Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva poikkipäin :(

Vierailija
07.02.2010 |

Odotan esikoistani ja rv 26+5 .. Tiistaina huomattiin neuvolassa että vauvani on poikkipäin ja ensimmäisen raskauden aikana olen vielä hyvin tietämätön, mitä se nyt tarkoittaa. Onko huono juttu? Sf-mitaksi saatiin vain 19 cm, johtuu kuulemma vauvan asennosta. Millä viikoilla omat lapsenne ovat kääntyneet oikein päin ja niin päin myös jääneet?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten todettiin kääntyneeksi. Sen huomasi kyllä myös mahan muodosta. Tyttö ei kuitenkaan kiinnittynyt lantioon ennen kuin synnytyksen aikana.

Toivottavasti teidänkin vauva muistaa kääntyä ajoissa :)

Vierailija
2/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ihan huoletta, kyllä se vauva varmasti ehtii kääntyä, tilaa on vielä. Katselin just omasta neuvolakortista että 32+jotain vauva majaili vielä poikittain, 35+jotain oli sitten pää edellä jo tulossa. Vaikka mielestäni kääntyili kyllä silloinkin eri suuntiin. Tiedän muutaman tapauksen että on paljon pidempäänkin ollut poikittain. Ja väärinpäin olevia vauvoja voidaan yrittää kääntää loppuraskaudessa jos ei itse älyä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni esikoinen pyöri vielä miten sattuu noilla viikoilla. Ja rv36-37, toinen kaksosista päätti vielä kääntyä kokonaan. Uskomatonta, että mahtui kääntymään ja vielä minun huomaamatta.

Vierailija
4/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääntyi oikeaan tarjontaan vasta viikolla 39+4, eli tosiaankin ei vielä hätiä mitiä. :)

Oli ihan poikittain vatsassa, pää kyljessä. Oli muuten mahtavan leveä vauvamasu...

Vierailija
5/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapseni viikolla 36+4 ja kun piti ruveta ponnistaa niin siinä huomattiin vauvan olevan poikittain. Tehtiin kiireellinen sectio, mutta kaikki meni paremmin kuin hyvin ja vauvalla ei missään vaiheessa ollut mitään hätää! Yritän sanoa, että vaikka synnytystapa vielä loppumetreillä vaihtuu, niin ei se ole paniikin paikka! Onnea uuden tulokkaan kanssa :D