sukulaiset ahdistaa (sijaisvanhemmuudesta)
Serkkuni perhe toimii myös sijaisperheenä ja tukiperheenä muutamille lapsille. Nyt sukulaisten keskuudessa puhutaan pahaa serkkuni perheestä ja kauhistellaan heidän ahneuttaan, sillä he SAAVAT RAHAA siitä, että ottavat toisten kakaroita hoidettavakseen. Ja paheksutaan sitäkin, että kyläillessään sukulaisten luona "tuovat mukanaan kakaralauman, josta ei tiedä, kenen kakaroita ovat". Ja että on mennyt mielenkiinto siihen perheeseen, kun ei enää tiedetä, ketkä on oikeita sukulaisia ja ketkä eivät. Ahdistaa. Miten ihmiset voivat olla noin suppeakatseisia etteivät näe perheen tekemää hyvää työtä vaan paheksuvat sitä, että hoitavat vieraita lapsia kuin omiaan..
Kommentit (23)
muihin välttämättömiin menoihin. Itse ainakin maksan myös lääkkeet itse. Samoin maksamme kaikki konsertit, lastentapahtumat ym siitä korvauksesta. Erikseen voi sitten pyytää sosiaalitoimelta apua vaikkapa harrastuksiin. Se on sitten ihan harkinnavaraista, antavatko ja minkä verran. Luistimet, suksetm jalkapallot ynnämuut me kyllä ostamme ihan itse. Ainoastaan rattaisiin haimme avustusta silloin kun lapsi oli vauva.
kannattaa sopimusta tehdessään vaatia lääke- ja lääkärissäkäynnit erikseen korvattaviksi, voi tarvitessa käyttää yksityisellä. Meillä ainakin molemmat lapset saivat tämän edun. Samoin harrastekuluihin kannattaa myös vaatia erikseen korvattavuutta, ei aina onnistu mutta useimmiten. Ei siinä ole mitään pahaa jos jää ehjiä vaatteita, kyllä niitä voi pitää oli sijoitettu lapsi tai ei.
ei kyllä sijasivanhemmat maksanu ite mitään menoja... vaatteet ym makso sosku!