Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinreseptistä

Vierailija
05.02.2010 |

Mulla on epilepsian takia lääkitys, ja tänään sitten olin kovasti menossa apteekkiin hankkiin lisää lääkkeitä kun alkaa olla aivan finaalissa kotona. Kappas, ei löytynyt reseptiä.

Oli niin hektinen työpäivä, että muistin asian vasta iltapäivällä kun lekuri oli jo kiinni, enkä päässyt pyytämään reseptiä mahd.nop.

Onko nykyään käytössä puhelinreseptikäytäntö? Ts. voin maanantaiaamuna soittaa lääkäriin ja pyytää reseptin toimittamista johonkin sovittuun apteekkiin.

Lääkkeet riittää nippanappa sunnuntaihin!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käytössä puhelinreseptit, etenkin jos tarvitsee pikaisesti uusia päivittäisessä käytössä olevaa lääkereseptiä.

Vierailija
2/8 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun PHKS:n alueella, missä sinä, jolla käytäntö toiminnassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meidän tk:n lääkärit soittaa noita reseptejä apteekkeihin, jos on ongelmatilanne. Niitä ei vaan voi uusia, se huono puoli.

Vierailija
4/8 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin moneen kertaan ei uusiminen puhelimitse onnistu, mutta juuri tuollaisessa "hätätilanteessa" pystyy saamaan puhelinreseptin, jotta selviää kunnes pääsee lääkäriin. Kuitenkaan esim. antibiootteja ei puhelimitse määrätä.

Vierailija
5/8 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mulla sellanen mielikuva, että joskus olisin tullut teilatuksi apteekissa kun kyselin mahdollisuutta. En vaan muista mistä lääkkeistä oli kyse...

Voisin huomenna käydä apteekista kysymässä, osaan maanantaina varautua.

Kyllä nolottaa, aikuinen ihminen ja tällaista päästää tapahtumaan! Pistetään loppuraskauden piikkiin.

Ap

Vierailija
6/8 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(pääasiassa keskushermostoon vaikuttava) lääkäri voi antaa siitä puhelinmääräyksen apteekkiin pienimmälle vakiopakkaukselle - osa epilepsialääkkeistä on tällaisia.

Alkuperäisen reseptin vaativia PKV-lääkkeitä ei voi määrätä puhelimitse. Suurin osa lääkkeistä on puhelimitse määrättävissä (myös antibiootit, esim. tilanne, jossa olet käynyt lääkärissä ja sovittu, että bakteeriviljelyn valmistuttua lääkäri soittaa antibioottireseptin apteekkiin).

Jokaisella lääkkeellä on pohjoismainen kuusinumeroinen tuotenumero, joka näkyy sekä paketissa että apteekin ohjelapussa. Jos apteekin lääkepurkkiin liimaamassa ohjelapussa on numerosarjan edessä + - merkki, lääke on PKV-lääke, jos = -merkki, lääke vaatii alkuperäisen reseptin. Jos lapussa on pelkkä numerosarja, lääkettä saa määrätä puhelimitse rajoituksetta.

Vierailija
7/8 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisitkö jos kertoisin mun lääkkeen nimen?

Ap

Vierailija
8/8 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, jota parjataan tuolla Opamox ja alkoholi -ketjussa, kun sanoin, ettei yhteen Opamox-tablettiin ja tippaan alkoholia kuole ....

olen proviisori

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan