Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajaksi?

Vierailija
01.02.2010 |

Moikka,

Mä olen palvelualalla, mutta kyllästynyt siihen.. Tarkoitukseni on aika pitkälti aina ollut päätyä opettajaksi. Rakastan lapsia, luokanopettajan homma? Kertokaahan siitä, plussia ja miinuksia? Millaisia ominaisuuksia tarvitsee? Kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toki korvaa ei, mutta eikö epäpätevä lapsirakas opettaja ole parempi kuin ei opettajaa ollenkaan?? Päteväthän menevät edelle haussa luonnollisesti. Ja toki kouluttautuisin, tahtoisin tuntumaa työhön, jotta voisin opiskelusta alalle olla varma. Mutta kiitos vastauksestasi,

ap

Vierailija
2/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisit tietää, millainen on opettajan työympäristö. Todellista kuvaa sijaistamalla ei tietenkään voi saada, mutta viitteitä kuitenkin. Ja toki lapsilla täytyy joku opettaja olla, vaikka sitten epäpätevä. 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma, että halut oikeasti tehdä sitä?

Vierailija
4/10 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsirakkauden lisäksi, niin kokeile lyhyitä sijaisuuksia. Itse olen sitä mieltä, että opettaja ei voi olla vain oppilaiden "kaveri", hyvä tyyppi, vaan hänellä on oltava myös oikeanlaista lasta kunnioittavaa auktoriteettia. Että lapset kunnioittavat opettajaa turvallisena aikuisena. Lisäksi pitää olla myös halu auttaa lapsia ja nuoria, halu ohjata heitä elämässä, opettaa ja kannustaa löytämään omat vahvuutensa jne.

Opettaja ei ole vain ihminen, joka opettaa asioita ja kouluaineita, vaan opettaja on aikuinen, joka opettaa lapsille elämää, koulun näkökulmasta katsottuna ja vanhempien tukena.

Ja opettajan työ on rankkaa, koska se ei todellakaan nykyään ole vain ns. sievää sisätyötä, kirja kädessä opettamista, vaan paljon muutakin. Mutta jos indpistä alalle on, niin kehotan tutustumaan ja kokeilemaan. Hyviä opettajia ei ole koskaan liikaa.

Vierailija
5/10 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas mietin lähtemistä muihin hommiin. Alkaa opettajan työ tympiä. Kun vaan tietäisi mitä tekisin.

Vierailija
6/10 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä tympii?

ap

Vierailija
7/10 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti jotkut yrittävät sijaiseksi ihan peruskoulupohjaltakin :-)))

Vierailija
8/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako epäpätevän hakea? Paikkoja on paljon auki kyllä.

ap

Vierailija
9/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäpätevät, joilla ei ole alan koulutusta, ei pidä hakeutua opetustyöhön. Lapsirakkaus ei korvaa pedagogisia ja didaktisia taitoja. Mutta hakeudu koulutukseen!

Vierailija
10/10 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhin pois ja vanhaa jäi näkyviin.

--, koulutusta, eivät hakeutuisi opetustyöhön.--

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi