raskaana ja erittäin punaiset kämmenet??
eli siis olen vähän yli puoli välin raskaana ja noin pari kk minulla on ollut erittäin tulipunaiset kämmenet, varsinkin tossa pikkurillin alapuolella, kummassakin kädessä oireet ovat symmetriset,niitä ei kutita ei kirvele eikä muutenkaan mitää ns iho ongelmaa,voiko tosiaan 20vuotiaalla olla jokin maska sairaus, mikä aiheuttaa sitten tämän, tiistaina olen menossa neuvolaan näyttämään mutta olisi kiva tietää onko kellään mitään tietoa tai kokemusta.
Kommentit (9)
mutta kutisi kämmenet ja jalkapohjat. Siinä on sikiön äkkikuoleman riski. 24v. 50% uusii seuraavissa raskauksissa. Kuulostaa ehkä joltain muulta,en tiedä.
neuvolasta mutta se on kuulemma aika epätödennäköistä kun mua ei tosiaan kutise ne kadet ollenkaan, pelottaa niin kovasti että voiko tosiaan 20vuotiaalla olla maksakirroosia, koskaan en oo ryypänny ja b hepatiitti just testattii:(
oli 1. ja 3. raskaudessa kämmeselissä ja naamassa pieniä punaisia pilkkuja... en tiedä miksi, mutta ei niistä muuta haitaa kuin kosmeettista ollut.. liittyisiköhän jotenkin hormooni toimintaan tai verenkiertoon. Siis ihon alla olivat ei mitään näppyjä.
2. raskaudessa oli tuo maksasairaus hepatoosi, mutta silloin väri ihan normaali oireena vain se kutina
kun soitin sinne niin hän oli kuulemma huolissaan kun punoitus on juuri nimenomaan kämmenissä ja symmetriset kummaltakin puolelta. ei kai nyt herranjumala ihan tosissaan näin nuorella voi olla maksakirroosia mihin kuulemma tämä oiree sopii oikein hyvin
en niihin kiinnittänyt huomiota, kunnes mieheni ihmetteli niitä vuosia sitten. Mutta ei ne vaivaa mitenkään. Olen vertaillut niitä toisten k'ääsiin, ja kyllä ne ihan erilailla punaiset on, varsinkin kämmensyrjän puoli ja peukalon alus.
mulla on kanssa siis just suurin punaisuus pikkurillin alapuolella ja peukalon seudulla, se on sellasta ajoittain laikukasta mutta kaukaa katsottuna näyttää vaan ihan melkein tulipunaiselta, oleks koskaan käyny näyttää niitä missään lääkärissä?
tietenkin mutta voisko noin nuorella olla maksakirroosi ilman niinsanottuja syitä? toivon kovasti puolestasi että ei.. hirveeltä kyllä kuulostaa että raskaus aikana joutuu edes miettimään tollasia.
täällä on siis erittäin vähä kohtalotovereita :( uyhyyy
kaikki mielipiteet ja kokemukset mitä vaan on jaettavissa... pliis.