Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekevätkö kaikki äidit usein ruokaa?

Vierailija
07.02.2010 |

Itse taidan olla todellinen kummajainen. Teen ruokaa ehkä keskimäärin kerran viikossa! Syömme lämpimän ruuan työpaikoilla ja hoidossa ja illalla emme syö yleensä enää lämmintä ruokaa (ellei ole tähteitä). Viikonloppuna mies tekee usein ruuan (silloinkin syömme vain kerran päivässä lämpimän ruuan) tai käymme ulkona syömässä. Olenkohan ainoa tällainen äiti Suomessa?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasketaan pakastevihannesten ja nakkien lämmittäminen paistinpannulla, niin meillä kyllä syödään lämmintä ruokaa joka päivä. Isä sen meillä laittaa viikolla. Viikonloppuna jaksan yleensä tehdä molempina päivinä kunnon ruoan, pilkkoa sipulit ja porkkanat itse jne.

Vierailija
2/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tajua, että kyllä lapset tarvii kotonakin lämpimän ruoan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen työvuoroistani. Minusta on paljon helpompi tehdä lämmin ruoka ja syöttää perhe kylläiseksi kuin keksiä jotain pientä niinkuin mies aina liiton alkuaikoina toivoi.

Vierailija
4/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tekevät itse kaiken alusta loppuun. Juoksevat peuran kiinni metsästä, teurastavat, paloittelevat, maustavat ja valmistavat lihan itse. Maito lypsetään tietty omasta lehmästä itse ja siitä valmistetaan itse viilit, voit, jogurtit ym.Kasvattavat itse kaikki kasvikset ja juurekset omalla pihallaan, poimivat marjat ja sienet itse metsästä. Sitten tehdään itse kiisselit, laatikot, padat, jne.Koskaan ei saa kaupasta ostaa valmiiksi marinoituja lihoja,vanukkaita, mitään puolivalmista, karkkia, sipsejä, ranskalaisia, tms.

Vierailija
5/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lämpimän ruuan siksi, että muuten en sais päivään mahtumaan riittävästi vihanneksia ja napostelisin sitten illan jotain voileipiä tuntematta oloani kylläiseksi.

Lämpimän ruuan tekee kuitenkin niin nopeasti, et mun mielestä vaivattomampaa kuin alkaa jokaiselle laittamaan jotain pientä.

Vierailija
6/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen tekee lähes aina isä.

Ja eipä ne lapset kuolisi, vaikka ei ruoka lämmintä olisikaan. Minusta vaan on mukava kokoontua aterian ääreen ja syödä rauhassa ja jutella päivän tapahtumista.

Mutta jos joku tekee toisella tavalla, niin on sitten sen perheen tapa.

Vierailija
7/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten arkena perheen ruokailusta vastaa mies. Meillä syödään nykyään paljon valmisruokaa, mitä ei aikaisemmin meidän jääkaapista löytynyt.

Viikonloppuna olen ihan kuitti koko viikon paahtamisesta, joten silloinkin mies ottaa isomman vastuun ruokailuista, ja ulkona syödään aika usein. Tänään sentään tehtiin yhdessä käristystä ja muusia.

Joskus kun oikein innostun, teen enemmän ruokaa sunnuntaina, että miesväki pärjää sillä alkuviikon, mutta aina se ei onnistu.

Vierailija
8/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvavat lapset kyllä tarvitsevat kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Ei sitä silti tarvi aina lähteä lehmää teurastamaan tai lohta onkimaan :) Meidän lasten lempiruokaa on pussissa myytävä juustopasta :D Sanotaanko, että 50/50 laitan joko kohtuullisen kokonaan itse tai käytän puolivalmisteita tai eineksiä.

Vierailija
9/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vain kerran päivässä lämpimän ruoan. Viikolla syömme töissä tai hoidossa sen toisen lämpimän ruoan ja viikonloppuna syödään sit jotain einestä lämmitettynä tai jos on jäänyt tähteitä. Ja joskus toinen ateria kuitataan voileivällä viikonloppuna.

Vierailija
10/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhtään ruoanlaitosta, mutta pakkohan sitä on lapsille iltaruokaa saada ja viikonloppuisin syödään kaksi lämmintä ruokaa.

Tosin osan ruoista tekee mieheni tai tehdään yhdessä.

Mun mielestä lapset tarvitsevat kaksi ruokaa päivässä. Joskus harvoin viikonloppuna mennään yhdellä ruoalla, mutta sitten iltapala on tuhti. Ulkona syömme kerran viikossa tai kahdessa.

Vierailija
11/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin epäilinkin, että epänormaalia on.

Itsekin olen miettinyt tarvitsisivatko lapset sen toisen lämpimän ruuan. Mies on Norjasta, jossa syödään aina vain yksi lämmin ateria päivässä ja miehen äitikin on sitä mieltä, että jos hoidossa saa lämpimän ruuan niin älkää nyt ihmeessä toista lämmintä ruokaa päivässä tehkö. Norjassa, kun vierailemme niin kaikissa perheissä syödään vain yksi lämmin ateria päivässä... Mies ei toista lämmintä ruokaa söisi, joskus siis teen itse tai syödään tähteitä, mutta usein syödään karjalanpiirakoita, hedelmiä, leipää jne.

Ap

Vierailija
12/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivälliseksi valmistan ruoan. Usein päivällisruokaa syödään myös seuraavana päivänä tai se on sellaista, josta loput voi pakastaa. Teen isoja satseja kerralla, lihamakaronilaatikkoa, kana-riisipataa jne. Pakkasessa lihapullia ym. joiden seuraksi tekee helposti perunamuusin, täysjyvämakaronia tms. En käytä lisäaineellisia tuotteita. Ja joskus meillä syödään pinaattilettuja tai nakkeja ja ranskalaisia:-) Tai haetaan pitsat.

Aina on aterialla pilkottuja ja/tai höyrytettyjä "vihreitä", kuten porkkanaa, parsakaalia jne. En kyllä jaksaisi kahta "kunnon" ruokaa päivässä laittaa!

Vierailija
13/13 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin teen tai mies tekee. Eipä ole kovinkaan suuri vaiva tehdä kerran päivässä lämmintä ruokaa, eipä siihen paljon kauempaa mene kuin epäterveellisten einesten laittamiseenkaan. Herätys vanhemmat, jos niitä lapsia pitää tehdä niin pitäisi ne lapset laittaa myös tärkeysjärjestyksessä vähän ylemmäs. Jos ei vaikka haalisi niin pirusti töitä,opiskeluja ja itselle harrastuksia ym silloin kun lapset on pieniä, kyllä niitä kuulkaa ehtii. Kun lapset on isompia tekevät he itsekin mielellään terveellistä kotiruokaakun joku jaksaa aluksi vaan opettaa.Ilmankos noita kaikenmaailman erityistukea tarvitsevia lapsia on joka paikka pullollaan kun vanhemmilta puuttuu ihan perus asioiden taito. Ja syyllisyydentuntoisten on alkaa tästä viestistä yhtään meuhkaamaan, mars katsomaan peiliin. T:kuuden lapsen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi