Leikkejä aikuisten kielitunneille?
Onko jotain ideoita? Lähinnä vuoden kieltä opiskeille, mutta myös muille? En vaan keksi mitään...
Kommentit (16)
ainakin olen joutunut pelaa amk:ssa ammattisanastolla AIVAN liikaa!!!
Monet aikuiset ihan mielellään opiskelee ja jättää leikit leikkimättä.
* piiloutuu penkkien taa ja toivoo, ettei kysyttäisi mitään *
Olen itse ihan samaa mieltä teidän kanssa, mutta eräs ryhmä on pyytänyt leikkejä! Ajattelin siis pitää leikkitunnin, mutta koska en yleensä leiki, ei mulla ole leikki-ideoita jemmassa.
OJa mä kun olin ihan varma että täältä saisi apua!
Ap
Olen epäpätevä opettaja, saat toki viisastella, mutta näin nyt vaan on.
Ap
Enkä edes ymmärrä miksi niitä pitäisi olla. Tietysti on kiva, ettei ole vain kirjatehtäviä, mutta mun mielestä aikuisille tehdään sitten lisäksi keskusteluharjoituksia, ei mitään leikkejä.
Tietysti tyylejä on monia, ja nää on vain mun mieltymyksiä.
-hirsipuuta
-laiva on lastattu
ei nää ihan helppoja ole jos esim. laiva on lastattu leikkiä leikkii esim. verbin eri muodoilla jne.
Vai oliko siellä ryhmässä kaksi äänekästä valopäätä, jotka keksi esittää tollasen idean kaikkien nimissä? Ja nyt ne muut ryhmäläiset toivoo, ettet sinä ottanut niitä tosissaan.
mutta jos se ryhmä tosissaan haluaa jotain leikkejä, niin mitä jos kuvittelette luokkaan kokkarit, ja jokaisen pitää käydä jutustelemassa vähän jokaisen kanssa ja ensin esitellä itsensä, kysyä toisen nimeä, kertoa jotain muuta itsestään ja kysyä toisesta jotain.
kielitunneille? Yhdessä kokkausta ja reseptit+ohjeet vieraalla kielellä. Vaikka vaan lättyjä.
Entä mielikuvituskaupunki. Yksi on kauppa, yksi posti, yksi poliisi, yksi juna-asema jne. Toiset kulkevat ja ostavat muka tavaroita, poliisilta kysytään reittiapua, juna-asemalta kysellään aikatauluja ja ostetaan matkalippuja. Jne. Toimisiko tämä?
mutta jos se ryhmä tosissaan haluaa jotain leikkejä, niin mitä jos kuvittelette luokkaan kokkarit, ja jokaisen pitää käydä jutustelemassa vähän jokaisen kanssa ja ensin esitellä itsensä, kysyä toisen nimeä, kertoa jotain muuta itsestään ja kysyä toisesta jotain.
Itse asiassa luokassa pidetään tosiaan juhlat, ja juuri sille tunnille ajattelin saada aikaan jonkun leikin. Kivampi olisi minustakin, jos leikki ei olisi mikään ihan peruslastenleikki, vaan jotain vähän järjellisempää. Parasta olisi tosiaan, jos jokaisen saisi jotenkin juttelemaan muiden kanssa. Toisaalta opiskelijat kyllä tuntevat toisensa ainakin jotenkin, eli ihan silkka esittely ei riitä, jotenkin mun tulisi alustaa tuntia.
Ap
ainakin tykkäisin leikeistä kielitunneilla, ja olen kuitenkin aika ujo enkä mikään päällekäyvä pälättäjä.
ja sinä joka vetäydyt piiloon ja toivot ettei kysytä, ei sillä tavalla opi kieltä. Se on vaan rohkeasti yritettävä puhua ja osallistua
mutta älä anna heidän olla itsejään vaan jaa nimilaput, joissa nimi ja ammatti(ja sen suomennos). Näin ei tarvitse kertoa itsestään mitään. Ja vain "hienoja" ammatteja kuten lääkäri, toimittaja...
Itse asiassa luokassa pidetään tosiaan juhlat, ja juuri sille tunnille ajattelin saada aikaan jonkun leikin. Kivampi olisi minustakin, jos leikki ei olisi mikään ihan peruslastenleikki, vaan jotain vähän järjellisempää. Parasta olisi tosiaan, jos jokaisen saisi jotenkin juttelemaan muiden kanssa. Toisaalta opiskelijat kyllä tuntevat toisensa ainakin jotenkin, eli ihan silkka esittely ei riitä, jotenkin mun tulisi alustaa tuntia.
Ap
Eikö kenelläkään mitään ideoita?