G:Osallistuuko vauvasi FinIP-rokotetutkimukseen?
Kommentit (14)
en halunnut sitä vertailurokotetta vauvalleni. Mieluummin maksan itse rokotteet.
Yli 1v. saa a-hepan ellei pneumokokkia, alle 1v. b-hepan.
en suostu että omat lapseni ovat koekaniineja uusille rokotuksille.
me ollaan yhdessä toisessa pneumokokki-rokotetutkimuksessa
Mun lapset ei ole mitään koekaniineja!
Ja jos jotain haluan voin sen maksaa itse, ei sen varjolla taritse mihinkään tutkimukseen mennä.
Pneumokokkirokote on sama minkä voi ostaa apteekista ja vastaavasti hepa a ja b myös ostettavissa. Eli ainut on se ettei tiedä kumman saa.
Halusimme lapsellemme joka tapauksessa pneumokokkirokotteen. Olemme ottamassa myös AB-hepatiittirokotetta, mutta vielä ei ole saatu aikaiseksi (lapsi kohta 1,5 vuotta). Rokotetutkimuksessahan ei saa tietää, mitä rokotetta lapsi saa, tutkittavaa vai verrokkia. Haluamme joka tapauksessa lapsellemme molemmat rokotteet, joten ei ollut järkeä osallistua.
Pyyntöjä (kirjeitä) tulee kyllä tasaisin välein, ja pari kertaa on soitettukin tutkimuksen tiimoilta. Mutta emme siis sovellu tutkimukseen, koska lapsellamme on jo kyseinen rokote.
Mulle on sikäli ihan sama mitä kukin haluaa tehdä oman lapsensa kanssa mutta ärsyttää kun mammat ei ota selvää asioista vaan ihan tosissaan ottaa kantaa ilman sen parempaa tietoa. Eli samaa rokotetta laitetaan ihan ostettuna ja rokotteen saa tietää ensi vuonna. Mikä tässä on niin kamalaa tai koekaniinimaista?!
osallistuu. Neuvolalääkäri kertoi toisen rokotteen annossa, että he uskovat meidän alueen neuvoloiden saaneen sen pneumorokotteen, kun jälkioireet ovat sen mukaiset. Mutta eihän sitä varmaksi voi tietää ennen kuin ensi vuonna.
En ajattele lastani koekaniinina siltikään.
meidän lapselle ei ole tullut mitään. Mutta joillekin on tullut, ja niistä päättelivät. En edes muista puhuiko pelkästä kuumeesta vai oliko jotain muutakin.
T. 11
Suhtaudun näihin rokotetutkimuksiin nihkeästi. En halua omaa lastani niihin.
meillä sai sen ja oli samana iltana niin kipeä ettei mitään rajaa. kuumetta todella paljon ja paikat tuntu olevan kipeitä. ennen ei ole tullut mitään. mut koska yli 1v. niin kyseessä on sitten pneumokokki tai hepatiitti a. saa kattoa, kuullaan ensi vuonna;)
markkinointi. Kaksi kirjettä olen jo kotiini siit saanut. Ja kuulinkin sitten tutulta neuvolatädiltä, että tutkittavia on liian vähän tällä hetkellä.
Haluaisin kyllä pneumokokin, mutta en vauvalleni sitä Hepa B:tä , minkä sais ehkä vertailurokotteena.