Mitä mieltä nimestä Maija?
Olen ajatellut että Maija voisi olla hyvä nimi tyttärellemme. Minkälaisia mielikuvia nimi herättää?
Kommentit (16)
Luo kuvan reippaasta ja omatoimisesta tytöstä/ naisesta. Sopii pikkutytölle ja aikuiselle naiselle yhtä kivasti :)
Olisin antanut tytöllemme nimeksi Maija, jos sukunimemme ei olisi alkanut M:llä
Hyvän ystäväni nimi on Maija, ja tämä Maija on kaunein nainen mitä tunnen- niin sisältä kuin ulkoa.
Eli mulle tulee mieleen tosi sympaattinen ja kiva ihminen. Voisin aivan hyvin antaa nimen omallekin tyttärelle, jos sellainen jostain ilmaantuisi.
Äidin pikku prinsessa 6 kk nukkuu tuolla sängyssään. Neiti oli heti syntyessään ihan Maijan näköinen joten ei ollut nimen anto vaikeeta :)
Minusta Maija on semmoinen lämmin nimi, maaseudun tyttö. Aika reipas, hellä.
En sitten tiedä olenko itse semmoinen, ehkä. :)
Olen tuntenut vain kivoja Maijoja, joten positiiviselta kuulostaa nimikin.
Myös mun mielestä Maijasta tulee mieleen reipas ja lämmin ihminen. Maijat ovat myös mielestäni kaunottaria.
Ehkäpä tuosta tiitiäisestä Maija vielä tulee. Eikä Meija niinkuin mies yrittää tuputtaa.
Oli yksi vaihtoehto meidankin tytolle, vaikka siihen ei sitten paadyttykaan ...
Kiva nimi, tykkaan kovasti!
no siis se lapsi on jo olemassa koska nyt on jo 2019, mutta mä tunnen vain yhen Maijan joka on ärsyttävä. mun kuva Maija nimisestä tytöstä on ylienerginen ja ärsyttävä. se nimi kuulostaa iha hirveeltä. mut älkää kuitekaa antako mun mielipiteen vaikuttaa. antakaa kauniille lapselle minkä nimen haluatte:) <3
En tykkää.
Mai, Maria, Maisa ovat parempia.
Maija on ihana. Voisin antaa itsekin, ellei lähi suvussa ois jo Maijaa. Huippu tyyppi muuten
Vierailija kirjoitti:
jonka toinen osa on Maija, koskaan sitä ei ole käytetty ja lapsena ja nuorena olin sitä mieltä että ihan sama jos nimekseni olisi annettu Liisa-Tyttö, nykyisin pidän Maija nimestä. Vaikka en yhdistettynä etunimeeni, mielestäni ne eivät sovi yhteen.
Heh, mulla on kanssa yhdysnimi, jonka toinen osa on Maija, enkä käytä sitä kun se ei mielestäni sovi yhteen ekan nimen kanssa.
jonka toinen osa on Maija, koskaan sitä ei ole käytetty ja lapsena ja nuorena olin sitä mieltä että ihan sama jos nimekseni olisi annettu Liisa-Tyttö, nykyisin pidän Maija nimestä. Vaikka en yhdistettynä etunimeeni, mielestäni ne eivät sovi yhteen.