Ei mee mun jakeluun että meidän pitäis maksaa varhaiskasvatuskerhosta mutta päivähoidosta ei.
Vaihdoin lapsen ilmaiselta 0€/kk virikehoitopaikalta kokopäivähoidosta. 9 viikkotuntiin varhaiskasvatuskerhosta ja luovutin lapsen päivähoitopaikan väliaikaisesti jollekin toiselle lapsella.
Nyt vittu mun pitäis maksaa siitä hyvästä 61€/kk että lapsi käy saman päiväkodin yhteydessä kerhossa 3 iltapäivänä.
Onneksi tässä kaupungissa on hoitotakuu ja saan lapsen päivähoitopaikan viikossa takaisin ja se on sitten 5pv/vk 7h/krt ja itse olen kotona vauvan kanssa.
Ei ole varaa pitää lasta kerhossa, harmi että just ehti tottua kun 2 vk sitten aloitti.
Kommentit (16)
maksuvapautusta mahdollisuus saada. turussa saa puistotoiminnan maksuista vähävaraisuuden perusteella maksuvapautuksen.
tai jos ei, niin voisiko sosiaalitoimi maksaa?
pitänee sit soittaa lastensuojelun sossulle että maksaako ne sen laskun tältä keväältä ja jos ei, sitten me otetaan meidän virikehoitopaikka takaisin.
ja tänään oli tullut netpostiin ensimmäinen kerhomaksu ja vielä koko tammikuulta vaikka lapseni aloitti kerhossa 25.1.10.
Ja meillä menee tulot 70€/kk yli toimeentulotukinormin ja ainoa vaihtoehto saada se sossusta on saada maksu lastensuojelun tukitoimena.
käsittelyssä, kun eri tyyppi tekee niistä päätökset ja eri henkilö lähettää päivähoitolaskut.
ja muilla tuon virikepaikan. Eiköhän se ole ihan reilua, että itse maksat oman lapsesi kerhot tai virikepaikan.
päiväkodin johtajalle että mun lapsi tulee takas kokopäivähoitoon 26.2 alkaen. Ja se ei maksa mulle yhtään mitään.
niin saa tämän tammikuun kerhomaksun maksettua. En ala mitään turhasta, kuten perhetyöstä maksamaan.
HOIDA ITTE NE KAKARAS SAATANAN KÖYHÄ LUUSERI!
ne päivähoidolla, perhetyöllä ja sit jos kyllästyn niihin, annan ne sijaiskotiin jos joku ne häiriintyneet kakarat huolii.
päivähoito. Ne on kaikki töissä tai vanhuuseläkkeellä eikä niillä itsellään ole päiväkoti-ikäisiä lapsia. Niillä on rahaa maksaa vähän enemmän veroja.
Silloin et saa kotihoidontuen sisarkorotusta. Jos taat laitat lapsen sinne kerhoon, saat korotuksen 60e/kk. Eli maksettavaa jää 1e.
kerholainen on 4v enkä saa hänestä kotihoidontukea kuin kesäkuusta alkaen, jolloin saan sitä vauvastakin.
ja ainakin 150e maksu joka ikiselle lapselle!!!! Eihän tällainen laiskojen ja itsekäiden yhteiskunta voi enää kovin kauan toimia. Koulutusta eikä varhaiskasvatusta ei arvosteta paskan vertaa, kaikki pitäisi saada ilmaiseksi ja maksattaa muilla.
Ennen jaksoin solidaarisuuden nimissä ajatella, että köyhää lähimmäistä pitää auttaa ja että suomalainen yhteiskunta on jalo, kun maksaa köyhille niin paljon etuja. Mutta kyllä nyt on silmät auennut näkemään mitä hyvinvointiyhteiskunta on tehnyt autettujen moraalille: laiskistuttu on, ja kiittämättömyys on huipussaan!! Toivottavasti hyvinvointiyhteiskunta puretaan pian, ja kaikki saavat vihdoinkin olla oman onnensa seppiä. Minua ei ainakaan kiinnosta yhtään auttaa kaltaistasi sosiaalipummia joka tehtailee samanalaisia (tutkimukset vahvistavat) loisia maailmaan!
loisia ja syrjäytyneitä. Lienee sossullekin halvempiaa maksaa nyt se 60€/kk, kuin kalliista huostaanotosta, lasten terapioista, nuorisorikolliselle tukitoimet, alkoholistille katkaisuhoitoa ja nuoren huumehoito.
Toivottavasti nro 15 on vielä joskus rutiköyhä ja saa miettiä mistä löytää lapsilleen ruokarahat seuraavalle viikolle.
Kyllä se Siperia suakin opettaa ja tunge se solidaarisuus perseeseesi vitun keskiluokkainen demari.
että demarit ajavat köyhien asiaa. Nykyään äänestä akateemista persua, kun persut ovat oikea köyhien puolue.
Mutta säästökohteita löytyy. Alan juottaa 6kk ikäiselle puolimaitoa, niin ei tartte ostaa korvikkeita. Ja perhetyöntekijää en ota enää vastaan. Tupakasta ja kaljasta ei voi säästää, koska niitä meillä ei käytetä.
pitänee sit soittaa lastensuojelun sossulle että maksaako ne sen laskun tältä keväältä ja jos ei, sitten me otetaan meidän virikehoitopaikka takaisin.