Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaan mutten laihdu!

Vierailija
06.02.2010 |

Karppaajat huomio! Missähän on vika kun ei paino putoa? Pudotettavia kiloja olisi 7, mutta mitään ei lähde... Olen karpannut nyt reilun kuukauden ja paino pudonnut 0,5 kg. Liikuntaa harrastan, ja olen harrastanut ennen karppausta, 2-3 krt/vko (kuntosali/juoksu/hiihto).

Tässä esimerkiksi tämän päivän syömiseni:

Aamupala: kolme pasitettua munaa, juustoa

Lounas: paistettua lohta ja kasviksia

Päivällinen: jauheliha-ratatoulle

Iltapala: pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä sekoitettuna luonnon jugurttiin.

Ja nyt reiluun kuukauteen, jonka olen noudattanut vähähiilihydraattista ruokavaliota, en ole syönyt mitään jauhoja, leipää, perunaa,pastaa riisiä, maissia enkä tuotteita joissa lisättyä sokeria...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten syöt liikaa - rasvassa on erittäin paljon kaloreita painoon nähden, joten jos syöt reippaasti rasvaa, saat liikaa energiaa. Eikä paino putoa.

Onko järkevää karpata? Itse olen saanut kuukaudessa kolme kiloa pois, kun aloin vahtia annoskokoa enkä syönyt ylimääräistä (mitä nyt synttäreillä pariin otteeseen kakkua yms.). En edes alkanut harrastaa liikuntaa sen enempää, mitä normaalistikin kävelen ja ulkoilen.

Pähkinäissä ja juustossa on paljon rasvaa, niin jauhelihassakin, etenkin niissä rasvaisissa. Pähkinät ja siemenet ovat kyllä terveellisiä, ei siinä mitään. Mutta ne ovat hyvin energiapitoisia.

Vierailija
2/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäiseen ruokavalioosi? Se nimittäin joillakin jumittaa painoa. Kannattaisi siis ehkä kokeilla vaikka viikko ilman juustoa. Jättäisin myös pähkinät joksikin aikaa, sille ne tekevät vähän tuota samaa.

Sen verran vahtisin myös kalorien perään, että älä anna niiden nousta yli 2000. Mutta tuossa esimerkkipäivässäsi ne tuskin nousevatkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesi on erittäin tärkeä aineenvaihdunnalle

2-3 litraa päivässä pitää juoda

Vierailija
4/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko olosi paremmaksi? Kiinteämmäksi? Voihan olla että lisääntyneen proteiinin saannin vuoksi (yhdistettynä liikuntaan) lihasmassasi on kasvanut.

Tai ehkä karppaus ei vaan sovi sinulle? Ystävälläni oli näin. Ei lähtenyt paino alas vaikka miten yritti.

Vierailija
5/5 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paljonko saat rasvaa, proteiinia ja hiilareita grammoina päivässä?

Proteiinia tarvitset 1-1,5 g/painokilo (eli jos esim. painat 70 kg, proteiinia on hyvä olla 70-100 g päivässä). Hiilareita karppaustyylistä riippuen 20-50 g, säädä sopivaksi. Rasvasta sitten loput päivän energiantarpeesta.

Tuosta esimerkkipäivästä on vaikea sanoa paljoa, kun et kerro määriä. Ainekset vaikuttavat hyviltä. Aamiaiselle toki voisi lisätä kasvista ja iltapalaan marjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan