Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen käynnistämisestä kokemuksia?!

Vierailija
09.02.2010 |

Saitko haluamasi kivunlievityksen? Kaunko synnytys kesti? Menitko sisään synnärille edellisenä iltana?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertaa samana aamuna

sain kaikki lievitykset (epiduraalin) mitä

halusinkin

ei ollu kauheeta, kauheeta oli odottaa liian pitkään

Vierailija
2/12 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen yliaikaisena ja toinen lapsiveden menon takia. Aamulla aloitettiin käynnistys, ei tarvinnut mennä edellisenä iltana. Synnytykset muistuttivat luonnollisesti käynnistynyttä, yksi oli jopa paljon vähemmän kivulias. Kesto oli jotain 5-7 tuntia, en enää muista tarkalleen. Sain haluamaani kivunlievitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisenä iltana aloitettiin parilla murulla tablettia, menin sitten nukkumaan kun ei tullut isoja supistuksia. Aamuyöstä heräsin hurjiin supistuksiin ja neljässä tunnissa oli tyttö maailmassa. Tipassa en siis ollut, mutta "autettiin synnytystä alkuun".

Sain spinaalin joka auttoi hyvin. Oikein hyvä tämä toinenkin synnytykseni.

Vierailija
4/12 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aloitetaanko käynnistys kypsästä vai täysin epäkypsästä tilanteesta. Ja sitä kautta, että millä aloitetaan. Tipalla vai tableteilla jne.

Itse menin aamulla ja tilanne oli kypsä, kohdunsuu n. 3cm auki.

Saliin pääsin n. klo 9 ja lapsi oli syntynyt klo 13.

Olisin varmasti saanut mitä lievityksiä haluan, mutta en tarvinut mitään.

Vierailija
5/12 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä isä ehdi mukaan jos oli alunperin sovittu että käynnistys on seuraavana päivänä..? Vai miten teillä on miesten kanssa asia hoidettu..?

Vierailija
6/12 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvaa voi tilata tietylle kellonlyömälle ja synnytys voi kestää tunnin tai 36 tuntia!

Vierailija
7/12 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitteko/saitteko suolihuuhtelun ennen käynnistystä?

Kun kerrankin olisi aikaa, niin eivät voi kieltäytyä. Minulle ainoa positiivinen asia koko käynnistyksessä..

Vierailija
8/12 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muuten muistanut tuotakaan ;)

Vierailija
9/12 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menin sairaalaan samana aamuna, ensin ultrattiin ja tutkittiin vauvan vointia, 12 aikaan pääsin osastolle, 12.30 laitettiin tabletin murunen pohdunsuulle. Sitten käytiin miehen kanssa ulkona kävelemässä kun liikunta kuulemma saattaa edesauttaa käynnistystä. 19 aikaan illalla alkoi 4min välein supistukset, pientä kipua mutta ne kokoajan voimistuivat. 22 aikaan mies häädettiin osastolta ja supistukset oli jo aika kivuliaat. Kipu paheni ja 12 aikaan olin jo tosi kipeä, kehotettiin vaan menemään suihkuun ja siellä ravasinkin tiiviiseen tahtiin.

2 aikaan kierin lattialla tuskissani ja hoitaja oli sitä mieltä etten näytä tarpeeksi tuskaiselta joten ei voi antaa kivunlievitystä. tuntia myöhemmin sain lopulta soittaa miehen takaisibn, pääsin synnytyssaliin ja sain lopulta kivinlievitystä, ilokaasua ja epiduraalin jotka veivätkin kivut kokonaan :) loppu sujui helposti , pahinta olivat nuo supistukset joihin ei saanut lievitystä eikä ollut miestä hieromassa tms kun ei saanut olla sairaalassa. Vauva syntyi aamulla 10aikaan, eli hieman alle vuorokausi meni käynnistyksestä.

Vierailija
10/12 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"lorahdella" käynnistyksestä seuraavana aamuna, sain kohtutulehduksen, kalvot kun puhkaistiin 3:na päivänä, jolloin vihdoin alkoi säännölliset supistelut oli lapsivesi jo vihreää, sain kaikki mahdolliset ja mahdottomat kivunlievitykset synnytyksen aikana. Itse synnytyksen alusta (säännöllisten supistusten) kesti n.17,5h siihen, että vietiin kiireelliseen sektioon. Eli neljä päivää käynnistyksen aloituksesta vauva syntyi.

Vierailija
11/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä suht kypsä tilanne, kohdunkaulaa vielä jäljellä mutta kohdunsuu auki jo ainakin 3 cm. Vauva erittäin hyvässä tarjonnassa, pää tosi alhaalla ja kiinnittynyt. Lääkäri lupasi että samana päivänä tulee kun käynnistetään; parin päivän sisällä..

Mutta kuitenkin kauhistuttaa..

Vierailija
12/12 |
11.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla käynnistetty kuusi synnytystä, kohdunsuun tilanteen ollessa tosi kypsä, 2-5cm auki. Synnytykset ovat olleet nopeita, 1-3 tuntia. Kahdelta olen saanut spinaalin, muilta en ole tarvinnut tai ehtinyt, vaikka olen ollutkin "valmiina" sairaalassa.

Kaksi spontaania synnytystäni ovat olleet hirveitä!Hyvä että sairaalaan olen ehtinyt 15min matkan päästä.

Itse koen käynnistetyn synnytyksen olevan ihan ok. Jopa paljon miellyttävämpiä kuin omat spontaanit synnytykseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi