Aran 4v tytön harrastaminen?
Eli tyttö 4v ja ollaan käyty satubaletissa, ei ole halunnut osallistua vielä, 2 kertaa ollaan oltu. Olen kysynyt että pelottaako niin sanoo, että joo. Olen yrittänyt kaikkea. Jopa lahjontaa pelon voittamiseksi, että uskaltaisi mutta ei. Sanoo että haluaa vaan katsoa. mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä. Antaa periksi ja sanoa että ei mennä vai?
Kommentit (33)
Sinusta eskaria ei voi edes kutsua eskariksi, vaan se lapsi menee suoraan kouluun, kun menee eskariin.
kuitenkin on tosi pitkän päivän siellä! Jos olisi kotihoidossa olisi eri juttu, mutta tässä tilanteessa tuo pk riittää vallan hyvin!
jos on vielä kotona, törmää kuitenkin tuohon ennen pitkää. Vähittäinen opettelu on parempi kuin kertarykäisy. Minulla on ujo kuopus, joka kävi ensin muskarissa kerran viikossa yhden vuoden, sitten kerhoili yhden vuoden ja sitten meni päiväkotiin. Päiväkotiin meno sujuikin sitten ongelmitta, kun oli ensin harjoitellut. 2
mennä vaan suoraan kouluun.
en missään vaiheessa sanonut että 4-vuotiaan pitää nimenomaan tehdä niin kuin teillä, tarkalleen 2 harjoitteluvuotta, vaan yleensä "pikkuhiljaa" josta sitten mennään kouluun. Ymmärrätkö? Aloitin saivartelun vasta sen jälkeen kun sinä aloit saivartelemaan :).
miksi 4-vuotiaalla pitäisi olla harrastuksia..Ja vielä pitkän työpäivän(päiväkotipv) jälkeen!
että "jos 4-vuotias tekee niinkuin meillä, hän joutuu menemään suoraan kouluun."
Mitähän kohtaa et itse ymmärrä omasta kirjoituksestasi??
Ja se on alkaa saivarrella, ei alkaa saivartelemaan.
ehdi olla kotona päivittäin, paljonko ap ehtii antaa kahdenkeskistä aikaa tytölle muutenkaan?
meidän tytölle tuntui olevan tärkeää sanoa, että harrastaa jotain, kun monet kaveritkin harrastivat. Oli 4-vuotiaana juuri siinä parhaimmassa prinsessaiässä ja Barbie Pähkinänsärkijä-baletissa -elokuvasta sai päähänsä, että haluaa tanssia balettia. Siksi siis kokeiltiin satubalettia, mutta ei yhtään kertaa pakotettu tyttöä sinne, kun todettiin, että ei sittenkään viihdy siellä.
T. Sen satubaletin 4-vuotiaana lopettaneen ja luistelun 6-vuotiaana aloittaneen äiti
miksi 4-vuotiaalla pitäisi olla harrastuksia..Ja vielä pitkän työpäivän(päiväkotipv) jälkeen!
harrastaa mitään?
Jos itse ei halua, niin minusta ei kannata lahjoa ja pakottaa. Lapselle tulee vain enemän paineita asiasta.
Voithan toki kokeilla sitä, että itse olet taka-alalla tai vaikka pois koko salista. Jos ei onnistu millään, niin siirtäkää vuodella eteenpäin asiaa. Tai menkää sellaiseen harrastukseen, jossa on joku tuttu samanikäinen kaveri mukana.
Itselläni sosiaalinen ja vilkas 4-vuotias poika ja en ole edes ajatellut mitään harrastusta vielä. Luistelemassa käydään ja muua aika kuluu hyvin ulkona leikkiesssä, mäkeä laskemassa, lumilinnaa tekemässä jne. Minusta siinä on liikuntaa ihan tarpeeksi. Toki mukana on myös paljon muita naapureiden lapsia, joissa myös pari samanikäistä.
Älkää turhaan riidelkö. Lapset on yksilöitä, toinen haluaa olla päikkärin jälkeen kaikki illat kotona perheen kanssa, ja toinen taas haluaa actionia.
Meidän tyttö on myös päikkärissä, joka päivä. Ja tuo yksi harrastus on, johon mennään HETI SUORAAN PÄIKKÄRISTÄ. Tyttö tykkää siitä aivan hirveästi, vaikkei siellä juuri mitään teekään. Kysyy aina edellisenä päivänä esim. että onko huomenna tanssipäivä jne. Hihkuu riemusti silloin, tanssipäivän aamunakin ennen päiväkotiin lähtöä, ja sit innoissaan kertoo kotona palatessaan, et mitä siellä tehtiin (vaikkei siis aina niitä itse teekään).
Häneltä tulisi kyllä itku, jos ei siellä pääsisi käymään.
Pointti siis lähinnä se, että kukaan ei voi sanoa, mikä on toiselle hyväksi, tai olisiko jonkun parempi ´pysyä kotona tmv.
joka olisi noin pitkän päivän hoidossa ja lisäksi vielä harrastaisi.
Ei kaikkea tarvitse apinoida. Voi myös käyttää omaa järkeä...
että "jos 4-vuotias tekee niinkuin meillä, hän joutuu menemään suoraan kouluun." Mitähän kohtaa et itse ymmärrä omasta kirjoituksestasi?? Ja se on alkaa saivarrella, ei alkaa saivartelemaan.
kirjoitin että meilläpäin mennään eskarissa kouluun, eli eskari on koulussa ei päiväkodissa.
pk.iin tottuminen vei puoli vuotta,nyt vasta on ns .oma itsensä siellä. Kotona on reipas ja puuhakas,mutta uudet tilanteet jännittävät,uskoisin,että hänkin olisi seinäkukkasena jaloissani jos menisimme harrastukseen.