Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaa mennä hermot lapsen kaverin äidin yökyläilykärttämisissä.

Vierailija
07.02.2010 |

Meillä on se tilanne, että meidän 4-henkinen perhe asuu nyt 68-neliön asunnossa. Lapsen kaverin äiti tietää tämän.

Lapsemme on 3 kertaa ollut kaverilla yökylässä ja jo asiasta sopiessa sanoin joka kerta mikä meidän tilanne on ja ettei meille pääse vastavuoroisesti yökylään. Lisäksi minä teen matkatyötä ja näen lapsiani viikolla väliaikaisesti kesäkuuhun asti vain noin tunnin jokaisena arki-iltana. En todellakaan jaksa / halua mitään ilta- tai yökyläilyjä. Haluan viettää aikaa lasteni kanssa enkä kaipaa siihen mitään kavereita notkumaan tai kuskaamisia kavereille.

Tämän yhden äidin mielestä olen epäreilu hänen lastansa kohtaan, kun ei oteta yökylään. Lisäksi hänestä en tue lastemme ystävyyttä. Olenko minä nyt sitten todellakin itsekäs, jos minäkin haluaisin joskus lapsiani nähdä tai en majoita tänne pieneen kämppää muita lapsia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe, minä en halua, minä en jaksa.. Okei. Ehkä on parempi, ettet laske lapsiasi ollenkaan yökylään. Pidät vaan molemmat aina kotona. Näin ei tule ongelmia. Oletko kysynyt lapsesi mielipidettä asiaan??

Vierailija
2/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole epäreilu vaan realisti. Toisin kuin se toinen äiti...Ja lasten ystävyys kyllä kestää ihan hyvin vaikkei lapsi pääse teille yökylään.Ei taida toisen äidin pää kestää tai sit hän ajattelee tosi kierosti tätä maailman menoa!?!?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä tilaa ihan riittävästi, mutta en jaksa sitä vieraiden pyörimistä nurkissa.

Meillä saa päivällä ja illalla olla kavereita aina, mutta yöt voi jokainen olla kotonaan. Omaakin väkeä on ihan riittävästi ja haluan, että omat lapseni saavat riittävästi unta.

Vierailija
4/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkokielellä?

"Minä en valitettavasti voi ottaa lastasi meille yökylään mutta jos se ei sinua haittaa niin kyllä meidän lapsi voi teille joskus tulla"

jos tämä toinen äiti on kovin rasittavaa sorttia, niin ei hänen kanssaan tarvitse olla tekemisissä.

Vierailija
5/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai näkeekö miehesikin lapsia vaan tunnin illassa? Mites viikonloput??

Vierailija
6/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näe, minä en halua, minä en jaksa.. Okei. Ehkä on parempi, ettet laske lapsiasi ollenkaan yökylään. Pidät vaan molemmat aina kotona. Näin ei tule ongelmia. Oletko kysynyt lapsesi mielipidettä asiaan??

Vierailija
7/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei ole heillä koskaan. Minusta ihan ok, en ole edes syytä kysynyt. Tähän ikään olen oppinut että meitä perheitä on erilaisia. Tuetaan sitä ystävyyttä sitten niin, että tuo ystävä voi tulla meille :)

Vierailija
8/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanonut, että teillä ei ole mahdollisuutta ottaa vastavuoroisesti, toisella äidillä ei pitäisi olla rutisemista.

Tosin en ihan ymmärrä, miksi pieneenkin asuntoon ei ovoisi joskus ottaa vierasta. EIkä se vierailu poista perheen omaa aikaa, onpahan vain erilainen ilta. Enemmän se oman lapsen meno muualle vie sen yhteisen ajan.

Mutta olenkin kummajainen, kun minusta isot ja pienet vieraat on kivoja, kunhan käyttäytyvät niinkuin ihmiset yleensä (huonoja kokemuksia ei ole tullut, vaikka ikää on pian 40 ja vieraita on käynyt siitä 16 neliön opiskelijakämpästä lähtien...)

Vierailija
9/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi makuuhuone? Lapsilla oma huone? Patja lattialle ja se on siinä. Voi herranen aika!

Vierailija
10/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän työprojektini ajan.

Lähden siis kotoa ajamaan joskus 5 jälkeen ja tulen kotiin illalla 7 aikoihin. Todella raskasta, mutta tilapäistä kesäkuuhun asti.

Vierailija
11/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvät perusteet sulla on.

Vierailija
12/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei isä pysty yhtä yökyläilyä hoitamaan, jos äiti ei jaksa?? Ihan tosi. Aika itsekästä minun mielestäni. Mutta kuten jo ekassa viestissäni sanoin, älä sinäkään laske lastasi enää mihinkään, vaan pidä aina kotona. Koska jos lasket lapsesi kaverille, niin onhan sekin aika pois teiltä..

Vierailija
13/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän työprojektini ajan.

Lähden siis kotoa ajamaan joskus 5 jälkeen ja tulen kotiin illalla 7 aikoihin. Todella raskasta, mutta tilapäistä kesäkuuhun asti.

aika rankalta kuulostaa toi työkuviokin että ei ihme jos et jaksa vieraita.

Vierailija
14/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi makuuhuone? Lapsilla oma huone? Patja lattialle ja se on siinä. Voi herranen aika!

Meillä pieni koppi makkarina, lapset toisessa huoneessa ja siellä ei todellakaan mahdu patjaa lattialla pitämään. Lisäksi joka paikassa on muuttolaatikoita yms odottamassa muuttoa sitten aikanaan. Meidän väliinkö se vieras pitäisi nukuttaa vai minun tai miehen nukkua 120cm lastensängyissä? Vai saunan lauteilleko laitan?

Vierailija
15/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sä varmaan YHDEN illan ja YHDEN yön ja YHDEN aamun jaksaisit kattoa yhtä ylimääräistä kakaraa!

Lapsesi olisi varmasti iloinen, että hänen kaverinsa pääsisi kerran yökylään teille.

Joskus voit ajatella muitakin kuin itseäsi!

Vierailija
16/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sä varmaan YHDEN illan ja YHDEN yön ja YHDEN aamun jaksaisit kattoa yhtä ylimääräistä kakaraa!

Lapsesi olisi varmasti iloinen, että hänen kaverinsa pääsisi kerran yökylään teille.

Täysin samaa mieltä!! Mutta kun se on vaan minäminäminä..

Vierailija
17/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät tosielämässä koskaan ajattele kuin itseään!Siksi näin voimakas reaktio.

Vähän sama kuin omat lapset ja muitten kakarat.

Vierailija
18/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes viimeisenä kertana halunnut sinne kaverillekaan...

Vierailija
19/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/29 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille selvästi, että kesäkuussa loppuu tämä raskas reissaaminen ja sitten se kaveri voi tulla useamman kerran peräkkäin kylään.

Helppoa kuin mikä. 4 kuukautta aikaa enää.