Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä kuulostaa, sainko hepulin turhasta?

Vierailija
04.02.2010 |

Meillä on käyty keskustelua, siitä jotta mies jäisi kotiin vanhempairahakaudelle nuorimman kanssa ja minä menisisn töihin. Nyt sitten on tullut sopivatyö etteen jota ajattelin hakea. Työ alkaisi maaliskuun lopussa ( jos siis sen saisin. Mutta meillä on sitten kesäkuun alussa 1.5 viikon reissu. No sanoin sitten miehelle, että reissu pitää varmaan peruuttaa jos töihin mnen, niin ukko sanoi että ei kun hän lähtee sitten lasten kanssa yksin.. Mä sanoin siihen aika tiukan ein, ja mies siitä sitten hölmistyneenä, että miten niin ei. Sanoin etten tahdo olla lapsista enkä varsinkaan vauvasta erossa niin kauaa johon mies reagoi, etten luota häneen.. Vaikka kyse ei ole siitä etten luottaisi vaan siitä etten kertakaikiaan halua olla erosssa lapsista. Ihan tarpeeksi tekee tiukkaa minun luonnolleni, että mies jäis kotiin ja minä menisisn töihin enkä sais kokea kaikkea vauva-ajan juttuja. No mies sitten päätti tosiaan että mä olen epäreilu enkä luota, ja minä aloin kiljumaan ja itkemään ettei kyse ole siitä enkä ole niin sanonut , vaan kyse on siitä kuin minulta revittäs käsi irti. Enkä voi kuvitella olevani erossa niin pitkään varsinkaan vauvasta.

Ääh koko mun sepustuksenikin on ihan sekopäinen..

No tulin sitten lopulta tulokseen, että en hae koko työtä jos se aihuttaa tällaista... kai tässä pitää asiat vielä jutella illalla kun ukko tulee töistä kotiin..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja murehdit. Hae ja saa nyt ekaksi se työpaikka, käy siellä pari kuukautta ja pohdi kesäkuussa mahdollista lomaa uusiksi. Kyllä ihmiset kans aiheesta riidan ja itkun aikaiseksi saa.

Vierailija
2/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyydät sieltä sitten tarvittaessa lomaa reissuanne varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti varmasti aikasi menisi uuden työn merkeissä kun muu perhe lomalla. Itse tod.näk. päästäisin miehen lasten kanssa reissuun jos hän haluaisi lähteä :)

Vierailija
4/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko asia jää hysteerisen "hepulin" varjoon. Asioita ei hoideta möykkäämällä eikä kiljumalla.

Teidän kannattaisi puhua asiasta suoraan. Ja jos mies haluaa ehdottomasti matkalle, sinun on päätettävä jäätkö pois matkasta vai töistä.

Toisaalta ihmettelen miestä, joka lähtee lasten kanssa vaikka vaimo pyytää ettei lähtisi. Kommunikointikurssille ensin?

Vierailija
5/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko pyydät palkatonta lomaa reissun ajaksi tai mies lähtee reissuun mutta lyhentää sitä. Mieshän on ollut erossa lapsista koko niiden iän suuren osan päivästä, lienee ihan ymmärrettävää että sun reaktio vaikuttaa aika järjettömältä.

Vierailija
6/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Miehesi kannattaa hakea eroa mahd pian, koska teillä tulee olemaan vastaava sota joka ikisestä asiasta, josta koet jääväsi paitsi.

2. Haet sitä työtä ja otat loman jos saat

3. Tietty mies menee lomalle lasten kanssa.

Vierailija
7/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt huvittaa..

meillä ei tule joka asiasta tällaista hepulia, Mies oli edellisen muksun kanssa myös vanhempainrahakaudella kotona ja minä töissä...

ollaan muuten oltu 20 vuotta yhdessä...

On totta että varsinkaan pienessä kylässä ei paljon töitä ole tarjolla joten pakko se on hakea, eihän se ole varmaan saako sitä edes...

-ap joka selvittelee ajatustaan. Tosin 1.5 viikon ero tuntuu kamalan pitkälle.

Vierailija
8/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-kuista yleensä vielä imetetäänkin.

En pystyisi edes 3-vuotiaasta olemaan viikkoa erossa. Aivan kamala ikävä tulisi.

Ilman muuta menette reissuun yhdessä tai sitten ei koko matkaa ollenkaan.

Vierailija
9/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna nyt ihmeessä toisen lähtee lomalle.

Vierailija
10/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei lähes kahteen viikkoon näe.

En suostuisi ap:n tilanteessa. Toisaalta mikset pyydä palkatonta lomaa, luulisi että tuon ajan saisit olla pois.

Vierailija
11/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mieti sitten uudelleen jos satut saamaan työn. Vaikuttaa vähän, että et olisi ihan valmis menemään töihin ja heijastat sitä tuohon matkajuttuun.

Vierailija
12/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain voi olla vauvasta erossa yli viikon.

Mulle tulee ainakin tosi paha olla, jos olen edes vuorokauden pois vauvan luota.

Vierailija
13/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemään töihin vauvan ollessa alle 6kk, joten hän ei ole niitä kaikkein vauvariippuvaisimpia äitejä. Silti 1,5 vkoa kuulostaa pitkältä ajalta, MUTTA lomamatka ei todellakaan voi olla ainoa syy lykätä töihin menoa. Yleensä keväällä palkattaville työntekijöille annetaan ihan mukisematta 1-2 vkoa palkatonta kesälomaa, tosin aina sen ajankohtaa ei voi ihan vapaasti päättää. Jos pystytte vetkuttamaan matkapäätöstä siiheksi, kun saat työpaikan, tehkää niin. Sitten kysyt duunssa aloitettuasi, että voitko pitää 10 päivää lomaa kesäkuun alussa. Jos se ei onnistu, muuttakaa lomasuunnitelmia.

Vierailija
14/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..en itsekään haluaisi että muu perhe matkustaisi ilman minua. Tulisi järkyttävä ikävä ja muutenkin perhematkat ovat mulle niin tärkeitä. Eikö sitä reissua voisi mitenkään siirtää niin että pääsette kaikki mukaan? Tai vaikka järjestää niin että pääsisit osaksi aikaa mukaan tms.? Nyt tosiaan varmaan koko asia on jäänyt riitelyn ja hysterian alle, joten koita rauhoittua ja puhua miehelle rauhallisesti uudelleen ajatuksistasi.

Vierailija
15/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin haet töitä, sitten JOS saat sen murehdit lopusta. Ekaksi voit yrittää saada lomaa, ja vasta sitten jos se ei onnistu, murehtia lisää. Toisaalta olen samaa mieltä että en haluaisi minäkään olla erossa vauvastani... Eli sikäli kyllä ymmärrän sinua.

Vierailija
16/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole valmis.. Lähinnä rahalliset syyt tähän on ajamassa. Tuo työ olis n. 2 km päässä ja miehen työ on 60km päässä. Jo pelkästään bensoissa tulis hurjaa säästöä. Ja tosiaan kun asutaan pikkuruisella paikkakunnalla, tääll nuita töitä ei puussa kasva, ja kun selainen tulee vastaan on melkein pakko hakea jotta saa jalan oven väliin..

Ja mitä tuohon lomamatkaan tulee on kyse meidän seuran järjestämästä isommasta tapahtumasta. Eli käytännössä sitä ei voi siirtää mihinkään vaan se on silloin heti koulujen loputtua. Eli jos ei sinne silloin pääse niin sinne ei todellakaan pääse muulloin..

No enköhän minä käy tuolla kylillä huomenna ja piipahdan siellä juttelemassa tuosta vapaasta paikasta...

Ja tosiaan mieluiten minä kotona olisn tytön kanssa varsinkin kun kyseessä on meitin viimoinen vaavi.

Vierailija
17/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä kylissä vaan on vähän sekin, että nuo työt menee "kulissien takana" sukulaisille tai tututn tutulle. Eli kaiketi sekin tässä vähän turhauttaa. Kun tietää, että töitä pitäis löytää tästä läheltä. Mutta tavallaan ei halua irottautua tästä kodista ja lapsista. Ja sitten vielä typerä ajatus takaraivossa, että turhaan haen, kun sen saa kumminkin joku sikon kummin kaima..

Kummasti tämä kirjoittaminen avaa ajatuksia. On se hyvä, saan sitten selkeytettyä ajatuksiani järkevämmin miehelle..

Vierailija
18/18 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen päästänyt miehen lasten kanssa lomalle silloin kun olen itse joutunut olemaan kesän töissä (hoitovapaan jälkeen sain työpaikan alkukesästä).

Ainoa syy kieltää mieheltä lomailu lasten kanssa olisi se että imetän.

Olihan se yksin oleminen hieman outoa ja oli minulla huolikin lapsista, mutta nopeasti se aika meni :)