Harmittaa, kun mies vain lihoo ja lihoo
Miehen isä painaa jotain sata kiloa (ei ole kovin pitkä) tai yli ja on oikeasti tosi läski, miehenikin on aina naureskellut hänelle ja ollut oikeasti huolissaan isänsä terveydestä. Eihän sellainen läskikerros hyvää tee sisäelimille ja muulle keholle.
Nyt sitten mies on alkanut itsekin lihoa. On nyt reilut 30 ja jokaisena viimeisenä viitenä vuotena painoa on tullut pari kiloa lisää. Lihominen on hidasta, mutta varmaa ja nyt nyt alunperin hoikalla miehellä on jo selkeä vatsa. Mies käy kuntosalilla muutaman kerran viikossa, mutta se ei auta. Ilmeisesti syö (ja joskus juo) sen verran että läskit eivät vain lähde, vaikka lihaksia tulisikin. Ei sitä isoa navan kohdalla olevaa uloketta voi hyvällä tahdollakaan lihakseksi luulla.
Joku voisi sanoa, että asia ei minulle kuulu, mutta harmittaa vilpittömästi sekä miehen terveyden että ulkonäön takia. Seksikään ei tunnu aivan samalta, kun maha alkaa häiritä jo ihan käytännön toimia. Mitä ihmettä teen, pitääkö vain kestää?
Kommentit (23)
vuosien varrella. Mullakin kolme lasta ja ikää kohta 40, elämässäni olen painanut maksimissaan 78 kg, ja synnytyksen jälkeen enää 68. Mut ihra on inhottavaa, vie seksihalut, onneksi mulla ja miehellä ei ole tätä ongelmaa. Onneksi olette ymmärtäväisiä miestenne suhteen, mä en olisi tän asian suhteen sitä. Miten joku voi syödä itsensä 65 kiloisesta satakiloiseen? Mut eihän mun tarvikaan ymmärtää.
omasta näkökulmastaan... Etkö ymmärrä, että ihmiset ovat yksilöitä?
Jotkut lihovat todella helposti, kun taas toiset eivät millään. Mikä meriitti sinulle on se, ettet ole lihonut?
Minä kuulun juuri niihin, joilla paino on heitellyt elämän aikana 56-kilosta 115-kiloon (eli vielä enemmän kuin esimerkissäsi).
Joka painossa olen miehelleni kelvannut.
Minä lihon niin helposti, että vaikka harrastan liikuntaa JOKA päivä (lenkkeilyä), ja syön terveellisesti, joudun silti vahtimaan painoani koko ajan.
En ole tyhmä, olen vain herkästi lihova.
Miehessäni parasta aikanaan oli timmi urheilijan vartalo ja yksi niistä syistä miksi hänestä edes kiinnostuin. Toki hän on mukava ihmisenäkin.
Lasten myötä mies alkoi liho ja lähipiirikin naureskeli että mies kasvattaa myös vauvamahaa. Vaan hänelle e maha jäi kun omani hävisi. Miehen suvussa on sydän- ja verisuoniatuteja. Miehen isälle joka ei hänkään kovin vanha vielä ole tehtiin juuri pallolaajennut. Miehen miespuoliset sukulaiset ovat järjestään alkaneet laihduttaa j uusineet elämäntapansa saatunaan jonkin vakavan sairauden jota liikapaino edesauttaa. Eli olen huolissani myös mieheni terveydestä todella paljon.
Lisäksi minusta läski ei ole esteettisesti kaunista ja valitettavasti en koe miestä kovin haluttavana kun silmät osuvat ensiksi läskeihin. Tämä vaikuttaa halukkuuteeni vaikka järkeistää yritän että sama ihminen kyseessä. Lisäksi kyllä se liikapino vaikutta seksiin kun mies ei enää pysty olla esim. lähetyssaarnaajassa kun minä litistyn enkä pysty hengittämään, en pysty kietomaan jalkojani miehen vyötärön ympäri kuten ennen jne. Eli kyllä se vaikuttaa ihan käytännössäkin. Pieni liikalihavuus toki ei vaikuttanut mutta nyt kun miehellä reilusti ylipainoa niin kyllä sen huomaa.
Olen koettanut kaikkea mahdollista mutta ei tepsi. Kannustanut miestä liikkumaan, lähtenyt mukaan elämätaparemonttiin jne mutta ei. Mies kyllä ona puhuu etä pitäisi laihduttaa ja aloittaa jonkin projektin kuten sauvakävelyn ja karppauksen mutta ne lopahtavat muutamassa viikossa.
Sympatiat siis ap:lle. Tiedän miltä susta tuntuu.
"Ukkosi" on sen verran nuori, että tuon ikäiset pysyy väkisinkin laihoina (ellei salille eksy, silloin tulee lihaksia)
Jos kuitenkin tuo hoikkuus oikeasti häiritsee, niin älä huoli. Kunhan nuo herkut ja roskaruoka maistuu vielä tuonne 30 ikävuoden yli niin sitten alkaa vatsamakkaroita kertyä (kunhan muistat, että pidetään aerobinen liikunta nollissa)