Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän mielestä normaalia koiran haukuntaa?

Vierailija
08.02.2010 |

Meidän naapurissa on koira ( aidatussa häkissä)

Roira laitetaan aamulla kuuden jälkeen ulos (oli ilma mikä tahansa)

Koira aloittaa räksyttämisen heti aamusta ja ja on siellä iltamyöhään asti.täällä ei kukaan naapuri enää pysty sen jälkeen nukkumaan koska se kestää ja kestää.

Tälle koiranomistajalle on sanottu koiran haukkumisesta. On kuulemma kokeillut jotakin pantaa mutta ei ole auttanut.

Kunnan "eläinsuojelutyyppi" oli vaan sanonut että on normaalia jos koira haukkuu. Eli ei ota todesta että se on todella häiritsevää.

Sitä haukkumista jatkuu koko päivän. Välillä se koira on ollut viikonlopun yksinään häkissä ja yömyöhään kun rouva baanalla.

Mitä ihmettä tässä voi enää tehdä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita kunnan eläinlääkärille. Meille sanottiin ettei kaupunkialueella saa jättää koiraa aitaukseen valvomatta. Varoituksen antavat jos koira haukkuu liikaa, se on kotirauhan rikkomista.

Vierailija
2/3 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koira haukkuu häiritsevästi omakotitaloalueella, ongelma pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan keskustelemalla koiran omistajan kanssa. Mikäli ongelma ei ratkea keskustelemalla, yhteyttä voi ottaa poliisiin, joka puuttuu asiaan kotirauhan häirintänä tai kunnallisen järjestyssäännön rikkomisena joko toimintaohjeita antamalla tai sakottamalla. Vakavimmissa tapauksissa kotirauhan häirintä voi mennä oikeuden ratkaistavaksi.

Lähde: http://www.kennelliitto.fi/uutiset20020430_1.htm

Kunnalliset järjestyssäännöt on nyt korvattu järjestyslailla, jonka 3§:ssä todetaan, että yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty: 1. metelöimällä ja muulla vastaavalla tavalla.

Kotirauhasta säädetään rikoslain 24 luvussa: Joka oikeudettomasti rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä, soittamalla puheluita tai muulla vastaavalla tavalla, on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Lakitekstit löytyvät Valtion säädöstietopankki Finlexistä http://www.finlex.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaankin siksi jättää koiransa pihalle koska on itse pitkän päivän pois kotoa.

Mua alkaa jo taas ärsyttämään kun tiedän sen alottavan räksyttämisen heti huomenaamulla aikaisin. En saa nukkua vaikka mulla ei ole mitään tarvettä herätä ennen puol 9. Se nainen kun tulee kotia niin ei mitenkään ota kontaksia siihen koiraan. Kun on itse sisällä, pitää silti koiraa ulkona haukkumassa. Mielestäni käsittämätöntä!

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän