Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 v aloittanut seurustelun - mielipiteitä kaipaan

Vierailija
08.02.2010 |

8.luokkalainen tyttäreni aloittanut seurustelun samanikäisen pojan kanssa.

Tilanne on uusi ja outo minulle ja herätti ajatuksen että joko nyt.

Minkäikäisinä teidän teinit ovat aloittaneet seurustelun ja onko ollut ongelmia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eipä tuossa nyt mitään sen ihmeempiä ole ollut. Kaulan syömisestä ollaan kyllä mainittu, että ruokaa löytyy kaapista jos tytöllä meinaa olla nälkä. Ovat yhdessä meillä, katselevat videoita, kokkaavat, kättävät pikkusisaruksia keilaamassa, luistelemassa jne. Mielestäni meidän poika on rauhoittunut tyttökaverin tultua kuvioihin ja muutenkin järkeä tullut päähän :)

Vierailija
2/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttären kanssa "kukka-mehiläis- jutut", jos niitä ei ole vielä käyty. Itsellä vielä edessä, tytär on 12-vuotias ja saamaa olen minäkin miettinyt, koska meillä alkaa pojat juosta. Korosta ainakin, että jos tyttö ei ole valmis seksiin, niin pojan on odotettava. Ei ole pakko olla seksisuhde vielä. Toivottavasti itsekin saan tyttären uskomaan, että vain kun itse tuntee olevansa valmis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kortsuja sentään, heidän suhteessaan ei ole seksiä.

Vierailija
4/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kortsuja sentään, heidän suhteessaan ei ole seksiä.

Vierailija
5/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisen miehen kanssa olen ollut 15-vuotiaasta asti eli kohta 14 vuotta.... Silloin aloitin pillerit, enkä muista että olisi ollut ongelmia muutoinkaan.

Vierailija
6/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.luokkalainen tyttäreni aloittanut seurustelun samanikäisen pojan kanssa.

Tilanne on uusi ja outo minulle ja herätti ajatuksen että joko nyt.

Minkäikäisinä teidän teinit ovat aloittaneet seurustelun ja onko ollut ongelmia?

itsellä teinejä, mutta itse seurustelin aikoinaan tupssa iässä, olimme ko pojan kanssa yli vuoden kimpassa.

Olimme ns vastuuntuntoisia nuoria, eli emme edes harkinneet pusuista yms pidemmälle monoa.

Vanhemmat eivät tästä puhuneet kanssamme, itse koimme olevamme liian nuoria. (Tosin vanhempien taholta asia esitettiin epäsuorasti, ts kun olimme toistemme luona yökylässä - asuimme eri paikkakunnilla - niin nukuimme visusti eri huoneissa :).

Muutoin - eiköhän ihan luonnollista että jo seurustelee - tosin voi varautua että voi tulla eron myötä kovastikin sydänsuruja (näin mulle kävi kun sitten tuli ero). Aika harva tuossa iässä aloitettu suhde kestää kovin kauan, luulen.

Vierailija
7/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt 14.v. siis aivan lapsi vielä.

Meilläkin sukulaistytöt ovat siinä iässä aloittaneet seurustelun ja olen kyllä kertonut mielipiteeni..niin kuuluvasti että omatkin lapseni ovat sen kuulleet. Nyt omat 13 ja 11.v. ja voitte olla ihan varmoja niin kuin minäkin, että lapseni eivät ala seurustelemaan ennen 16.v ikää.

Kyllä pitäisi lasta opettaa olemaan ihan lapsi, eikä leikkiä aikuista liian varhain.

Vierailija
8/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13v poika on ehtinyt seurustella jo useammankin tytön kanssa, ja melkoisen tavallista on iät ajat ollut aloittaa seurustelukuviot siinä vaiheessa kun siirrytään yläkouluun, osalla toki aikaisemminkin.

Itsekin olen alkanut seurustella nykyisen mieheni kanssa 15-vuotiaana, ja kyllä silloinkin suuri osa kavereistani seurusteli jo 13-14-vuotiaina.

Oleellinen pointti tuossa mielestäni on että sekä tyttö että poika ovat suurinpiirtein saman ikäisiä. Tuossa iässä 5 vuottakin on tosi paljon, ja enemmän miettisin jos siis tyttärei alkaisi seurustella jnkun vajaa parikymppisen kanssa.

Vierailija
9/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jutellaan, kävellään käsi kädessä, ehkä pusu poskelle

ei kaikki ole menossa sänkyyn heti ensimmäiseksi seksiä harrastamaan

Mielestäni voi olla kaveruutta ja ihastumistakin ilman seksuaalista kanssakäymistä. Toki jos suhde jatkuu niin seksikin voi tulla ajankohtaiseksi.

Vierailija
10/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä käynnyt mielessä mennä pussailua pidemmälle.

Asiasta ei tehty kotonani sen suurempaa numeroa.

Neitsyyteni menetin vasta 18 vuotiaana.

Vierailija
11/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteessa oli seksiä.....pillerit hankin 16-vuotiaana, joten riski ennen sitä oli aika suuri.....kannattaa siis puhua näistä asioista ajoissa ja hankkia niitä kortsuja. Nuoret ei itse kehtaa. Saman pojan kanssa seurustelin sitten seuraavat 8 vuotta ja ero tuli, kun valmistuin ammattiin ja alkoi muu maailma vetää puoleensa.

Vierailija
12/12 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää nyt 14.v. siis aivan lapsi vielä.

Meilläkin sukulaistytöt ovat siinä iässä aloittaneet seurustelun ja olen kyllä kertonut mielipiteeni..niin kuuluvasti että omatkin lapseni ovat sen kuulleet. Nyt omat 13 ja 11.v. ja voitte olla ihan varmoja niin kuin minäkin, että lapseni eivät ala seurustelemaan ennen 16.v ikää.

Kyllä pitäisi lasta opettaa olemaan ihan lapsi, eikä leikkiä aikuista liian varhain.

Ne asiat vaan tulee vastaan olipa äiti tai isä mitä mieltä tahansa. Tiedoksi vain että jo 6.luokkalaisilla voi olla seurustelusuhteita.

Lapset kehittyy eri tahtiin niin fyysisesti kuin henkisestikin. Omani on varhain kehittynyt.

15 vuotta tulee pian ikää ja sinä sallisit seurustelun hänelle vuoden kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän