Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

45v ja raskaana, jaksaako enää?

Vierailija
02.02.2010 |

Meidän kuudesta lapsesta enää kaksoset asuvat kotona ja hekin lähtevät ensi syksynä ammattikouluun ja luultavasti muuttavat toiselle paikkakunnalle.

Meillä on jo lapsenlapsia ja ehkä tuonkin takia tuntuu vähän oudolta, että saisimme vielä vauvan. Raskauteni on muutenkin pienoinen ihme, koska esikoista lukuunottamatta raskaudet ovat saaneet alkunsa hoidoilla ja luomuraskaus oli erittäin epätodennäköinen. Tästä huolimatta olen käyttänyt hormonikierukkaa ja olin menossa sterilisaatioon, mutta se nyt siirtynee.

Toisaalta tuntuu siltäkin, että tämä vauva on meille tarkoitettu, koska kierukasta huolimatta tulin raskaaksi ja luomuraskaus muutenkin minulle lähes mahdotonta.

Sen olen itsestäni huomannut, että sitä alkaa vanhenemaan, koska täytettyäni 40v olen alkanut tarvita enemmän unta yössä. Nuorena pärjäsin n. 4tunnin yöunilla, tuon jälkeen heräsin automaattisesti ilman mitään herätyskelloa oli sitten töitä tai ei. Nyt herään vasta 6-7tunnin unien jälkeen, vaikka taitaa tuokin toisaalta vähän olla vielä.

Onko täällä muilla kokemuksia iltatähdestä ja miten jaksoit vauvan kanssa vanhempana? Tiedän, että se on paljolti vauvastakin kiinni, että miten jaksaa oli ikää miten paljon tahansa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sää vaan hyvä ihminen tajua!?

Niin, eli se ONGELMANRATKASU!!

Jos jaksaa vähillä unilla niin hyvä, kai se nyt on hyvä miettiä jaksaako enää.

Mutta pointti se että sitten tarttee miettiä mitä asialle voi tehdä.

ITSE en ole koskaan jaksanut tollasella unimäärällä, kiva jos joku jaksaa. Ymmärrän kyllä että joku jaksaa mutta pointti ei ollut se että voi voi kun MINÄ en jaksa vaan se, että tarttee miettiä MITEN ongelman hoitaa.

Terkuin nro 3, jolla on myös unettomia öitä takana -vaikkei jaksa sellasia.

Vierailija
22/30 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kolmonen, kun se lapsi on ap:lla jo olemassa siellä kohdussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän aikuiset lapset auttaa vauvan hoidossa. Onnittelut! Kyllä tuo vauva on teille tarkoitettu kun sai alkunsa, vaikkei pitänyt olla mahdollista

Vierailija
24/30 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne aikuiset kaksosetko? Sä voit kuule vedellä hirteisiä päivällä sen vauvan kanssa. Sulla ei ole muita lapsia sitä estämässä.

Toki yöherätykset on raskaita, kun on tuossa iässä. Nukkua voit aina, kun vauvakin nukkuu.

Itse olen 44v. ja haluaisin kolmannen lapsen, mutta mulla muut lapset vielä 6v. ja 8v. ja esikoisella kehitysvamma. Saisin kyllä nukkua koulupäivien aikana.

Suurin asia mikä mua mietityttää, niin on lapsen terveys.

Vammaisia lapsia syntyy herkemmin, kun ikää on. Munasolutkaan ei ole niin laadukkaita.

Musta terveen lapsen jaksaa vielä hoitaa tuossa iässä, mutta vammaisen lapsen kanssa tulee tosi raskasta.

Vierailija
25/30 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jaksoin herätä vielä 42v. mutta sen jälkeen teki tiukkaa.

Oli helppo huomata, kun lapset esim. oksensi yöllä, niin olisi millään meinannut jaksaa nousta ylös sängystä ja riitaa tuli herkästi miehen kanssa.

Kuopus on tulinen ja saattaa yölläkin ruveta etsimään jotain miekkaa ja kyllä oli hermot tiukalla.

Sun ei tarvi,kun keskittyä vauvaan, niin mielestäni voit ihan hyvin lapsen synnyttää.

Mieti myös se, että jaksatko jos lapsi ei olekkaan terve.

Vierailija
26/30 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten jälkeen minä toteutin haaveeni ja perustin yrityksen (mieheni myöskin yrittäjä) ja tämän takia en voi olla normaalisti vaan kotona sitä kolmea vuotta. Ehdoton maksimi näillä näkymin on 2kk, jollon minun on palattava töihin osa-aikaisesti, pari päivää viikossa. Tosin pystyn ottamaan vauvan töihin mukaan, mikäli ei ole koliikki tai muuten tosi itkuinen tapaus (sitten on mietittävä uusiks) ja luultavasti muutenkin onnistuu niin, että vauva on joko minun tai isänsä kanssa ensimmäisen vuoden ainakin, mahdollisesti pidempäänkin, aika näyttää tämän.

Yksi lapsistamme on erityislapsi, ei vammainen mutta adhd+asperger yhdistelmä on ollut aika haastava ja tähänkin olen varautunut, että vauvakin saattais olla erityislapsi.

ap

Kuka sua estää nukkumasta??? Ne aikuiset kaksosetko? Sä voit kuule vedellä hirteisiä päivällä sen vauvan kanssa. Sulla ei ole muita lapsia sitä estämässä.

Toki yöherätykset on raskaita, kun on tuossa iässä. Nukkua voit aina, kun vauvakin nukkuu.

Itse olen 44v. ja haluaisin kolmannen lapsen, mutta mulla muut lapset vielä 6v. ja 8v. ja esikoisella kehitysvamma. Saisin kyllä nukkua koulupäivien aikana.

Vammaisia lapsia syntyy herkemmin, kun ikää on. Munasolutkaan ei ole niin laadukkaita.

Musta terveen lapsen jaksaa vielä hoitaa tuossa iässä, mutta vammaisen lapsen kanssa tulee tosi raskasta.

Vierailija
27/30 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä äiti, jolla samanlaisia mietteitä. Olisi kiva tutustua, olisiko sinulla osoitetta johon kirjoitella?

T. Äiti 03-alueelta

Vierailija
28/30 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni sai ainoan poikansa eli enoni 44-veenä. Äitini oli silloin 21-v, tätini 19-v ja 16-v. Minä synnyin kun eno oli 2-v. Eli mummo oli n. 60-v., kun minä ja eno oltiin murkkuja....Asuimme kaikki samalla paikkakunnalla. Kaikilla sisaruksilla on läheiset välit, ja voin vakuuttaa, että meillä murkuilla kuri oli tiukka, kun ukki ja mummi ei sietäneet mitään silmille hyppimistä ja linja oli sama kautta koko köörin. Jos teit ilkeyttä, ihan varma oli että jouduit siitä perusteellisesti tilille. Eipä tullut kokeiltua tupakkaa, viinaa tai huumeita, kotiintuloaika kun oli mulla ja enolla klo 22.

Vierailija
29/30 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohoamaan riski synnyttää vammainen lapsi. Varautukaa siihen. Henkilökohtaisesti tekin abortin, jos nyt vahinko kävisi. Lapsi tulisi kärsimään siitä, etten jaksaisikaan 100% hoitaa!

Vierailija
30/30 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vauva siitä rikki mene, jos on välillä isänkin kanssa, vanhempi se isäkin on siinä missä äitikin.

Minustakin tuo lapsi on teille tarkoitettu kun sai alkunsa, vaikkei olisi pitänyt.

Kaksosten jälkeen minä toteutin haaveeni ja perustin yrityksen (mieheni myöskin yrittäjä) ja tämän takia en voi olla normaalisti vaan kotona sitä kolmea vuotta. Ehdoton maksimi näillä näkymin on 2kk, jollon minun on palattava töihin osa-aikaisesti, pari päivää viikossa. Tosin pystyn ottamaan vauvan töihin mukaan, mikäli ei ole koliikki tai muuten tosi itkuinen tapaus (sitten on mietittävä uusiks) ja luultavasti muutenkin onnistuu niin, että vauva on joko minun tai isänsä kanssa ensimmäisen vuoden ainakin, mahdollisesti pidempäänkin, aika näyttää tämän.

Yksi lapsistamme on erityislapsi, ei vammainen mutta adhd+asperger yhdistelmä on ollut aika haastava ja tähänkin olen varautunut, että vauvakin saattais olla erityislapsi.

ap

Kuka sua estää nukkumasta??? Ne aikuiset kaksosetko? Sä voit kuule vedellä hirteisiä päivällä sen vauvan kanssa. Sulla ei ole muita lapsia sitä estämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä