Kuinka pian synnytyksen jälkeen palasitte työelämään?
Laskettu aika on kesäkuun 7. päivä. Olen ajatellut palata töihin (olen yrittäjä) elokuussa siten, että teen kaksi päivää viikossa töitä ja poissaolopäivinäni isä on lapsen kanssa. Neuvolassa suunnitelmaani pidetiin outona. Mitä mieltä te olette? Onhan isä yhtälailla lapsen vanhempi. Onnistuuko siten, että isä ja äiti pitävät ikäänkuin vuorotellen vanhempainvapaata? Tarkoitus "kokonaan" töihin olisi palata tammikuun alusta, jolloin lähisukulainen tulee vielä puoleksi vuodeksi lapsen kanssa kotiin. Lapsi olisi siis lähes vuoden ikäinen, kun hän menisi hoitoon.
Kommentit (22)
En ole palannut työelämään ollenkaan ja nuorin lapsista on nyt 16v. Meillä on sellainen taloustilanne että tämä on mahdollista. Ja kenenkään ei tarvitse nyt murehtia että kuppaamme tukia sillä tulemme toimeen omillamme. Maksan pääomaveroja. Elämä ok.
Kaveri palasi töihin kun nuorin lapsi oli 5kk koska sai huippu työpaikan ja isovanhemmat hoiti lapset kun he olivat pieniä. Heillä kaikki ok.
Näin ovat ratkaisut erilaisia eri perheissä.
Minä olen syntynyt -69 ja olin 3kk kun äitini palasi töihin (8-16) Ja isäni oli laivassa töissä ja poissa pitkiäkin aikoja. Synnyin keskosena joten olin keskolassa 2kk ja äitini hoiti minua kuukauden ennenkuin palasi töihin. Mummo tuli minua hoitamaan kotiin.
Minusta tuli ihan täysipäinen ja normaali ainakin omasta mielestäni. Äiti oli lapsuudessa kuitenkin tärkein ihminen, mummo oli toiseksi tärkein ja sen jälkeen tuli vasta isäni.