan ole tehnyt mitään pahaa! Itse käyttäydyt oudosti ja lisäät vielä vettä myllyyn kyselemällä negatiivisesti.
Sää kerrot että lapsi voi huoletta mennä isälleen, molemmat häntä rakastaa ja kertoo jos jotain ikävää tapahtuu.
Käänny vaikka neuvolan puoleen jos et osaa, mutta mitä jos nyt olisitte kaikki samalla puolella?
ja ajattelee huomattavasti enemmän kuin antaa ymmärtää. Isä on saattanut esim. keksustella puhelimessa tämän uuden ystävänsä kanssa, näin poika on tajunnut, että kotona sekä isällä saattaa tilanteet muuttua. Lapsille kannattaa puhua avoimesti ja ottaa lapset elämään 100 % mukaan, heti kun tuntuu että olette varmoja. Liikaakaan ei kannata haikailla.
Toinen seikka on, että tuon ikäiset kokeilee oikeasti myös rajojaan.
vaikka loukkasikin minua pahasti, jonka takia sitten erosimmekin. Isänä exäni on loistava, joten miksi ihmeessä häntä mustamaalaisin?
ap
kun äiti haukkuu isää ja lapsi ei halua olla äitiä vastaan.
Ei lapselle kukaan ole tehnyt mitään pahaa! Itse käyttäydyt oudosti ja lisäät vielä vettä myllyyn kyselemällä negatiivisesti.
Sää kerrot että lapsi voi huoletta mennä isälleen, molemmat häntä rakastaa ja kertoo jos jotain ikävää tapahtuu.
Käänny vaikka neuvolan puoleen jos et osaa, mutta mitä jos nyt olisitte kaikki samalla puolella?
Jatkakaa vaan entiseen malliin, kyllä se siitä ohi menee. Ja varmasti sanot pojallesi rakastavasi häntä?
kuinka paljon häntä rakasta, isä kertoo vieressä kuinka paljon hän rakastaa! Sanotte, että nyt on isän vuoro pitää sinua luonaan. Äiti odottelee sinua sitten kotiin su iltana. Isä luvannut tehdä sinun kanssa kaikkea kivaa (puistoa, pulkkamäkeä ym.) Suukko pojalle ja hei,hei. Epäilen, että hän kokee vain eroahdistusta, mikä menee ohi kunhan että lähde "säälimiseen mukaan". Pojalla kuitenkin kaikki asiat ok, sekä äidillä että isällä.
lapset oirehtii erosta ja koettelee vanhemmill arajojaan