Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kehu/hauku kestositeitä

Vierailija
05.02.2010 |

Ajattelin siirtyä kestositeisiin. Vuoto on hyvin niukkaa.

Kuinka paljon niitä pitäisi hankkia? Miten ne olisi paras pestä? Mikä merkki hyvä/huono?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämättä jäi

Vierailija
2/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän niukkoina päivinä. Bambuset alkaa haista aika pian, mutta fleecestä tehdyt on mukavan tuntuiset eikä haise. Ihoa vasten tuleva kangas on pehmeää trikoota ja ulkopuoli fleeceä. Ostin aikoinaan Beboliinasta, mutta ei taida enää niitä myydä. Helposti ompelisit itsekin, jos perustaidot osaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä riippuu siitä kuinka usein jaksat pyykätä. Kannattaa koittaa alkuun muutamalla kappaleella ja ostaa lisää jos koet hyväksi.

Itse oon pessyt 60 asteessa, 40:ssa jos ei ole tullut vuotoa ollenkaan.

Vierailija
4/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.nettiemo.fi/verkkokauppa/product_info.php?products_id=337

Kuukuppi on kätsy suureen vuotoon, mutta luonnonsienitamponi kätevämpi niukassa vuodossa. Ja oikein hoidettuna on ihan hygieninen, kestää 1-2 vuotta riippuen käyttöasteesta.

Vierailija
5/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat hengittäviä ja hyviä. Olen käyttänyt jo 5 vuotta. Molemmat ovat 100 % puuvillaa ja siivekkeellisiä, mutta Imse Vimsessä on kosteussulku ja Popolissa ei.

Tosi niukkaan vuotoon ehkä noista suositteleisin Popolia, koska ne on tosi hengittäviä, pehmeitä ja mukautuvia, pehmeää froteeta, eivätkä näy tiukkojenkaan housujen läpi. Imse Vimset on vähän jäykempiä, flanellisia, mutta myös hyviä.

Vierailija
6/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sen kanssa käydä uimassa?

Vierailija
7/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ehkä ostaa "kunnon" kestositeitä, ne on tosi suuria. Ks. esim:

http://www.kuukuppi.fi/index.php?main_page=index&cPath=1_112

Vierailija
8/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Iguleen siteitä. Ei pahaa sanottavaa, paljon mukavampia kuin kertakäyttösiteet

Mulla niukahko vuoto. Yöllä laitan tuplapikkuhousut, pysyy paikallaan

Vierailija
9/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ovat olleet hyviä.

2,5 vuotta olen käyttänyt pelkästään kestositeitä.

Minulla on 2 yösidettä kosteussululla, 7 tavallista sidettä kosteussululla, 4 tavallista kosteussulutonta sidettä sekä 4 pikkuhousunsuojaa.

Nuo pikkuhousunsuojat ovat huonon mallisia, niistä en tykkää.

Määrällisesti riitävät hyvin, pesen puolessa välin menkkoja käytetyt siteet niin riitävät varmasti vaikka menkat venyisivätkin kestoltaan.

Tavallisia kosteussulullisia riittäisi vähempikin määrä ja kosteussuluttomia tarvitsisi useamman.

Vierailija
10/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain bambupintaisista. Ne ei kutita niinkuin kertsit ja puuvillapintaiset.

Ja mulla on tosi runsas vuoto ja olen sitä varten ostanut erityisesti öiksi jälkivuotoon tarkoitettuja kestositeitä. Päivisin ekoina päivinä käytän yösiteiksi tarkoitettuja.

Mun sidemäärät:

4kpl jälkivuotoside

8kpl yöside

8kpl päiväside

8kpl pikkuhousunsuoja

ja pyykkään 2-3 päivän välein sidepyykkiä (lakanoiden kanssa pesen ja 4x vuodessa keittopesut niin ei haise).

Vierailija
11/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ommellaan kestositeet? Siis minkälaisia kankaita tarvitaan? Osaan itse ommella kyllä mut kangasvalinnoista ei ole tietoa.. Kertakäyttöisissä mulla on ongelmana alapään kipeytyminen aina kuukautisten aikaan ja erityisesti perä-aukko... Joskohan kestositeistä avun löytäisin?

Vierailija
12/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaippailijaystäväni pläjäytti kerran käteeni tukun ompelemiaan kestositeitä. Plyyshiä päällinen ja mikrokuitua sisus: Kevyitä, uskomattoman pehmeitä ja IMUKYKYISIÄ (ja mulla on ihan reippaat kuukautiset)! Sata kertaa miellyttävämpiä kuin kertikset, joissa terävät reunat ja teipit ovat aina ärsyttäneet ihoa. Toisissa sen sijaan oli armeijan jalkarättiä, ne ovat vähän kovempia eivätkä niin miellyttäviä.

Ainoa miinus on se, etteivät pysy kovin hyvin paikoillaan ja fillaroidessa alanappi painoi epämiellyttävästi.

Ällöhän niitä on peseskellä, mutta puhtaiksi koneessa tulevat eikä haisuja ilmene.

Vierailija
13/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestositeitä voi ommella helposti käyttämällä ns. tavallista sidettä kaavana. Materiaaleiksi sopii samat kuin mitä lasten kestoissa käytetään.

Tarrakiinnitystä toimivampi ratkaisu kiinnitykseen on neppari.

Suosittelen kuukuppiin tutustumista. Mulla se on ollu käytössä sekä ennen että jälkeen synnytyksen.

Vierailija
14/15 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kestovaippainfo.fi/

Lisätietoa asiasta ja tsi-osiossa tietoa materiaaleista ja kaavoja.

Vierailija
15/15 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan