Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hyvää Kuopiossa?

Vierailija
05.02.2010 |

Asuin alueet, koulut, harrastukset...? Mitä kannattaa odottaa - miehen työpaikka siirtyy sinne loppukeväästä, joten kesäkuusta alkaen meidän perhe on kuopijolainen

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savolaiset ovat perusluonteeltaan hirvittävän epäluuloisia, negatiivisia ja uteliaita. Se lupsakkuus on ihan silmänlumetta.

Kuopin kaupungin talous on ollut vuosia kuralla kiitos Saaristokaupunkihankkeen (sillan rakentaminen) ja epäpätevät kaavoihinsa kangistuneet kunnanisät.

T. Akateeminen paluumuuttaja-poislähtijä.

Vierailija
2/12 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli duunariporukalle, mutta nyt ei niillekään. Yrityselämää ei ole, kaupunki vähentää henkilöstöään ja valtionhallinto samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en keksi mitään muuta hyvää kuin komean luonnon. Savolaisista on todellisuudessa lupsakkuus kaukana. Onneksi ei tarvitse asua siellä enää. En usko että kaupungilla on kovin huikea tulevaisuus muutenkaan, kaikki on jotenkin pysähtynyttä.

Vierailija
4/12 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanna partasellasella hyviä lihapiirakoita. Muuta ei tule mieleen.

Vierailija
5/12 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pakko myöntää, etten enää suostu edes käymään siellä, jäi niin huonot muistot. Mutta ajattelin siellä asuessani, että se on varmasti ihana kaupunki lapsiperheelle. Itse kun olen sinkku, oli aika ahdistava mesta. Mutta jos olisi ollut oma perhe, olisin ehkä viihtynyt. On kaunis ja kodikas, mukavalla tavalla vanhanaikainen kaupunki, jossa kaikki maailman harrastusmahdollisuudet. Samat kaupat löytyy kun muistakin Suomen isommista kunnista. Kivat museot ja galleriat. Loistavat ulkoilumaastot. Uskon, että viihdytte, ainakin jos oman perheen seura riittää ;) Itse en oikein savolaisten seurasta perustanut...

Vierailija
6/12 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Kuopiossa ja siellä on hieno yliopisto, mahtavat liikunta mahdollisuudet, hurmaavia ihmisiä, taidetta, musiikkia, järviä, metsiä....

-Tahtoo takaisin-

Vierailija
7/12 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-kaunista

-hyvät ulkoilu- ja harrastusmahdollisuudet

-asunnot aika edullisia

-kalakukkoja myytävänä joka päivä torilla

-tori on kesäisin ihana

-järviä joka puolella

-paikallisliikenne toimii, vaikka on hintava

-ihan tarpeeksi kauppoja

-ihmisiin on helppo tutustua, ainakin pintapuolisesti

-minulla ja perheelläni ainakin on kivoja ystäviä täällä

-stressi ei kuulu savolaisteen pääluonteenpiirteisiin (toisaalta ei myöskään tehokkuus... :))

Vaikka et huonoja puolia kysynytkään, sanon silti:

-lapsiperheet ovat olleet säästön kohteina jo vuosia, ei todellakaan mikään lapsiystävällinen kaupunki

TERVETULOA!

Vierailija
8/12 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa kaikki on kaavoihin kangistunutta pikkukaupunkimenoa. Ollaan kateellisia jos jollakin menee hyvin.

Tänne tarvittaisi todellista tuuletusmeininkiä, ei hyssyttelyä ja kyräilyä, vrt. Tampere.

Vierailija
9/12 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunkien positiivinen imago on etupäässä opiskelijoihin ja meneviin city-sinkkuihin nojaavaa markkinointia. Kuopio ei ole tajunnut tätä.

Vierailija
10/12 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää oikein miettiä, kaunis kesäkaupunki..

mutta paras puoli: moottoritie ja ratakiskot pois sieltä!!!

t. pois muuttanut, never back

Vierailija
11/12 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- luonto lähellä, mahtavat marja- ja sienimetsät, lenkkipolut, järvet, hiihtoladut, kesällä hiekkarannat

- ihmisillä ei ole niin kamala KIIRE koko ajan

- kaikki on LÄHELLÄ! Ei tuskastuttavia työmatkaruuhkia!

-> siellä vuoden verran lapsiperheenä asuneena, muuttaisin takaisin jos se vaan olisi mahdollista. Mutta siellä ei ole minulle töitä, joten saan käyttää 2,5 h joka arkipäivästäni täällä "vetovoimaisella" pääkaupunkiseudulla aamu- ja iltaruuhkisa istuen ja muistellen sitä ihanutta, kun perillä oli 10 minuutissa, oli matka sitten minne vaan.

Vierailija
12/12 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin itse olen syntyperäinen savolainen, joten olen varmaan jäävi sanomaan. Itse takaisinmuuttaessani olin positiivisesti yllättynyt ihmisten lupsakkuudesta: vieraat ihmiset juttelevat ja hymyilevät toisilleen, toisten auttaminen ja "mualiman parantaminen" kuuluu asiaan. Eipä yhtä avoimia ihmisiä omalla kierroksellani muualla Suomessa ole tullut vastaan, vaikka ei niissäkään paikoissa mitään vikaa ole ollut.

Lapsiperheelle tämä on hyvä paikka luonnon, rauhallisuuden ja harrastusmahdollisuuksien puolesta. Säästöjä tosin on tehty kovalla kädellä viime aikoina.

Itse pidän siitä, että Kuopio on säilyttänyt jotakin perinteistä ja omaleimaista itsessään, mutta ehkä se sitten on joidenkin mielestä nurkkakuntaisuutta ja pikkukaupunkimaisuutta (mutta sehän Kuopio onkin!). Uskon kyllä että viihdytte, tervetulloo!