Minä jään hoitovapaalle 3-v asti, koska
tunnen itseni, ja tiedän työstressin tulevan hyvän ja tasapainoisen perhe-elämän esteeksi. Haluaisin olla vahvempi, mutta koska en ole, elämme pienemmillä tuloilla ja teemme tässä myönnytyksen. Laiska en ole, vaan ylitunnollinen, vaativa ja ylikiltti, ja kuormitun töissä jatkuvasti liikaa. En halua uhrata vielä lastanikin ylikilttiyden ja vaativuuden alttarille. Olen tästä piirteestäni kärsinyt niin paljon.
Kommentit (2)
vielä vuoden, yli 3vuotta ollut jo kotona kahta lasta hoitamassa. Epäsäännölliset työajat ei houkuta lapsien kanssa. Päivähoidot epäilyttää pienessä paikassa. Jos äidin työaika alkaa esim klo 12, tuntuisi järjettömältä pitää lapsia hoidossa 8-16 kun aamuisin saisi heräillä rauhassa. Muutenkin nautin kyllä. Ihanan kiireetöntä elämää :)
Jokainen tekee omat valintansa omista lähtökohdistaan.
Itse taas palasin töihin lapsen ollessa 1 v 2 kk. En olisi jaksanut enää kotona oloa. Koin sen henkisesti raskaaksi. Nautin työssäolosta; saan tyydytystä työstäni ja tunnen olevan parempi äiti, kun elämässä on tasapaino työn ja perhe-elämä välillä. Onneksi lapsella on hyvä hoitopaikka, jossa viihtyy.