Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lapsilla olla hoitopaikka valmiina, jos ilmoittaudun työttömäksi työkkäriin?

Vierailija
03.02.2010 |

Haluaisin siis hoitaa lapset (5- ja 3-vuotiaat) kotona, mutta jostain olisi tulojakin saatava.

Jos ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi, pitääkö minun hankkia etukäteen hoitopaikat lapsille odottamaan, tai laittaa heidät jo hoitoon, vaikka itse olisin työttömänä kotona?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä työkkärille kelpaa sekin, että on joku mummi tms varalla. Kunnanhan on annettava hoitopaikka 2 viikossa äkillisen työllistymisen vuoksi.

Meillä työkkärissä sanottiin, etteivät oleta mun pienten lasten äitinä olevan valmis tänään tai huomenna töihin, mutta viikon sisällä kyllä. Näin siis joku tae on oltava, että saa lapset jonnekin jos työllistyy.

Vierailija
2/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla pitää olla jo nyt kuitenkin sellainen varahoitopaikka, että voit käydä työhaastatteluissa yms. Eli haastatteluista et voi kieltäytyä siihen vedoten, ettei ole lapsille paikkaa siksi aikaa, jos kerran olet työtön työnhakija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen työttömänä työnhakijana ja lapset kotona, ei hoitopaikkoja. Ei meillä ainakaan ollut ongelma tämä. Kunnan kuitenkin on järjestettävä se hoitopaikka 2 viikossa jos ilmoittaa saaneensa töitä.

Vierailija
4/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunta on velvollinen etsimään hoitopaikan 2 viikossa jos satut työpaikan löytämään.

Vierailija
5/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin maanantaina työkkärissä ja sielt sanoivat että se kaks viikkoo on se minimiaika, että hoitopaikan voi hakea. Mutta mulle se ihminen siel oli tosi reilu, ei pakottanut minnekkään kursseille, ehdotti vaan paikkoja minne voin hakea, mutta tilannetta vaikeuttaa se, että minulla ei ole autoa ja täälläpäin nuo julkiset eivät liiku kovin usein :/

Vierailija
6/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varahoitopaikkoja.

Työnhakua tietysti helpottaa jos lapsilla on hoitopaikka :)

Vierailija
7/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummia, kummia tai naapurintätiä, joka katsoo lapsia sen aikaa, kun käyt mahdollisessa haastattelussa tms. t.2+3

Vierailija
8/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä tuossa mummeja lähistöllä parikin kappaletta, joten työhaastattelut tai muut yllättävät menot hoituvat.

ap

Vierailija
9/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunta on velvollinen etsimään hoitopaikan 2 viikossa jos satut työpaikan löytämään.

Esim. Helsingissä hoitopaikka on oltava. Tästä mulla on ihan omakohtainen kokemus. Katsos, kun niitä hoitopaikkoja EI saa kahdessa viikossa, vaikka niissä ohjeistuksissa lukisi mitä.

En toki tiedä onko ap missä päin Suomea, mutta kysykää nämä asiat sieltä työkkäristä, älkää täältä!!

Vierailija
10/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi velvoittaa sitä, mutta siellä saatetaan kyllä kysyä asiasta.

Vierailija
11/11 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Helsingissä hoitopaikka on oltava. Tästä mulla on ihan omakohtainen kokemus. Katsos, kun niitä hoitopaikkoja EI saa kahdessa viikossa, vaikka niissä ohjeistuksissa lukisi mitä. En toki tiedä onko ap missä päin Suomea, mutta kysykää nämä asiat sieltä työkkäristä, älkää täältä!!

Mikään laki ei vaadi, että lapsilla on oltava päivähoitopaikka työkkäriin ilmoittautuessa.

Työkkärissä voi olla työnhakijana, vaikka olisi vielä äitiyspäivärahakaudella, tai vaikka saisi kotihoidontukea.

Eri asia sitten, onko oikeutta työttömyyspäivärahaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan