Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi sanoa ystäville loukkaamatta, että ei halua tavata heitä vapaapäivinään?

Vierailija
05.02.2010 |

Olen työn ohessa opiskeleva suurperheen äiti. Arkeni on kiireistä, ja kun vihdoin tulee viikonloppu, hukun kotitöihin, ja haluan olla perheeni kanssa. En halua vähästä vapaa-ajastani käyttää puolta päivää kahvitreffeihin ystävien kanssa, vaikka he minulle tärkeitä ovatkin. Tapaisin heitä mieluiten viikolla, kun ollaan jo valmiiksi samoilla suunnilla, vaikka yhteisellä lounaalla.

Ystävilläni ei juurikaan ole kiireitä. Ja viikonloppuisin heillä ei ole juuri mitään tekemistä, niinpä heistä olisi mukavaa käyttää silloin puolikin päivää kahvitreffeihin kanssani.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi, kun kaipaavat tekemistä tyhjiin viikonloppuihin. Minä taas en kaipaa, kun on kädet täynnä työtä, ja pitäisi omaa perhettäkin joskus nähdä. ap

Vierailija
2/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaan omia kavereita vain viikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten siinä jutustelun sivussa pyörität pyykit, astiat yms. Juotte kahvit, paitsta valmispaistojutut.

Vierailija
4/18 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystävät ovat sinulle tärkeitä kuten väität, ei kokisi heidän tapaamistaan rasitteena.

Vierailija
5/18 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että treffailisit mieluiten viikolla, koska viikonloppuisin sinua odottaa liuta kotitöitä ja kaipaat silloin lepoa. Jos eivät ymmärrä niin sinä et ole heille tärkeä, kuten väittävät.

Jos ystävät ovat sinulle tärkeitä kuten väität, ei kokisi heidän tapaamistaan rasitteena.

Tuon ylläolevan kirjoittajalla ei ole ainakaan suurperhettä ja tuskin lapsia ollenkaan. Tai sitten vain pakonomainen tarve nähdä omia kavereitaan koko ajan.

Vierailija
6/18 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät ovat minulle tärkeitä enkä koe heitä rasitteena tai tapaamisia pakkona.

Että treffailisit mieluiten viikolla, koska viikonloppuisin sinua odottaa liuta kotitöitä ja kaipaat silloin lepoa. Jos eivät ymmärrä niin sinä et ole heille tärkeä, kuten väittävät.

Tuon ylläolevan kirjoittajalla ei ole ainakaan suurperhettä ja tuskin lapsia ollenkaan. Tai sitten vain pakonomainen tarve nähdä omia kavereitaan koko ajan.

Vierailija
7/18 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tapaisin heitä mielelläni viikolla. ap

Vierailija
8/18 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin elämäntilanteita. Jos omassa elämässäsi jaksat ja ehdit pyhittää viikonloppuja kaveritapaamisille, niin se ei tarkoita sitä, että ap, joka tapaisi ystäviä mieluiten viikolla koska se olisi hänelle mukavinta, ei välittäisi ystävistään tai olisi sinua huonompi ihminen. Suvaitsevaisuus ja ymmärtäväisyys taas huipussaan.

Vierailija
9/18 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedaksa, musta olisi tosi kivaa tulla sun kanssa viikonloppuna kahville kaupungille, mutta mulla ei ole yksinkertaisesti aikaa. Valitettavasti viikonloput meidan perheelle on tosi kiireisia. Olisi ihana nahda , sopisiko sulle etta nahdaan ensi viikolla lounaalla? Ma tarjoon, olisi vihdoimkin aikaa jutella kunnolla ilman lapsia ja muuta hairiota."

Vierailija
10/18 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt jonkinlaiseen kompromissiin voitte päätyä. Minä ymmärrän ystäviäsi, sillä viikot ovat aina kiireisiä. En voi lähteä töistä lounaalle kavereitani tapaamaan, en voi jäädä kaupunkiin töiden jälkeen ja illatkin menevät kiireessä, kun mies tulee töistä vasta illalla ja lastenhoito ja harrastukset ovat minun vastuullani.

Tästä syystä tapaisin mielelläni ystäviä viikonloppuna! En tietenkään joka viikonloppu, mutta silloin tällöin pari tuntia kerrallaan.

Vierailija
11/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne eivät sovi heille. ap

Vierailija
12/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullekaan sovi tapaaminen viikolla 98 %:ssa tapauksista. Mutta jos ystävälleni ei käy millään viikonloppu, niin enköhän minä nyt jostain löydä illan, jolloin mies tulee esim. jo klo 18 tai sitten hankin muualta lastenhoitajan.

Mutta jos minä joustan näin, niin mielelläni kyllä näkisin ystävän joustavan seuraavalla kerralla viikonlopun suhteen!

8

Vierailija
13/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toisille ei sovi missään nimessä arkipäivät eikä toisille missään nimessä viikonloput, niin mitäköhän tuo kertoo teidän väleistä..?

lähinnä sen, ettei ne tapaamiset enää taida niin kovin tärkeitä ollakaan..

Vierailija
14/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toisille ei sovi missään nimessä arkipäivät eikä toisille missään nimessä viikonloput, niin mitäköhän tuo kertoo teidän väleistä..? lähinnä sen, ettei ne tapaamiset enää taida niin kovin tärkeitä ollakaan..

Vierailija
15/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain aina jaksaisi, kun kahdenkeskinen kahvikupillinen meillä heidän toivomuksestaan vaihtuu käytännössä aina seitsemän tunnin täysihoitolasessioksi, kun mukana tupsahtaa monta nälkäistä lasta. ap

Vierailija
16/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle sopii tapaaminen esim. klo 12-13.30?

Kun sanot etukäteen, että 13.30 alkaen on muuta menoa, niin kyllä normaali ihminen sen ymmärtää ja sitä kunnioittaa.

Ja toisekseen, miksi vieraat tulevat aina teille? Ehdota ensi kerralla, että menette ystävän kanssa kahvilaan.

Vierailija
17/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoit, että ystävilläsi ei ole kiireitä (oletat niiden kai makaavan kaikki päivät sohvalla syömässä pullaa), niin miksi he kieltäytyvät tapaamasta sinua viikolla?

Vierailija
18/18 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo ole ystävyyttä, jos joku tuo tuntikausiksi perheensä passattavaksi ystävänsä luokse. Oletko ajatellut perustaa maatilamatkailuyrityksen, ja voit sanoa että kyllä tulkaa vaan - päivän ylöspito lounaineen ja pullakahveineen lauantaina on 50e/henkilö ja sunnuntaina 70e/henkilö. Alle kouluikäisistä tuplamaksu. Lapset vain vanhempiensa seurassa. Sillähän tuosta pääsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi