Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi oletatte, että lihavat ovat tyhmiä?

Vierailija
03.02.2010 |

Aina saa lukea näitä stereotypioita, joiden mukaan "lihavat eivät tajua miten pitäisi syödä oikein jne".

Jos on laihduttanut lähes koko elämänsä kuten minä, tietää tasan tarkkaan miten PITÄISI syödä.

Osaan kaloritaulukot ulkoa, olen kokeillut painonvartijoita, karppaamista, kaalisoppadieettejä ja vaikka mitä.

Olen nyt tehnyt pysyvän elämänmuutoksen, yritän syödä pääasiassa terveellisesti ja kevyesti, ja liikun joka ikinen päivä.

Silti minulla on edelleen ylipainoa.

Haluan sanoa, etten ole laiska enkä tyhmä, satun vain olemaan "herkästi rasvaa varastoiva".

Jos syön salaattia viikon, ja sen jälkeen yhden pizzan, lihon heti kilon (tämä vain kärjistetty esimerkki).

En jaksa jokaista syömistäni tarkkailla elämäni loppuun saakka, koska elämästä pitää joskus nauttiakin.

Suurimpia painosta ja lihavien typeryydestä ja saamattomuudesta jeesustelevia ovat ne, jotka ovat ns. syntymälaihoja.

Tiedän sataprosenttisella varmuudella liikkuvani enemmän ja syöväni vähemmän, kuin hoikka ystävättäreni.

Olemme erilaisia, miksi sitä ei voida hyväksyä?

Minä en vihaa laihoja naisia enkä koe heitä uhaksi, joten miksi minuun kohdistuu niin paljon vihaa?

Pelkäättekö itse lihomista niin, että ette kestä ylipainoisia ympärillänne?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se fakta nyt ona vaan, että jos syö enemmän kuin kuluttaa niin lihoaa. pidän lihavia tyhminä sen takia, etteivät arvosta itseään sen vertaa, että pitäisivät huolta terveydestään. Jos suklaa ja pizza korvaavat elämässä liikuntaa ja muita normaaleja iloa tuottavia asioita niin jotain on pielessä. Sitten, kuten ap:n tapauksessa pitää kovastikin todistella itselleen ja muille kuinka on "herkästi lihoavaa sorttia", "isoluinen" jne. Itse olen johtotehtävissä ja kyllä mieluummin palkkaan aina laihan kuin lihavan työntekijän.

Vierailija
2/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harrastaa liikuntaa. Mistä kumpuaa käsitys, että jos on yhtään ylipainoa, mussuttaa pitsaa jaa suklaata.. Ihan tavallaista terveellistä ruokaa syömällä on helppoa pysyä lievässä ylipainossa, jos syö sitä liikaa.

t. eräs tällainen (akateeminen äiti, entinen laiheliini)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se fakta nyt ona vaan, että jos syö enemmän kuin kuluttaa niin lihoaa. pidän lihavia tyhminä sen takia, etteivät arvosta itseään sen vertaa, että pitäisivät huolta terveydestään. Jos suklaa ja pizza korvaavat elämässä liikuntaa ja muita normaaleja iloa tuottavia asioita niin jotain on pielessä. Sitten, kuten ap:n tapauksessa pitää kovastikin todistella itselleen ja muille kuinka on "herkästi lihoavaa sorttia", "isoluinen" jne. Itse olen johtotehtävissä ja kyllä mieluummin palkkaan aina laihan kuin lihavan työntekijän.

Sinun ei siis tarvitse valaista minua, että ylipaino tulee siitä jos syö enemmän kuin kuluttaa. Määrä vain vaihtelee eri ihmisillä. Toinen voi syödä 3000 kaloria päivässä lihomatta, toinen lihoo 1500 kalorilla. Tällöin 1500 kalorilla lihovan pitää vahtia syömisiään paljon enemmän kuin tuon 3000 kalorilla lihovan. Ymmärrätkö sinä tämän? Ymmärrätkö ihan varmasti? ; )

PS: Et taida olla kovin pätevä johtaja, jos valitset työntekijät vain sillä perusteella, että ovat laihoja.

Omalla työpaikallani on useampikin lihava ihminen, ja kaikki ovat hyviä työntekijöitä.

Eivät sen huonompia tai parempia kuin laihatkaan.

Vierailija
4/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat ne laihat jotka ovat tyhmiä eivätkä ymmärrä tosiasioita. vain lihava voi ymmärtää ruokavaliosta!

Vierailija
5/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis urheillut alle kouluikäisestä, painan 10 kiloa enemmän kuin päältä päin katsoessa veikkaisi ja kulutan levossa n. 2400 kcal päivässä, treenipäivänä helposti yli 3000.

Pyöreiltä ystäviltäni kuulen usein samaa: helppohan sun on olla kun sä saat syödä niin kuin haluat. Se ärsyttää, ja saa pitämään huonoa kuntoa myös älyllisen laiskuuden merkkinä. Fakta kuitenkin on se, että vaikka ihmisten aineenvaihdunnassa on yksilöllisiä eroja, noiden erojen merkitys vähenee kunnon kasvaessa. Ystäväni voisivat siis helposti syödä myös mitä haluavat, jos vain treenaisivat lihaksistonsa siihen kuntoon, että kroppa kuluttaisi myös levossa.

Toinen seikka, jossa eroamme on treeni. Toisinaan kuulen myös, siitä että ei ole reilua, että vaikka liikumme "yhtä paljon", minä voin silti syödä enemmän lihomatta. No hmm, katsotaan lähemmin:

1)olen valmiiksi hyvässä kunnossa, joten kulutan enemmän teen mitä hyvänsä - tämän voi pyöreä ystävä kuitenkin ratkaista tekemällä töitä saavuttaakseen hyvän kunnon, silloin MYÖS hän alkaa kuluttaa enemmän

2)olen paremmassa kunnossa, joten jaksan tehdä samassa ajassa tehokkaamman ja kaloreita kuluttamvamman treenin. Jos esim. lenkkeilen lihavan ystävättäreni kanssa saman ajan (uhtä paljon?), hän on juossut 5.5, minä 10 kilometriä.

3)olen tottunut liikkuja, joten osaan tehdä tehokkaammin kuin liikkumaton ystävä. Jos olemme yhdessä salilla tekemässä periaatteessa samoja asioita saman ajan, minä olen se, joka tekee sarjat keskittyneesti ja kurinalaisilla palautuksilla, hän se, joka pitää runsaasti juttelu-, juoma- ja lehdenselailu taukoja kuin huomaamattaa. Se on tottumuskysymys.

Minä osaan, jaksan ja kulutan, koska olen tehnyt sitä yli 20 vuotta. Epäreilua se on korkeintaan siltä osalta, että minulla on äiti, jonka mielestä liikuntaharrastus on hyvä olla ja olen oppinut nauttimaan liikunnasta pienestä pitäen. Sitä iloa ei kuitenkaan ole koskaan myöhäistä löytää - takamatkalta on tietysti tultava, mutta ei kohtuuttomasti jos ei kilpaurheilla aio.

99% tapauksissa ylipaino tai huono kunto on oma valinta. Minulla ei ole mitään sitä vastaan, ei kaikkien tarvitse olla atleettisia. Se mikä JOISSAKIN pyöreissä/lihavissa ärsyttää on kuitenkin se, että tämä yritetään kieltää ja vetäytyä vastuusta omasta fyysisestä kunnosta. Hyvä kunto vaatii töitä keneltä tahansa. Huomautettakoon kuitenkin, että se ei ole uhraus - pidän siitä, miltä urheilu tuntuu [ja ne endorfiinit ;)].

JOillakin taktiikka on jopa hyökkäävä: jos BMI on alle 25, olet luikku, rimpula, anorektikko, pikkutyttö ja vain henkisesti sairaat miehet katsovat sillä silmällä. Lihava nainen on ainoa naisellinen ja oikea nainen - ainoa nainen jolla voi hyväksytystä olla muotoa ja sex appealia.

Tämä ärsyttää ja saa pitämään ihmistä jotenkin älyllisesti epäpätevänä. Jos on lihava, olkoon. Ei sitä tarvitse rythyä selittelemään.

Vierailija
6/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta kuin tyhmyyttä, jos tieten tahtoen elää kropassa, joka on riski terveydelle.

Vierailija
7/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopiva ravinnon koostumus ja määrä ja pysyttävä siinä. Lihaskunnostaankin on huolehdittava.

Lihavilla on mielestäni usein jotain vialla pään sisällä > Herkuttelu ei ole kohtuullista. Nautinnon eteen ei työskennellä, vaan halutaan väitön tyydytys. Vatsa syödään täyteen, vaikka oikein olisi jättää se puolilleen, jolloin ruoansulatuskin olisi vaivatonta.

Vierailija
8/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskuus / itsekurin puutos. Martti Ahtisaarta tuskin kukaan pitää tyhmänä. Lasse Lehtinenkin on varmasti aika älykäs mies. Ylipaino ei mitenkään katso älykkyysosamäärää, mutta toisilla on vain erinlainen asenne. Heitä haittaa oma painonsa vähemmän kuin muita, he antavat itselleen luvan olla lihava.

En pidä lihavia tyhminä. Mutta minua ärsyttää suunnattomasti maksaa lihavien ihmisten aiheuttamia sairaudenhoitokuluja veroistani. Voisitteko te lihavat ottaa jonkin vakuutuksen, josta sitten itse maksaisitte ne verenpainelääkkeenne ja insuliininne?

Vierailija
9/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihavilla ole sairauksia!!! itselläni 30kg ylipainoa(koko ikäni ylipainoa). Verenpaine hyvä, kolesteroli hyvä, sokerit hyvät. Kaikenlisäksi kuntotesteissä olen pärjännyt paremmin kuin laihat ystäväni! Repikää siitä!

Vierailija
10/10 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään muuta kuin tyhmyyttä, jos tieten tahtoen elää kropassa, joka on riski terveydelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä