Saako silmälasit vähentää verotuksessa???
Siis jos näkö niin huono että ilman laseja ei pysty työtä tekemään?
Kommentit (21)
Joissakin työpaikoissa voi saada sairauskassan kautta osan takaisin, mutta aika harvinaista on.
tuo on liiton etuja mutta en usko Verottajan yleisemmin hyväksyvän vähennyksiin.
Lasit on vaan hommattava, jos näkö on niin huono.
Olen sairaanhoitaja. En voi postua kotoa lasitta. Miinusta n 10.
enää, joitakuita vuosia sitten sai vähentää omassa verotuksessa.
olen tilitoimistossa töissä ja lain mukaan työnantajani on velvollinen hankkimaan minulle laskit töihin joka 2 vuoden välein 200 eurolla..siunaten
jos olet Viestintäalan jäsen niin työnantajasi maksaa linssit ja puolet kehyksistä.
eikä ainakaan meillä Ylessä makseta silkkareita. Tai maksettaisiin, jos voisi osoittaa, että käyttää niitä pelkästään työssä ja näön huononeminen on tapahtunut työssäolovuosien aikana.
Meikä sai lasit jo kymmenvuotiaana ja ne ovat nyt vahvat monitehot, joten ei maksa euroakaan työnantaja...
Kela korvaa linssit, jos näkö on tosi huono.
ainakaan aikuisella. Eikä lapsillakaan normaalisti.
näkövammaiseksi, eli näön pitää olla huono. serkullani oli jotain -8 ja -10 ja taittovirhe.
näkövammaiseksi, eli näön pitää olla huono. serkullani oli jotain -8 ja -10 ja taittovirhe.
Itselläni on -10 ja -11 ja reilusti taittovikaa eikä puhettakaan näkövammaiseksi luokittelusta; kysyin tätä kerran silmälääkäriltä.
Kuiteskin sellainen, ettei saanut linssejä Suomesta, vaan ne tilattiin Sveitsistä. Sai niihin Kela-korvauksen.
Kuiteskin sellainen, ettei saanut linssejä Suomesta, vaan ne tilattiin Sveitsistä. Sai niihin Kela-korvauksen.
Käsittääkseni säännöt ovat tiukentuneet näiden korvausten osalta.
Mun tutulla myös -10 ja hän sai jopa laser leikkauksen silmiin ilmaiseksi.Ok,ala erilainen mut julkinen terveyshuolto senkin korvasi.Mene ihmeessä lääkäriin ja pyydä todistus et haittaa työtä ja sen paprun kans kelaan.
, ja on vammaisena vapautettu esim armeijasta, mutta ei se saa laseja kelalta.
Vierailija kirjoitti:
Mun tutulla myös -10 ja hän sai jopa laser leikkauksen silmiin ilmaiseksi.Ok,ala erilainen mut julkinen terveyshuolto senkin korvasi.Mene ihmeessä lääkäriin ja pyydä todistus et haittaa työtä ja sen paprun kans kelaan.
Kysymys oli VEROVÄHENNYKSESTÄ ei siitä saako joku työpaikan maksamia palveluita!!!!
Vierailija kirjoitti:
olen tilitoimistossa töissä ja lain mukaan työnantajani on velvollinen hankkimaan minulle laskit töihin joka 2 vuoden välein 200 eurolla..siunaten
Miten tämä vastaa otsikon kysymykseen?
Tavalline työntekijä tuskin onnistuu vähentämään "tavallisten silmälasejen" hintaa verotuksessa. - Työnantaja todennäköisesti onnistuu, jos lasit ovat välttämättömät työssäsuoriutumsien kannalta. Sossun asiakas joutuu olemaan ilman tai tyytymään vanhoihin laseihin, jollei näkökyky ole sitä tasoa, että tarvitsee opaskoiraa,,,,
jos olet Viestintäalan jäsen niin työnantajasi maksaa linssit ja puolet kehyksistä.