Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adventistien koulusta...

Vierailija
04.02.2010 |

Omat kokemukseni kristillisestä, tarkoitan adventistien ylläpitämää peruskoulua ovat huonoja. Koulun opettaja pistää lapsen ilaman käsineitä ulkoliikuntaan, pakottaa kaikki syömään kasvisruokaa eli sekaruokaa ei ole tarjolla, pitää leirikouluja, jotka kestävät muutaman päivän, jossa keskellä yötäkin herättää yöllä rukoilemaan yms. uskonnollista, lehtiöön ylös kirjoittaa mitä kukin syö ruokalassa... ainakin tämän koulun opettaja toimii näin. Itse en ainakaan laita enää ikinä lapsiani adventistien kouluun. tavalliset kristilliset koulut ovat parempia, koska ne eivät edusta jotain tiettyä uskonto kuntaa. Ottakaa kantaa ! Olenko ainut, jonka lapset ovat jotuneet opettajan huonon kohtelun alaiseksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kerran päivässä söisikin kasvisaterian!

Lihansyönti on hyvin epäeettistä nykyään. Toivottavasti jatkossakin säilyy adventistien ylläpitämissä kouluissa kasvisruoka. Opinkohta se ei uskonnossa kuitenkaan ole.

Vierailija
2/10 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi alunperin laitoit lapsesi sinne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on mielestäni arveluttavaa, esim. Ellen G Whiten palvominen tai ylenmääräinen arvostaminen. Muitakin kulttimaisia piirteitä taitaa löytyä. Ystäväperhe erosi adventisteista pari vuotta sitten ja pitää sitä harhaoppina. En laittaisi itse lastani ikinä adventistien kouluun. Tiedän tosin perheen, jolla on siitä hyviä kokemuksia. Riippuu varmasti siitä, kuinka aidon yhteiskristillinen henki koulussa on. Omat lapseni ovat tavallisessa koulussa koska olen todennut, että kristillisessä koulussa on omat ongelmansa. Kristillinen kasvatus on tärkeää, mutta kristittyjen ei ole tarkoitus elää omissa ghetoissaan vaan tämän maailman keskellä, siellä missä muukin yhteiskunta pyörii.

tuumaa yksi uskis.

Vierailija
4/10 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu kaikissa kouluissa

Vierailija
5/10 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ovat ikään kuin yleiskristillisiä. Tarkoitan että lapset voivat olla luterilaisia, helluntalaisia, adventisteja jne, mutta vanhemmat haluavat ylipäätään heidät kouluun jossa kristilliset arvot korostuvat. En ole tiennyt että adventisteilla tai muillakaan olisi omia kouluja.

Vierailija
6/10 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on mielestäni arveluttavaa, esim. Ellen G Whiten palvominen tai ylenmääräinen arvostaminen. Muitakin kulttimaisia piirteitä taitaa löytyä. Ystäväperhe erosi adventisteista pari vuotta sitten ja pitää sitä harhaoppina. En laittaisi itse lastani ikinä adventistien kouluun. Tiedän tosin perheen, jolla on siitä hyviä kokemuksia. Riippuu varmasti siitä, kuinka aidon yhteiskristillinen henki koulussa on.

Omat lapseni ovat tavallisessa koulussa koska olen todennut, että kristillisessä koulussa on omat ongelmansa. Kristillinen kasvatus on tärkeää, mutta kristittyjen ei ole tarkoitus elää omissa ghetoissaan vaan tämän maailman keskellä, siellä missä muukin yhteiskunta pyörii.

Vierailija
7/10 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ottaa ensin selvää, ennenkuin laittaa lapsensa jonkun tietyn ideologian alla toimivaan kouluun.

Adventistien uskonnäkemykseen kuuluu kasvisruoka, ei lihaa, proteiini korvataan soijalla ja pavuilla. Käsittääkseni he eivät syö kalaakaan. Kananmunia kyllä.

Se että leirikoulussa herätetään keskellä yötä on ihan tavallista. Mitä muuta se uskonnollisessa adventistien leirikoulussa voisi ollakaan kuin rukousta, Herran kohtaamista yösyödämellä??? !!! Lastesi tai sinun ei pitäisi tästä olla yllättynyt eikä järkyttynyt, kun kerran tässä koulussa ovat!!

Ja se, että opettaja kohtelee huonosti oppilasta - sitä tapahtuu ihan missä tahansa koulussa, ja siellä saattaa olla semmonen perusluterilainen uskovainen opettaja..

Ja mitä tarkoitat, että tavalliset kristilliset koulut eivät edusta mitään tiettyä uskontokuntaa? Edustavathan ne - kristillistä näkemystä ja hyvinkin vahvasti! mutta luterilaisilla ja helluntailaisilla, baptisteillä jne ei ole ruokarajoituksia samalla tavalla kuin adventisteilla.

Yleiskristillinen ajattelu on kati se ekumeeninen, että hyväksytään kaikki muutkin eikä riidellä nyansseista... mutta on adventistienkin koulussa kasvisruuasta kriittisesti kommentoivia muun kristillisen uskonkunnan edustajia.

Tiedän kyllä yhden pojan joka saa adventistien ylläpitämässä koulussa lihaa / kalaa, koska on allerginen soijalle.

Omaa lastani en voi laittaa adventistien kouluun, koska minulle ei takuuvarmasti luvattu että soija korvataan lihalla, koska lapseni on soijalle allerginen. Selitettiin vain miten terveellisiä pavut ovat ja miten ruoka on monipuolista ja soijaa on hyvin vähän. Kuitenkin sitä on esim. hernekeitossa lihan asemasta.

Vierailija
8/10 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on myös kaksijakoinen. Tampereen koulu saa varauksettoman tukeni, se on hieno koulu jonne tulijoita riittää ja opetuksen taso on hyvää. Muiden koulujen pienet resurssit ei valitettavasti voi olla näkymättä opetuksen tasossa.

Adventtikirkossa olen myös käynyt ja todennut sen kaikkea muuta kuin lahkoksi! Se on kirkkokunta, iso ja kansainvälinen, ei mikään salaseura. Ja hyvänä puolena on, että naisilla on siellä paljon vapautta ja valtaa! Myös keskustella saa, ja ajatella itse. Seurakunnassa onkin yliedustettuna korkeasti koulutettu väestö.

Vierailija
9/10 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljon adventisteja ja vain muutama on kasvissyöjä. Se ei ole mikään uskonkohta, enemmän vanha tapa, joka on muuttunut täysin jo.

Vierailija
10/10 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen koulu kuulemma onkin ihan hyvä. Suomi24 palstalta olen lukenut sitten kaikenlaista muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi