Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

teettekö tosiaan joka pv kaksi lämmintä ruokaa?

Vierailija
07.02.2010 |

itse tarjoan aamupalan lounan, tuhdin välipalan ja iltapalan. tarvittaessa välipalan ja iltapalan välissä munia paistettuna tai hedelmää tms pientä,en jaksa tehdä kahta ruokaa!!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että Saarioisten mikrokökkö on aina terveellisempi kuin esim. tonnikalasalaatti, ihan vain siksi että se on lämmin??

Vierailija
22/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietämys terveellisestä ja tasapainoisesta ruokailusta näin heikkoa?. Lapselle pitää taata vähintään 2 lämmintä tasapainoista ruokaa päivässä, aamupalalla ja iltapalalla leipää, puuroa ja maitoa. Välipalalla esimerkiksi jotain rahkaa, hedelmiä tai mitä nyt keksiikään. Ennen kun itse olin pieni niin kyllä vanhemmat tekivät juuri näin ja ei normaalista ruoasta kukaan liho liikaa, jos annokset järkeviä ja ruoat terveellisiä.

Pitäisi vanhempien ottaa itseensä niskasta kiinni ja lopettaa tekosyyt ettei jaksa muka tehdä kahta ruokaa!. Ruokaa voi tehdä lasten kanssa yhdessä ja pienestä pitäen opettaa ruoanlaittoa. Niin minä opin ruokaa laittamaan, kun sain olla mukana tekemässä ja nykyään saan siitä oikein palkkaakin, että työskentelen ruoan parissa. Kaikkia ei tietenkään kiinnosta ruoan laitto, mutta lasten takia pitäisi kiinnostaa. Nykyään vaan otetaan se helpompi tie ja tehdään einestä, mutta ne eivät todellakaan ole yhtä terveellistä, kuin itse tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on esim. salaattia jossa myös proteeinia ja vaikka leipää sen lisäksi, onko se nyt sitten jotenkin huonompaa kuin vaikka itse tehty pyttipannu?

tietämys terveellisestä ja tasapainoisesta ruokailusta näin heikkoa?. Lapselle pitää taata vähintään 2 lämmintä tasapainoista ruokaa päivässä, aamupalalla ja iltapalalla leipää, puuroa ja maitoa. Välipalalla esimerkiksi jotain rahkaa, hedelmiä tai mitä nyt keksiikään. Ennen kun itse olin pieni niin kyllä vanhemmat tekivät juuri näin ja ei normaalista ruoasta kukaan liho liikaa, jos annokset järkeviä ja ruoat terveellisiä.

Pitäisi vanhempien ottaa itseensä niskasta kiinni ja lopettaa tekosyyt ettei jaksa muka tehdä kahta ruokaa!. Ruokaa voi tehdä lasten kanssa yhdessä ja pienestä pitäen opettaa ruoanlaittoa. Niin minä opin ruokaa laittamaan, kun sain olla mukana tekemässä ja nykyään saan siitä oikein palkkaakin, että työskentelen ruoan parissa. Kaikkia ei tietenkään kiinnosta ruoan laitto, mutta lasten takia pitäisi kiinnostaa. Nykyään vaan otetaan se helpompi tie ja tehdään einestä, mutta ne eivät todellakaan ole yhtä terveellistä, kuin itse tehty.

Vierailija
24/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lounas on yleensä edellisen päivän päivälliselle tehtyä ruokaa. Eli valmistan päivällistä lähes aina sellaisen määrän, että siitä jää seuraavallekin päivälle mulle ja taaperolle lounas.

Jos jostain syystä ei ole edellisenä päivänä tehtyä ruokaa lämmitettäväksi lounaalle, niin sitten taapero saa purkkiruokaa ja mä syön vaikka puuroa.

Vierailija
25/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mietin tässä, että eikö se lämmin ateria ollut tärkeä siitä syystä, että siitä tulee toisenlainen kylläisyyden tuntu kuin kylmästä salaatista. Tai jotain sellaista.

Vierailija
26/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala 7.30

Päiväruoka 11.30

Välipala 14.00

Iltaruoka 17.30

Ruokaa laitetaan kerralla sen verran iso satsi että siitä syödään toisenkin kerran. Myös pakastetaan joskus.

Vierailija
27/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. aamiaisella usein (sokeroimatonta) mysliä + marjoja/hedelmää ja maitoa/jogurttia (maustamaton), tulee kuituja ja kasviksia ja proteiiniakin. Tosi monella sen aamiaisen ainoat kasvikset on pari kurkku/tomaattiviipaletta leivällä, ja proteiinilähteenä joku makkara.

Vierailija
28/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä on ihan tutkittukin. Ruuan lämpötila ei myöskään nosta ravintoarvoja, vaan usein päinvastoin.

Mutta mietin tässä, että eikö se lämmin ateria ollut tärkeä siitä syystä, että siitä tulee toisenlainen kylläisyyden tuntu kuin kylmästä salaatista. Tai jotain sellaista.

Vierailija
29/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme ettei maistu!

tätä on ihan tutkittukin. Ruuan lämpötila ei myöskään nosta ravintoarvoja, vaan usein päinvastoin.

Vierailija
30/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitenkään tarpeelliseksi.

Vierailija
31/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun vaan mässytys kuuluu. Ja nälkä ei kun kasvaa syödessä. Siinäpä sitten kasvukäyrätkin venyvät ja paukkuvat.

t. Yksi lämmin ateria päivässä, illalla salaattia ja leipää. Ehkä keitettyjä munia lisäkkeenä. Pärjätään kyllä.

tarkoitatko, että jos lapsi syö päiväkodissa tai koulussa lounaan, sinun ei tarvitse illalla enää tehdä päivällistä? okei.

Vierailija
32/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli koululaiset syö koulussa, ja jos nuo kotona viel ruokaa tahtovat, niin sitä sitten lämmitetään mikrossa..

Vierailija
33/33 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvemmin joka päivä kokkaan kahta kertaa. Teen isoja satseja, joista riittää. Mutta pääasia on se, ettei samaa lihaa (tai vieläl kamalampaa, samaa ruokaa) syödä sekä lounaaksi että päivälliseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi