Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inarista kotoisin Renne Korppila..

Vierailija
08.02.2010 |

Renne Korppila (s. 1976) on hittimusiikin parissa elävä palkittu radiopersoona, joka on tullut tutuksi NRJ:n aamushowsta, jota hän juontaa yhdessä Anssi Honkasen kanssa. Renne on valittiin Vuoden 2008 radiojuontajaksi. Ennen suosittua aamushowta Renne toimi uutistoimittajana. Hän on opiskellut Laajasalon kristillisessä opistossa radiotyötä ja työskennellyt myös YLE:n Dokumenttiryhmässä suunnittelemassa uusia radiodokumenttiformaatteja.

Renne on suorasanainen riskinottaja, joka etsii asennetta ja uskallusta, eikä takerru lauluteknisiin yksityiskohtiin. Tästä kertoo myös Rennen oma heittäytyminen musantekijöiden maailmaan. Aamupoikien omaa biisiä Beibi älä vonkaa on kuunneltu netissä jo yli 300 000 kertaa.

Rennellä on selkeä näkemys siitä, millaista laulajaa hän etsii ja omasta roolistaan ohjelmassa.

- Etsin sellaisia tyyppejä, joissa on säröä, särmää ja kapinaa. Kaiken ei pidä olla ihan suorassa, tähteydessä tarvitaan tietynlaista vinoutta. Mä oon suora. Jos joku on paska, niin se on paska. Sillon mä sanon sen. En oo lauluope. Mä keskityn asenteeseen, tunnetiloihin ja sanomaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole opiskelleet melkeen kaikki nämä radiotoimittajat?

Vierailija
2/8 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristillisen oppilaitoksessa opiskelua, haluaako sovittaa syntinsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimi on oikeasti Renne ja sukunimi on oikeasti Korppila.

Vierailija
4/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskellut jossain kristillisessä opistossa, ole mitään tekemistä oman vakaumuksen kanssa. Mäkin oon ollut kristillisessä opistossa, enkä todellakaan harrastanut siellä polvirukoilua...

Vierailija
5/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti on etunimeltään Renne ja sukunimeltään oikeasti Korppila ja Inarissa on syntynyt.

Vierailija
6/8 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"musaohjelmien" tuomarit on pellejä.

Yksi muka asiantuntija, yksi nainen, yksi muka tyly rockmies

Aikoinaan muistan Idolseissa, miten eräs liehulettinen, arrogantti, varsin huonot hampaat omistava rock-gubbe kehui jonkun lauluääntä, vaikka tämä oli juuri vetänyt niin epäpuhtaasti ja nuotin vierestä, että lastentarhanopettajakin olisi huomannut.

-Niemi Vatanen 37v. *laulaa*

Vierailija
7/8 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitunkova jätkä-ainakin luulee olevansa. Pelle se on esittää kovanaamaa kaiken kansan edessä, sisältä kuitenkin pelkkä tuhnu. Ei oo uskottava kun vetää tommosta roolia, lähinnä ärsyttävä. Vaihtoon joutaa jos ei rupea esitys loppumaan.

Vierailija
8/8 |
10.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kristillisen oppilaitoksessa opiskelua, haluaako sovittaa syntinsä?

Oikein kunnon körttiopistossa.

Olen ateisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän